Dwie roletowe bramy garażowe z fabrycznym napędem za 8600 zł
Dwie roletowe bramy garażowe z fabrycznym napędem za 8600 zł
Układ z dwoma wjazdami świetnie się sprawdza, ja i mąż operujemy własnym małym skrzydłem. Same roletowe mechanizmy też oceniam pozytywnie, są wygodne w obsłudze i bezusterkowe - mówią Edyta i Jarek, Członkowie Klubu Budujących Dom, którzy 2 rolowane bramy garażowe użytkują od 2009 r.
Garaż: murowany, na 2 samochody, powierzchnia 60 m2; nieogrzewany.
Brama garażowa:
dwie roletowe z fabrycznym napędem; wykonane z blachy aluminiowej profilowanej, pomalowanej metodą proszkową na kolor brązowy; wymiary: każda 3350 x 2300 mm.
Sterowanie - 2 przyciski na ścianach i 3 dwukanałowe piloty.
Decyzja: Na etapie budowy domu dopieszczaliśmy strefę mieszkalną, natomiast garaż potraktowaliśmy jako pomieszczenie o znaczeniu drugorzędnym. Miał być po prostu duży, z dwoma wygodnymi wjazdami. Architekt zaplanował go bez stropu, stropodach ociepliliśmy wełną i wykończyliśmy płytami g-k. Przygotowaliśmy instalację elektryczną do napędów.
Obudziliśmy się w momencie, kiedy musieliśmy wybrać bramy. Stalowych prowadnic do wersji segmentowych nie mieliśmy do czego przymocować i woleliśmy uniknąć konstruowania pod sufitem podwieszenia. Wtedy sprzedawca, który akurat montował okna, zaproponował wykonanie dla nas bram roletowych z wbudowanym napędem.
Kolorystykę farby proszkowej właściciele dobrali do drzwi, okien, podbitki, okładziny z kamienia.
Edyta: Układ z dwoma wjazdami świetnie się sprawdza, ja i mąż operujemy własnym małym skrzydłem. Same roletowe mechanizmy też oceniam pozytywnie, są wygodne w obsłudze i bezusterkowe. Jednak mam uwagi, co do właściwości termoizolacyjnych i akustycznych pancerzy. Liczne lamele, wypełnione pianką PU, mają grubość 22 mm, o połowę mniej, niż w modelach segmentowych. Podczas dłuższych silnych mrozów garaż się wychładza, zdarzyło się nawet zamarznięcie kranu na wewnętrznej ścianie. Pancerze w brązowym kolorze skierowane są na południe, co z kolei w lecie skutkuje ich nagrzewaniem się od słońca i przedostawaniem się gorąca do garażu - stojąc w nim, widzę prześwity w podziurkowanych przegubach między lamelami - ale niekiedy taka mimowolna wentylacja bardzo się przydaje. Gorąca nie powstrzymują również uszczelki szczotkowe w bocznych prowadnicach, ani dolna uszczelka progowa. Z tłumieniem dźwięków też nie jest najlepiej.
Jarek: Montaż bram trwał kilka godzin. Fachowcy przykręcili kasety z pancerzem od strony wnętrza garażu, do solidnych nadproży, boczne prowadnice - do tzw. węgarków. Niestety, niedługo potem zauważyłem otarcia na pancerzach. Zareklamowałem usterkę u wykonawcy, a ten zgłosił ją głównemu dystrybutorowi. Jego pracownik przyjechał na wizję, zlecił wymianę pancerzy i poprawny montaż. Od tamtej pory wszystko działa, jak należy. Wykorzystujemy 2 rodzaje sterowania - 2 stacjonarne przyciski na ścianach garażu i 3 dwukanałowe piloty, obie opcje są godne polecenia. Zaletą tej wersji jest wolna przestrzeń w garażu, wygodna i łatwa obsługa, fabryczne zabezpieczenia przed podważeniem, wykrywanie przeszkód - dodatkowo zleciłem podpięcie mechanizmów do instalacji alarmowej. Dla żony wadą jest ręczne otwieranie w przypadku braku prądu. Trzeba wtedy uruchomić korbę i przy jej pomocy nawijać lub opuszczać ciężki pancerz. Podczas silnej wichury, widać jak lamele się ruszają, choć usztywniają je boczne prowadnice.
Koszty zakupu i montażu dwóch roletowych bram garażowych:
Od ponad dwudziestu lat w przystępny sposób opisuje domy i ogrody Czytelników. Współpracowała z kilkoma znanymi poradnikami budowlanymi. Jest autorką tekstów i zdjęć. W wolnych chwilach z przyjemnością zajmuje się własnym ogrodem.
Metodą permakulturową uprawia w nim zarówno rośliny ozdobne, jak i zioła, warzywa itp. Amatorsko interesuje się architekturą, ogrodnictwem, ornitologią, sportem, filmem. Uwielbia podróżować, poznawać nowych ludzi i miejsca. Jeżeli potrzebuje wypocząć, najchętniej wyjeżdża nad morze, poza sezonem wakacyjnym.