Wrota segmentowe z napędem - szósty rok płynnie się składają
Wrota segmentowe z napędem - szósty rok płynnie się składają
Przyznaję, miałem obawy, czy segmenty skrzydeł nie zaczną się z czasem zacinać lub ciężko chodzić. Szósty rok płynnie się składają. Nie mam uwag do uszczelek, ani okuć i prowadnic. Uszczelki nie sparciały, farba na zamówienie nie wyblakła. Ogólnie fajny produkt! - mówi Staszek, Czytelnik Budujemy Dom, który 2 górne segmentowe bramy garażowe użytkuje od 2011 r.
Garaż: wolno stojący, na 2 samochody, powierzchnia 50 m2; ogrzewany.
Bramy garażowe:
2 segmentowe, górne; z blachy ocynkowanej o gr. 0,5 mm, wykończonej farbą proszkową na zewnątrz w kolorze brązowym, wewnątrz białym; w segmentach izolacja z pianki poliuretanowej o gr. 46 mm; wymiary 2400 x 2150 mm. Żywotność - 15 000 cykli.
Napęd - 2 szt. z paskiem kewlarowym i enkoderem do wykrywania przeszkód; siła uciągu 800 N; gwarancja 2 lata.
Sterowanie - 3 piloty dwukanałowe i przycisk na ścianie. Bramy zakupione z napędami i usługą monterską.
Decyzja: nie podobają mi się garaże w bryle domu, ani wielkie bramy w garażu. Zbudowałem więc tuż obok domu wolno stojący budynek z dwoma wjazdami i miejscami do parkowania, bo wiedziałem, że po przeprowadzce na wieś żona zacznie jeździć własnym samochodem. Ona również wolała mieć 2 mniejsze wjazdy i wydzielone strefy postojowe. Otwory wjazdowe celowo są typowe, bo to rzutuje na koszty wrót.
Kolega z pracy, który też stawiał dom, powiedział mi, że właśnie znalazł super bramę do garażu i wskazał dystrybutora. Pojechałem do niego. Najlepsze wydały mi się bramy segmentowe górne, ale oglądając ich typowe kolory, zorientowałem się, że nie pasują do naszego domu. Sprzedawca zachęcił do wykonania koloru na zamówienie z palety RAL. Skorzystałem z tej możliwości, kosztowało to drożej.
Zamknięcie garażu załatwiłem full opcją, czyli zamówiłem bramy, napędy, przycisk na ścianie, montaż, a do tego identyczne w kolorze drzwi i okna. Napędy dobrał monter, po wizji lokalnej w garażu.
Wrota segmentowe z napędem układają się pod sufitem garażu
Wrota segmentowe z napędem - rady i przestrogi:
Bramy i cała reszta przyjechały do nas po trzech tygodniach i monter uwinął się z nimi przez 1 dzień. Przyznaję, miałem obawy, czy segmenty skrzydeł nie zaczną się z czasem zacinać lub ciężko chodzić. Szósty rok płynnie się składają. Nie mam uwag do uszczelek, ani okuć i prowadnic. Uszczelki nie sparciały, farba na zamówienie nie wyblakła. Ogólnie fajny produkt!
Już kilka razy musieliśmy z powodu braku prądu otwierać bramy ręcznie, ułatwia to specjalny rygiel i linka. Kiedy skrzydła zaczynają popiskiwać, sam spryskuję rolki na prowadnicach smarem WD40. Serwis firmowy dotąd do nas nie zawitał. Przycisk na ścianie super się przydaje, bo nie zawsze pod ręką są piloty.
Raz się zdarzyło, że kot w ostatniej chwili wskakiwał do garażu i wrota go lekko przytrzasnęły. Nic mu się nie stało. Bramy mają wszystkie typowe zabezpieczenia fabryczne, ale dodatkowo założyłem alarm i kamery. Kiedy wyjeżdżamy na dłużej, blokuję je od wewnątrz jeszcze ryglami.
W codziennym użytkowaniu przydaje się przycisk na ścianie, umożliwiający elektryczne otwarcie wrót.Opis
Koszty zakupu i montażu wrót segmentowych z napędem:
bramy z napędem i montażem 8000 zł.
Redaktor: Lilianna Jampolska Na zdjęciu otwierającym: Wolno stojący garaż ma 2 oddzielne wygodne wjazdy
Od ponad dwudziestu lat w przystępny sposób opisuje domy i ogrody Czytelników. Współpracowała z kilkoma znanymi poradnikami budowlanymi. Jest autorką tekstów i zdjęć. W wolnych chwilach z przyjemnością zajmuje się własnym ogrodem.
Metodą permakulturową uprawia w nim zarówno rośliny ozdobne, jak i zioła, warzywa itp. Amatorsko interesuje się architekturą, ogrodnictwem, ornitologią, sportem, filmem. Uwielbia podróżować, poznawać nowych ludzi i miejsca. Jeżeli potrzebuje wypocząć, najchętniej wyjeżdża nad morze, poza sezonem wakacyjnym.