Szeroka brama segmentowa z napędem ma tylko jedną wadę!

Szeroka brama segmentowa z napędem ma tylko jedną wadę!

Otwór wjazdowy - szeroki i wysoki - zapewnia komfort, wrotom segmentowym z napędem też niczego nie możemy zarzucić. Dobrze przylegają do nadproża, są szczelne z każdej strony, jedynie podczas silnego wiatru i deszczu pod uszczelkę progową przedostaje się troszeczkę wody - mówi Monika, Czytelniczka Budujemy Dom, która górną segmentową bramę garażową użytkuje od 2011 r.

Garaż: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 40 m2; ogrzewany.

Brama garażowa:

  • Segmentowa, górna; 
  • Wymiary 500 × 210 cm; 
  • Z ocynkowanej stali o gr. 0,5 mm, wykończona laminatem w kolorze złoty dąb; ocieplenie z pianki PU o gr. 46 mm. 
  • Napęd - z mechanizmem łańcuchowym, siła uciągu 750 N, 25 cykli dziennych; amperometryczny system wykrywania przeszkody, ciche i łagodne domykanie, blokada w razie podważenia z zewnątrz. 
  • Sterowanie - 5 pilotów czterokanałowych.
Napęd o sile uciągu 750 N cicho i płynnie podnosi i opuszcza szerokie wrota
Napęd o sile uciągu 750 N cicho i płynnie podnosi i opuszcza szerokie wrota.

Decyzja: poprzedni garaż miał bramę uchylną. Pas ruchu na miejsce postojowe był jednak wąski, wjeżdżając i wyjeżdżając autem, musieliśmy z mężem pilnować, żeby zmieścić się w otworze wjazdowym. Kolejna sprawa - otwór był niski, po zamontowaniu boksu na narty na dachu samochodu, nie mogliśmy korzystać z garażu.

Stawanie zbyt blisko pracującego uchylnego skrzydła płytowego też było niemożliwe, bo wysuwa się ono na podjazd. Ciągle musieliśmy na coś uważać, pilnować. Nie było to komfortowe, podobnie jak na początku ręczna obsługa wrót. Potem dodaliśmy napęd i obsługa stała się wygodniejsza, ale nie na tyle, żeby w nowym domu powtórzyć poprzednie rozwiązania.

Już w fazie projektowania budynku powiedzieliśmy architektowi, że chcemy mieć jeden szeroki wjazd i bramę automatycznie podnoszoną do góry. Znając nasze preferencje, architekt od razu wskazał bramę segmentową i odpowiednio zaprojektował w garażu wszystko, co trzeba. Kiedy pomieszczenie wewnątrz było już otynkowane, a posadzka wykończona płytami gresu, pojechaliśmy do dystrybutora markowych bram. Liczyły się wysoka jakość, firmowy montaż, fachowy serwis. Kolor laminatu dobraliśmy do koloru drzwi i ram okien.

Przez otwór garażowy o szer. 5 m wygodnie wjeżdżają 2 samochody
Przez otwór garażowy o szer. 5 m wygodnie wjeżdżają 2 samochody.
Czujnik podczerwieni i wewnętrzny pochwyt, ułatwiający ręczne podnoszenie skrzydła
Czujnik podczerwieni i wewnętrzny pochwyt, ułatwiający ręczne podnoszenie skrzydła.

Segmentowa brama garażowa z napędem - rady i przestrogi:

  • Monterzy szybko do nas przyjechali na wizję lokalną i po dwóch tygodniach założyli wrota i napęd w 3 godziny. Ciekawe, że firmowe piloty napędu w garażu nie chciały obsługiwać napędu bramy wjazdowej. Do operowania oboma bramami używaliśmy więc pilotów przeznaczonych do bramy wjazdowej, bo dawały się odpowiednio skonfigurować. Niedawno wymieniliśmy je na nowe, uniwersalne.

  • Tym razem otwór wjazdowy - szeroki i wysoki - zapewnia komfort, wrotom segmentowym z napędem też niczego nie możemy zarzucić. Dobrze przylegają do nadproża, są szczelne z każdej strony, jedynie podczas silnego wiatru i deszczu pod uszczelkę progową przedostaje się troszeczkę wody. Mokre zacieki szybko wysychają. Izolacja termiczna w skrzydle jest na tyle dobra, że garażu w zimie nie potrzebujemy ogrzewać grzejnikiem, wystarcza samo ciepło promieniujące od silników samochodów. Napęd został dopasowany prawidłowo, cicho i płynnie podnosi i opuszcza wrota. Czujka podczerwieni daje ludziom i zwierzętom ochronę przed przytrzaśnięciem. Bramę podpięliśmy pod alarm, ale wykorzystujemy jeszcze wewnętrzny rygiel.

    Jedyna wada tak szerokich wrót jest taka, że podczas awaryjnego ręcznego otwierania są po prostu ciężkie! Trzeba mocno szarpnąć je do góry, trzymając za pochwyt, a potem jeszcze popychać. Gdy jestem ubrana elegancko do pracy, jest to trochę kłopotliwe. Na szczęście, przez 7 lat użytkowania musiałam to zrobić zaledwie kilka razy, więc można wytrzymać. Laminat nie wypłowiał, nie odznacza się na nim kurz.
Jeden z firmowych pilotów przechowuje się na ścianie garażu (zastępuje przycisk ścienny)
Jeden z firmowych pilotów przechowuje się na ścianie garażu (zastępuje przycisk ścienny).

Koszty zakupu i montażu segmentowej bramy garażowej z napędem:

  • brama z napędem i montażem 6200 zł; 
  • nowe piloty 90 zł/szt.

Redaktor: Lilianna Jampolska

Lilianna Jampolska
Lilianna Jampolska

Od ponad dwudziestu lat w przystępny sposób opisuje domy i ogrody Czytelników. Współpracowała z kilkoma znanymi poradnikami budowlanymi. Jest autorką tekstów i zdjęć. W wolnych chwilach z przyjemnością zajmuje się własnym ogrodem.

Metodą permakulturową uprawia w nim zarówno rośliny ozdobne, jak i zioła, warzywa itp. Amatorsko interesuje się architekturą, ogrodnictwem, ornitologią, sportem, filmem. Uwielbia podróżować, poznawać nowych ludzi i miejsca. Jeżeli potrzebuje wypocząć, najchętniej wyjeżdża nad morze, poza sezonem wakacyjnym.

Komentarze

Zdaniem Czytelnika
05-01-2024 16:01
Komentarz dodany przez Monter: Na zdjęciach widać, że to Hormann, artykuł z 2018r. a ten pilot nie jest dodawany do zestawu od ponad 10 lat. Przeswity w tej bramie na łączeniach paneli beda zawsze bez dodania opcjonalnych uszczelnień. Nie ma czegoś takiego jak uniwersalny pilot kompatybilny ...
Wiecej na Forum BudujemyDom.pl
Czytaj tak, jak lubisz
W wersji cyfrowej lub papierowej
Moduł czytaj tak jak lubisz