Szeroka brama segmentowa z napędem ma tylko jedną wadę!

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
Szeroka brama segmentowa z napędem ma tylko jedną wadę!

Otwór wjazdowy - szeroki i wysoki - zapewnia komfort, wrotom segmentowym z napędem też niczego nie możemy zarzucić. Dobrze przylegają do nadproża, są szczelne z każdej strony, jedynie podczas silnego wiatru i deszczu pod uszczelkę progową przedostaje się troszeczkę wody - mówi Monika, Czytelniczka Budujemy Dom, która górną segmentową bramę garażową użytkuje od 2011 r.

Garaż: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 40 m2; ogrzewany.

Brama garażowa:

Co jest najważniejsze przy wyborze bramy garażowej? 😁
0:30
  • Segmentowa, górna; 
  • Wymiary 500 × 210 cm; 
  • Z ocynkowanej stali o gr. 0,5 mm, wykończona laminatem w kolorze złoty dąb; ocieplenie z pianki PU o gr. 46 mm. 
  • Napęd - z mechanizmem łańcuchowym, siła uciągu 750 N, 25 cykli dziennych; amperometryczny system wykrywania przeszkody, ciche i łagodne domykanie, blokada w razie podważenia z zewnątrz. 
  • Sterowanie - 5 pilotów czterokanałowych.
Napęd do segmentowej bramy garażowej o sile uciągu 750 N
Napęd o sile uciągu 750 N cicho i płynnie podnosi i opuszcza szerokie wrota.

Decyzja: poprzedni garaż miał bramę uchylną. Pas ruchu na miejsce postojowe był jednak wąski, wjeżdżając i wyjeżdżając autem, musieliśmy z mężem pilnować, żeby zmieścić się w otworze wjazdowym. Kolejna sprawa - otwór był niski, po zamontowaniu boksu na narty na dachu samochodu, nie mogliśmy korzystać z garażu.

Stawanie zbyt blisko pracującego uchylnego skrzydła płytowego też było niemożliwe, bo wysuwa się ono na podjazd. Ciągle musieliśmy na coś uważać, pilnować. Nie było to komfortowe, podobnie jak na początku ręczna obsługa wrót. Potem dodaliśmy napęd i obsługa stała się wygodniejsza, ale nie na tyle, żeby w nowym domu powtórzyć poprzednie rozwiązania.

Już w fazie projektowania budynku powiedzieliśmy architektowi, że chcemy mieć jeden szeroki wjazd i bramę automatycznie podnoszoną do góry. Znając nasze preferencje, architekt od razu wskazał bramę segmentową i odpowiednio zaprojektował w garażu wszystko, co trzeba. Kiedy pomieszczenie wewnątrz było już otynkowane, a posadzka wykończona płytami gresu, pojechaliśmy do dystrybutora markowych bram. Liczyły się wysoka jakość, firmowy montaż, fachowy serwis. Kolor laminatu dobraliśmy do koloru drzwi i ram okien.

Otwór garażowy o szer. 5 m
Przez otwór garażowy o szer. 5 m wygodnie wjeżdżają 2 samochody.
Czujnik podczerwieni i wewnętrzny pochwyt, ułatwiający ręczne podnoszenie skrzydła
Czujnik podczerwieni i wewnętrzny pochwyt, ułatwiający ręczne podnoszenie skrzydła.

Segmentowa brama garażowa z napędem - rady i przestrogi:

  • Monterzy szybko do nas przyjechali na wizję lokalną i po dwóch tygodniach założyli wrota i napęd w 3 godziny. Ciekawe, że firmowe piloty napędu w garażu nie chciały obsługiwać napędu bramy wjazdowej. Do operowania oboma bramami używaliśmy więc pilotów przeznaczonych do bramy wjazdowej, bo dawały się odpowiednio skonfigurować. Niedawno wymieniliśmy je na nowe, uniwersalne.

  • Tym razem otwór wjazdowy - szeroki i wysoki - zapewnia komfort, wrotom segmentowym z napędem też niczego nie możemy zarzucić. Dobrze przylegają do nadproża, są szczelne z każdej strony, jedynie podczas silnego wiatru i deszczu pod uszczelkę progową przedostaje się troszeczkę wody. Mokre zacieki szybko wysychają. Izolacja termiczna w skrzydle jest na tyle dobra, że garażu w zimie nie potrzebujemy ogrzewać grzejnikiem, wystarcza samo ciepło promieniujące od silników samochodów. Napęd został dopasowany prawidłowo, cicho i płynnie podnosi i opuszcza wrota. Czujka podczerwieni daje ludziom i zwierzętom ochronę przed przytrzaśnięciem. Bramę podpięliśmy pod alarm, ale wykorzystujemy jeszcze wewnętrzny rygiel.

    Jedyna wada tak szerokich wrót jest taka, że podczas awaryjnego ręcznego otwierania są po prostu ciężkie! Trzeba mocno szarpnąć je do góry, trzymając za pochwyt, a potem jeszcze popychać. Gdy jestem ubrana elegancko do pracy, jest to trochę kłopotliwe. Na szczęście, przez 7 lat użytkowania musiałam to zrobić zaledwie kilka razy, więc można wytrzymać. Laminat nie wypłowiał, nie odznacza się na nim kurz.

Segmentowa brama garażowa z napędem - koszty:

  • brama z napędem i montażem 6200 zł; 
  • nowe piloty 90 zł/szt.
Jeden z firmowych pilotów przechowuje się na ścianie garażu (zastępuje przycisk ścienny)
Jeden z firmowych pilotów przechowuje się na ścianie garażu (zastępuje przycisk ścienny).

Lilianna Jampolska

Dodaj komentarz

time image
time image
Zobacz inne artykuły
Łukasz Piszczek podczas wyboru bramy garażowej w salonie KRISHOME
Łukasz Piszczek podczas wyboru bramy garażowej w salonie KRISHOME
Zadaj pytanie ekspertowi Masz wątpliwości lub dodatkowe pytania? Napisz do nas!
expert image
Akceptowane formaty plików: 'jpg', 'jpeg', 'gif', 'bmp', 'png'. Dodawanie wielu plików - wciśnij CTRL.
Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Okres przetwarzania danych: Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w tym konkretnym przypadku, do czasu udzielenia odpowiedzi. Masz prawo do: dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych lub ich przenoszenia. Możesz: odwołać zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, zażądać, by Twoje wszystkie dane zostały usunięte. Podstawy prawne: art. 5, 6, 12, 13 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Czytaj więcej
Dodano plik do wysłania
Poradnik
Cenisz nasze porady? Możesz otrzymywać najnowsze w każdy czwartek!
Budujemy Dom
9,95 zł tylko teraz!
Teraz za darmo!
Od teraz, dla wszystkich! Wystarczy, że się zalogujesz. A otrzymasz dostęp do wszystkich artykułów z papierowego BudujemyDom! Całkowicie za darmo!
Dom Energooszczędny Vademecum 2019

Dom Energooszczędny Vademecum

Jak zbudować dom energooszczędny

ABC Budowania 2019

ABC Budowania

To, co koniecznie musisz wiedzieć, żeby Twój pierwszy dom był dla Ciebie, a nie dla wroga

Wnętrza 2019

Wnętrza

Nowoczesne, stylowe, piękne wnętrza - zasady, porady, inspiracje

Czas na Wnętrze październik 2019

Czas na Wnętrze

Od inspiracji do realizacji

Twój Dom Twój Styl 2019

Twój Dom Twój Styl

Poradnik shoppingowy

Budujemy Dom październik 2019

Budujemy Dom

Dla budujących dom i wykonawców

Dom Polski 2020

Dom Polski

Jak zbudować dom tańszy niż mieszkanie

Nowoczesne Instalacje 2019

Nowoczesne Instalacje

Jak zbudować dom energooszczędny