Do zakupu konkretnej bramy garażowej zachęciły nas jej dobre współczynniki
Do zakupu konkretnej bramy garażowej zachęciły nas jej dobre współczynniki
Nasza brama garażowa jest świetnie uszczelniona na całym obwodzie, do górnego panelu producent przytwierdził szeroką i elastyczną uszczelkę, która odpowiednio zamyka styk segmentu z nadprożem, a na krańcu dolnego segmentu umieścił równie skuteczną uszczelkę progową - mówią Beata i Janusz, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy górną segmentową bramę garażową użytkują od 2012 r.
Garaż: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 46 m2; ogrzewany.
Brama garażowa:
Segmentowa, górna;
Wymiary 510 × 215 cm;
Z przetłaczanej i ocynkowanej blachy stalowej, wykończonej białym laminatem;
Wewnątrz segmentów bezfreonowa pianka poliuretanowa o gr. 40 mm.
Wyposażenie dodatkowe - pochwyty, ręczny rygiel z zamkiem.
Napęd - z mechanizmem łańcuchowym, siła uciągu 800 N, system z fotokomórkami do wykrywania przeszkody, hamowanie przed progiem, blokada dociskowa.
Sterowanie - 3 dwukanałowe piloty.
Do napędu poprowadzono w stropie przewody elektryczne, po wymianie ma siłę uciągu 800 N.
Decyzja: rozważaliśmy zamknięcie wjazdu do garażu bramą uchylną albo segmentową. Wady i zalety uchylnej poznaliśmy w poprzednim domu. Ostatecznie zwyciężyła konstrukcja nowocześniejsza, czyli segmentowa. Bardziej nadawała się do niedzielonego wjazdu o szerokości ponad 5 m. Zamówiliśmy wyrób z ocynkowanej stali, powleczonej białym laminatem. Mamy białe drzwi i okna - uznaliśmy, że brama powinna do nich pasować.
Od razu wyposażyliśmy ją w napęd z trzema pilotami. W garażu są 2 okna, nie jest w nim ciemno, dlatego nie zamawialiśmy w skrzydle przeszkleń, dodaliśmy natomiast zamek i pochwyt. Do zakupu konkretnego modelu zachęciły nas dobre współczynniki U całych wrót oraz tłumienia dźwięków. Jak dotąd brama nas nie zawodzi!
Element systemu bezpieczeństwa.
Segmentowa brama garażowa z napędem - rady i przestrogi:
Jest świetnie uszczelniona na całym obwodzie, do górnego panelu producent przytwierdził szeroką i elastyczną uszczelkę, która odpowiednio zamyka styk segmentu z nadprożem, a na krańcu dolnego segmentu umieścił równie skuteczną uszczelkę progową - żadna z nich nie sparciała, nie przymarzają do ścian i posadzki. Dobrze zabezpieczył też łączenia między segmentami. Warstwa pianki PU o grubości 40 mm dobrze izoluje cieplnie i akustycznie. W garażu jest ciepło i cicho. Biały laminat nie zżółkł. Umyliśmy go tylko raz po ukończeniu robót kamieniarskich, żeby usunąć pył.
Jeżeli chodzi o napęd - po kilku latach musieliśmy go wymienić na mocniejszy, bo uszkodziliśmy obudowę, ponadto wrota zostawione w pozycji otwartej zaczynały opadać. Sprawę załatwił serwisant z firmy, która zamontowała bramę wjazdową z napędem. Nowocześniejszy napęd w garażu teraz pracuje bezusterkowo i cicho, nie słychać go z pomieszczeń mieszkalnych. Nie wymagał jeszcze konserwacji. Serwisant regularnie przyjeżdża na przegląd bramy wjazdowej, więc zawsze wtedy prosimy go o przejrzenie mechanizmów w bramie garażowej, w tym napędu. Ręczne awaryjne uruchamianie bramy potrafi wykonać nawet córka.
Piloty do obsługi bramy garażowej
Mechanizm segmentowej bramy garażowej
Koszty zakupu i montażu segmentowej bramy garażowej z napędem:
Od ponad dwudziestu lat w przystępny sposób opisuje domy i ogrody Czytelników. Współpracowała z kilkoma znanymi poradnikami budowlanymi. Jest autorką tekstów i zdjęć. W wolnych chwilach z przyjemnością zajmuje się własnym ogrodem.
Metodą permakulturową uprawia w nim zarówno rośliny ozdobne, jak i zioła, warzywa itp. Amatorsko interesuje się architekturą, ogrodnictwem, ornitologią, sportem, filmem. Uwielbia podróżować, poznawać nowych ludzi i miejsca. Jeżeli potrzebuje wypocząć, najchętniej wyjeżdża nad morze, poza sezonem wakacyjnym.