Artykuły: Garaż
Przy dwóch uchylnych bramach garażowych najbardziej brakuje nam automatyki!
Kiedy w 2003 r. wyposażaliśmy wolno stojący nieogrzewany garaż, nie myśleliśmy wtedy dość perspektywicznie. Po pierwsze, nie doprowadziliśmy obwodu elektrycznego do napędu, po drugie - w tamtym czasie najpopularniejszymi bramami były modele uchylne. Para płytowych uchylnych skrzydeł jest w miarę ok. Najbardziej brakuje nam automatyki! - mówią Mariola i Lesław, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy 2 uchylne bramy bez napędu użytkują od 2003 r.
Szeroka brama segmentowa z napędem ma tylko jedną wadę!
Otwór wjazdowy - szeroki i wysoki - zapewnia komfort, wrotom segmentowym z napędem też niczego nie możemy zarzucić. Dobrze przylegają do nadproża, są szczelne z każdej strony, jedynie podczas silnego wiatru i deszczu pod uszczelkę progową przedostaje się troszeczkę wody - mówi Monika, Czytelniczka Budujemy Dom, która górną segmentową bramę garażową użytkuje od 2011 r.
Wybierając bramę garażową, kierowałem się opiniami z forum dyskusyjnego
Wybrałem bramę segmentową z napędem, bo zależało mi na dobrej termoizolacyjności, jakości i atrakcyjnym wyglądzie wrót, długowieczności, możliwie najdłuższej gwarancji i serwisie na żądanie. Najpierw przeglądałem w Internecie fora dyskusyjne... - mówi Marcin, Czytelnik Budujemy Dom, który górną segmentową bramę użytkuje od 2010 r.
Do zakupu konkretnej bramy garażowej zachęciły nas jej dobre współczynniki
Nasza brama garażowa jest świetnie uszczelniona na całym obwodzie, do górnego panelu producent przytwierdził szeroką i elastyczną uszczelkę, która odpowiednio zamyka styk segmentu z nadprożem, a na krańcu dolnego segmentu umieścił równie skuteczną uszczelkę progową - mówią Beata i Janusz, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy górną segmentową bramę garażową użytkują od 2012 r.
Dwie bramy są za wąskie, a mechanizmy łańcuchowe głośno pracują
Bryła domu nie wyglądała ładnie z jedną szeroką bramą, więc poprosiliśmy architektkę o dwie mniejsze. Takie rozwiązanie jest dobre również dlatego, że nie korzystamy z aut o tej samej porze dnia - mówią Agnieszka i Paweł, Członkowie Klubu Budujących Dom, którzy dwie górne segmentowe bramy z napędem użytkują od 2011 r.
Słup w środku garażu przesądził o wyborze bramy garażowej
Wjazd do garażu zrobiliśmy tak szeroki, na ile pozwalała największa dostępna w sprzedaży brama u wybranego producenta. Zależało nam na tym, bo na środku garażu stoi słup podpierający piętro - mówią Kasia i Jakub, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy górną segmentową bramę garażową użytkują od 2005 r.
Dzięki bramie roletowej mamy więcej miejsca w garażu
Postanowiliśmy z żoną wymienić wrota na nowocześniejsze, z automatyką. Wtedy przeczytaliśmy o bramach roletowych. Przy okazji wymiany bramy wydłużyliśmy przestrzeń parkingową wewnątrz garażu - mówi Mietek, Czytelnik Budujemy Dom, który najpierw użytkował dwuskrzydłową bramę, a od 2007 r. roletową.
Zamówiłem bramę segmentową bez tłoczeń, żeby nie zbierał się na nich kurz
U polskiego producenta zamówiłem wrota segmentowe i otwierane do góry, ale celowo bez tłoczeń na blasze. Nie chciałem, żeby na nich zbierał się kurz. Zamówiłem również wewnętrzny rygiel i markowy napęd z trzema pilotami - mówi Rafał, Czytelnik Budujemy Dom, który górną segmentową bramę garażową użytkuje od 2014 r.
Wymagane odległości wokół otworu wjazdowego
Wymagane odległości wokół otworu wjazdowego dla poszczególnych typów bram garażowych.
Dwie pojedyncze bramy garażowe czy jedna podwójna?
Które rozwiązanie jest lepsze: garaż z jedną podwójną bramą czy z dwoma pojedynczymi bramami?
Brama segmentowa obsługiwana pilotami, przyciskami na ścianie i panelem sterującym
Super wygodna w użytkowaniu jest zdalna obsługa bramy. Celowo nie poprzestaliśmy na pilotach, lecz na ścianie w garażu zamontowaliśmy przycisk, a w wiatrołapie elektroniczny panel do sterowania. Korzystamy ze wszystkich możliwości, bo są super funkcjonalne. Naprawdę warto je mieć - mówią Justyna i Olgierd, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy górną segmentową bramę garażową użytkują od 2013 r.
Przez zabezpieczenie przed włamaniem, wrota segmentowe są trudniejsze w obsłudze
Odkąd mamy napęd w garażu, wjazd jest znacznie łatwiejszy, ponieważ nie musimy już najpierw wchodzić do domu przez główne drzwi i od środka otwierać rygle bram. W obawie przed włamaniem celowo zamówiliśmy wrota bez otworów i osprzętu w postaci klamek, pochwytów, no ale takie rozwiązanie spowodowało problemy z obsługą - mówią Halina i Jurek - Członkowie Klubu Budujących Dom, dwie bramy garażowe, segmentowe górne, użytkują od 2002 r.
Brama segmentowa kurczyła się podczas mrozów
Kiedy nastały najsilniejsze mrozy, blacha znajdująca się wewnątrz garażu miała kontakt z ciepłym powietrzem, a od strony zewnętrznej z mroźnym i z tego powodu kurczyła się. Efekt był taki, że od strony garażu płaszcz stalowy był długi, zaś od strony dworu krótszy i tracił płaszczyznę, odkształcając się w łuk - mówią Magda i Paweł, Członkowie Klubu Budujących Dom, którzy górną segmentową bramę garażową użytkują od 2008 r.
Zamontowaliśmy bramę uchylną ze względu na konieczność posiadania w niej drzwi
W nowej bramie garażowej koniecznie chcieliśmy mieć drzwi o szerokości 1 m, bo w garażu trzymamy rowery i sprzęt ogrodniczy. Głównie dlatego wybraliśmy typ uchylny, a nie segmentowy. Drugim powodem było to, że garaż nie jest ogrzewany - mówią Irena i Witek, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy uchylną bramę garażową użytkują od 2012 r.
Jak montuje się bramę garażową?
Rozmowy Dociekliwego Inwestora z Majstrem Guru. Majster prosto i zrozumiale tłumaczy, a Inwestor zadaje coraz bardziej dociekliwe pytania... Tym razem doradza, jak powinna być zamontowana brama garażowa, aby nie sprawiała Inwestorowi kłopotu.
Jaką bramę garażową powinniśmy wybrać?
Rozmowy Dociekliwego Inwestora z Majstrem Guru. Majster prosto i zrozumiale tłumaczy, a Inwestor zadaje coraz bardziej dociekliwe pytania... Tym razem pomaga dobrać bramę garażową dopasowaną zarówno do domu, jak i preferencji Inwestora.
Wrota segmentowe z napędem - szósty rok płynnie się składają
Przyznaję, miałem obawy, czy segmenty skrzydeł nie zaczną się z czasem zacinać lub ciężko chodzić. Szósty rok płynnie się składają. Nie mam uwag do uszczelek, ani okuć i prowadnic. Uszczelki nie sparciały, farba na zamówienie nie wyblakła. Ogólnie fajny produkt! - mówi Staszek, Czytelnik Budujemy Dom, który 2 górne segmentowe bramy garażowe użytkuje od 2011 r.
Boczna brama segmentowa na dwa wjazdy to świetny pomysł!
Wybór bramy scedowałam na męża. To on zdecydował, że jest ona z drewna i otwiera się na boczną ścianę. Była między nami rozmowa o napędzie, lecz szczerze mówiąc, wydawało mi się to ekstrawagancją. Wychodzę z założenia, że trzeba ćwiczyć mięśnie, gdzie tylko się da - mówi Basia, Członkini Klubu Budujących Dom, która boczną segmentową bramę garażową użytkuje od 2000 r.
Szeroka brama garażowa segmentowa obsługiwana bez napędu
Wolałem mieć jedną szeroką bramę, niż dwie mniejsze. Na razie ręczne otwieranie tak szerokiej bramy nie jest super wygodne, bo trzeba użyć trochę siły, żeby ją wprowadzić w ruch, ale potem leci lekko po prowadnicach... - mówi Arek, Członek Klubu Budujących Dom, który górną segmentową bramę garażową użytkuje od 2013 r.
Brama garażowa zamontowana na przestrzał
Bramy uchylne w garażu założyliśmy z mężem podczas rozbudowy domu letniskowego. Ulokowaliśmy je z przodu i z tyłu garażu, bo po otwarciu tylnych wrót szybko możemy dojść przez zadaszony taras do głównych drzwi, albo wygodniej nosić z bagażnika samochodu zakupy do kuchni, bez konieczności okrążania całego domu - mówi Krysia, Czytelniczka Budujemy Dom, która 2 uchylne bramy garażowe użytkuje od 2007 r.
Brama garażowa segmentowa z napędem za 5600 zł
Choć na końcu budowy trudno mi było wysupłać ponad 5000 zł na bramę garażową, świetnie się stało, że to zrobiłam i od razu zamówiłam komplet - segmentową bramę + napęd. Tego rodzaju bramę najpierw zobaczyłam u znajomych i bardzo mi się spodobała, ze względu na duży komfort użytkowania - mówi Ewa, Czytelniczka Budujemy Dom, która segmentową bramę garażową użytkuje od 2007 r.
Montaż bramy i napędu warto powierzyć wyspecjalizowanym fachowcom!
Ja kupiłem elementy bramy w firmie, w której wybrałem stolarkę okienną i drzwiową, a montowali je podczas budowy murarze, wstawiający okna. Gdzieś komuś uleciały ważne szczegóły doboru i montażu napędu! - mówi Tomek, który wraz z Agnieszką są Członkami Klubu Budujących Dom, segmentową bramę garażową użytkują od 2008 r.
Dwa powody wymiany bramy garażowej
W 2008 r. kupiliśmy dom z garażem z uchylną bramą, którą obsługiwało się pilotem. Napęd był okay, lecz inne parametry bramy nie były wygodne - mówią Joanna i Adam, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy uchylną bramę garażową użytkowali w latach 2008-2014, a segmentową górną od 2014 r
Brama segmentowa z napędem i montażem za 7500 zł
Brama garażowa i napęd działają bezawaryjnie - tylko raz wezwałem serwisantów do wyregulowania sprężyn, bo trochę się naciągnęły. Regulacja z dojazdem kosztowała 150 zł. Nie zainstalowałem fotokomórki, ani sterującego bramą przycisku na ścianie garażu, za to zamówiłem aż 4 piloty, po jednym do każdego samochodu, do garażu i domu - mówi Janusz, który wraz z Danusią są Członkami Klubu Budujących Dom, i bramę garażową użytkują od 2007 r.
Dwie uchylne płytowe bramy garażowe - piloty najsłabszym elementem napędu
Napęd w wyraźny sposób podniósł walory użytkowe bram. Serwisantów wzywamy, kiedy bramy nie unoszą się płynnym ruchem, tylko wpadają w konwulsje. Piloty, które przywiózł monter, okazały się marnej jakości. Po jednym upadku wymagały wymiany. Kolejne modele były trochę lepsze, lecz nadal oceniam je jako najsłabszy element napędu - mówią Natalia i Jarek, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy bramę garażową użytkują od 2003 r.
Brama garażowa z napędem - głupota pseudofachowców nie zna granic!
Głupota niektórych pseudofachowców nie zna granic - u nas podczas zakładania prowadnic, uszkodzili młotkiem nowe płytki gresu na posadzce. Wskutek tego wyrzuciłem pierwszą ekipę, zrobiłem zdjęcia uszkodzeń i od razu zareklamowałem jej pracę w firmie dystrybutora, w której kupiłem bramę i napęd wraz z usługą montażu. W sumie przy osadzaniu bramy męczyły się aż 3 kolejne ekipy... - mówi Janek, Członek Klubu Budujących Dom, który bramę garażową użytkuje od 2008 r.
Segmentowa brama z dobrą izolacją termiczną i napędem za 8700 zł
Projektując z mężem i architektem dom, od razu umieściłam dwustanowiskowy garaż w jego bryle i zadbałam o szeroki wjazd, bez słupka pośrodku, żeby był naprawdę wygodny. Kiedy zbliżał się moment zamknięcia garażu bramą, skłaniałam się ku wygodnej w obsłudze, segmentowej bramie z dobrą izolacją termiczną i napędem. Uznany polski producent miał w swojej ofercie wyroby, które zadowalały mnie pod względem jakości, trwałości i wyglądu - mówi Lidka, Członkini Klubu Budujących Dom, która bramę garażową użytkuje od 2010 r.
Czy szczelność bram garażowych to zawsze pożądana cecha?
W praktyce, bardzo duży wpływ na straty ciepła ma nie tylko termoizolacyjność, lecz i szczelność konstrukcji bram garażowych. Tym bardziej, że podawany w dokumentacji współczynnik U wyznacza się, nie uwzględniając w ogóle działania wiatru.
Co wybrać: garaż ogrzewany czy nieogrzewany?
Każdy właściciel domu jednorodzinnego chciałby płacić jak najmniej za jego ogrzewanie. Ciepłochronność okien i drzwi stała się więc jednym z najważniejszych kryteriów ich wyboru. Czy tak samo mamy traktować bramy garażowe? Nie do końca, bo przede wszystkim trzeba wyraźnie rozdzielić garaże ogrzewane i nieogrzewane. Ponadto uwzględnić, że nikt raczej nie utrzymuje w tym pomieszczeniu stale 20°C. Izolacyjność cieplna bramy może więc być istotna, ale nie aż tak, jak w przypadku okien czy ścian domu.
Brama segmentowa - montaż napędu z myślą o emeryturze
Brama garażowa i napęd działają bezawaryjnie. Od momentu dołożenia napędu tylko raz zadrżałem, kiedy brama raptownie zatrzymała się podczas zamykania... - mówi Grzegorz, Członek Klubu Budujących Dom, który bramę garażową użytkuje od 8 lat.
Brama segmentowa i napęd działają bezawaryjnie. Piloty do wymiany
Jak dotąd, brama i napęd działają bezawaryjnie. Jedyne piloty wymagają wymiany co 2-3 lata, ponieważ wycierają się gumowe elementy. Po upływie gwarancji zniszczonych markowych pilotów, serwisant okazał ludzką twarz... - mówi Artur, Członek Klubu Budujących Dom, który bramę garażową użytkuje od 2007 r.
Brama segmentowa zamiast drewnianej ocieplonej gąbką
Przez kilka lat użytkowaliśmy drewniane wrota. Niestety, ich główną wadą była niedostateczna izolacja termiczna, mimo zastosowania gąbki ocieplającej. Z tego powodu zdecydowałem się wymienić bramę na lepiej zaizolowaną i uszczelnioną - mówi Janek,Czytelnik Budujemy Dom, który bramę garażową użytkuje od 4 lat.
Brama garażowa z hipermarketu i kłopoty z montażem
Bramę spontanicznie kupiliśmy w hipermarkecie budowlanym. Po prostu zobaczyliśmy białą segmentową bramę z napędem w promocji i ucieszyliśmy się, że ma tak przystępną cenę i będzie idealnie pasować do kolorystyki naszego domu. Dopiero na miejscu okazało się, że... - mówią Zosia i Kazik, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy bramę użytkują od 2010 r.
Dwie bramy garażowe i jeden napęd
W poprzednim garażu mieliśmy jedną szeroką bramę. W tym jednak woleliśmy mieć dwie osobne, żeby bez potrzeby nie otwierać nieużywanej w danym momencie części garażu. W zimie ma to znaczenie - mówią Basia i Janusz, członkowie Klubu Budujemy Dom
Garaż wolno stojący z dwiema bramami segmentowymi
Radziłem się kilku moich znajomych, jaką wybrać bramę do wolno stojącego garażu. Odradzili mi jedną szeroką, bo przekonali się w swoich garażach, że takie bramy szybko wychładzają go w zimie. Twierdzili, że rozsądniej i ekonomiczniej jest mieć dwie mniejsze - mówi Marcin, czytelnik Budujemy Dom.
Brama garażowa z napędem - ważna dobra izolacja
Izolacja i uszczelki sprawują się dobrze, co ma znaczenie, bo garaż otwiera się w kierunku zachodu, skąd najczęściej wieją wiatry. W zimie, przy otwartej bramie, garaż się na chwilę wychładza, ale jakiś kompromis musiał być - mówią Beata i Wojtek, członkowie Klubu Budujemy Dom.