Brama segmentowa i napęd działają bezawaryjnie. Piloty do wymiany

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
Brama segmentowa i napęd działają bezawaryjnie. Piloty do wymiany

Jak dotąd, brama i napęd działają bezawaryjnie. Jedyne piloty wymagają wymiany co 2–3 lata, ponieważ wycierają się gumowe elementy. Po upływie gwarancji zniszczonych markowych pilotów, serwisant okazał ludzką twarz... - mówi Artur, Członek Klubu Budujących Dom, który bramę garażową użytkuje od 2007 r.

Parametry garażu: w bryle budynku, na dwa samochody, powierzchnia 28 m2. Ściany z bloczków silikatowych i wełny mineralnej o gr. 15 cm. Garaż ogrzewany w zimie do temperatury 10°C.

Brama segmentowa pomalowana farbą proszkową podobną do koloru tynku

Charakterystyka segmentowej bramy garażowej:

  • brama segmentowa, górna; 
  • wykonana z przetłaczanych paneli aluminiowych, izolowanych pianką poliuretanową o gr. 40 mm, pomalowana farbą proszkową RAL w kolorze kremowym; 
  • wymiary 470 x 240 cm; 
  • 2 metalowe pochwyty;
  • gwarancja 4 lata;
  • brama kupiona z napędem i usługą monterską; 
  • napęd łańcuchowy, siła uciągu 550 N, wykrywanie przeszkody; 
  • sterowanie 3 pilotami czterokanałowymi; 
  • przycisk na ścianie garażu.

Decyzja: gotowy projekt przewidywał pod dachem domu mały garaż na jeden samochód, ale powiększyłem go, żeby zmieścił się drugi. Droga do garażu ma kształt ostrego łuku i szerokość 6 m, więc wymiary otworu garażowego dobrałem tak, żeby wjazd był możliwie wygodny. Dopasowując wysokość, uwzględniłem ewentualne parkowanie wyższych aut, np. typu SUV.

 

Wiedząc, że zastosuję jedną szeroką bramę, po której podniesieniu garaż się wychłodzi, już w trakcie budowy zaizolowałem wełną mineralną o gr. 10 cm sufit garażu i wewnętrzną ścianę między nim a resztą domu. Do zamykania garażu kupiłem wysokiej jakości wyroby, które mają szansę przez długie lata pracować bezawaryjnie.

 

Bramę segmentową od polskiego producenta zamówiłem u lokalnego autoryzowanego dystrybutora, a jego specjalista od sterowania dobrał markowy napęd wraz z pilotami. Zamontował przy wewnętrznych drzwiach z garażu do domu również przycisk, sterujący bramą. Wybrałem wrota bez prześwietleń, ponieważ garaż ma 3 okna w ścianach. Nie widziałem potrzeby zamawiania wrót z drogimi zabezpieczeniami antywłamaniowymi, bo domu strzeże firma monitorująca.

Napęd i ułożenie wrót w pozycji otwartej – horyzontalnej Pochwyt ułatwia ręczne podnoszenie wrót. Dolna uszczelka nie przymarza do progu

Segmentowa brama garażowa - rady i przestrogi:

  • Przycisk sterowania przy wewnętrznym wyjściu z garażu do domu
    Monterzy sami dokonali pomiarów garażu. Miał już wylaną betonową posadzkę i wiedziałem, że później wykończę ją żywicą, co dawało im sygnał, że nie trzeba będzie po jej ułożeniu powtórnie pasować bramy. Montując prowadnice i napęd, musieli za to, poprzez warstwę ocieplenia, dobijać się do betonu. Montaż trwał 2 dni. Jak dotąd, brama i napęd działają bezawaryjnie.

     

    Jedyne piloty wymagają wymiany co 2–3 lata, ponieważ wycierają się gumowe elementy. Po upływie gwarancji zniszczonych markowych pilotów, serwisant okazał ludzką twarz. Zaoferował tańsze zamienniki od innego producenta. Mają lepszą jakość, twardość, design, a kosztują 40–50 zł mniej.

     

    Kiedy spaliła się nietypowa żarówka w napędzie, ten sam technik doradził, żeby zastąpić ją żarówką ze… Stara. Zamiast 60 zł, zapłaciłem 6 zł. Choć jest nas dwoje, od początku zamówiłem 3 piloty, żeby jeden można było dać np. rodzinie, pani sprzątającej, sąsiadom. Awaryjny pilot nie leży w szufladzie!

     

    Posługujemy się pilotami czterokanałowymi, ponieważ oprócz obsługi naszych bram: garażowej i wjazdowej, sterują też bramą garażową w pobliskim domu rodziny, co przydaje się, np. podczas urlopów.

     

  • Kamera termowizyjna potwierdziła, że U całej bramy trzyma dobre parametry. To ważne, żeby w ogrzewanym garażu izolacja i uszczelnienie wrót były prawidłowe.

     

  • System ręcznego podnoszenia bramy uruchamialiśmy zaledwie kilka razy. Żona potrzebowała wtedy mojej konsultacji przez telefon, bo nie pamiętała, co i gdzie trzeba odblokować. Narzekała również na ciężar wrót. W takich momentach bardzo przydają się pochwyty po ich obu stronach, które na szczęście zamówiłem od razu. Warto je mieć – to wydatek do 50 zł za sztukę. Co 2 lata smaruję prowadnice gęstym smarem maszynowym Towot i wrota płynnie pracują.

Segmentowa brama garażowa - koszty z montażem:

  • brama 4200 zł, 
  • napęd 2100 zł. 
  • wymiana pilotów – 70 zł za sztukę.
Mechanizm łańcuchowy napędu

Lilianna Jampolska

Dodaj komentarz

time image
time image
Warto wiedzieć dodatkowo:
Zobacz inne artykuły
Łukasz Piszczek podczas wyboru bramy garażowej w salonie KRISHOME
Łukasz Piszczek podczas wyboru bramy garażowej w salonie KRISHOME
Zadaj pytanie ekspertowi Masz wątpliwości lub dodatkowe pytania? Napisz do nas!
expert image
Akceptowane formaty plików: 'jpg', 'jpeg', 'gif', 'bmp', 'png'. Dodawanie wielu plików - wciśnij CTRL.
Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Okres przetwarzania danych: Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w tym konkretnym przypadku, do czasu udzielenia odpowiedzi. Masz prawo do: dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych lub ich przenoszenia. Możesz: odwołać zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, zażądać, by Twoje wszystkie dane zostały usunięte. Podstawy prawne: art. 5, 6, 12, 13 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Czytaj więcej
Dodano plik do wysłania
Poradnik
Cenisz nasze porady? Możesz otrzymywać najnowsze w każdy czwartek!
Budujemy Dom
9,95 zł tylko teraz!
Teraz za darmo!
Od teraz, dla wszystkich! Wystarczy, że się zalogujesz. A otrzymasz dostęp do wszystkich artykułów z papierowego BudujemyDom! Całkowicie za darmo!
Dom Energooszczędny Vademecum 2019

Dom Energooszczędny Vademecum

Jak zbudować dom energooszczędny

ABC Budowania 2019

ABC Budowania

To, co koniecznie musisz wiedzieć, żeby Twój pierwszy dom był dla Ciebie, a nie dla wroga

Wnętrza 2019

Wnętrza

Nowoczesne, stylowe, piękne wnętrza - zasady, porady, inspiracje

Czas na Wnętrze grudzień 2019 - styczeń 2020

Czas na Wnętrze

Od inspiracji do realizacji

Twój Dom Twój Styl 2019

Twój Dom Twój Styl

Poradnik shoppingowy

Budujemy Dom listopad - grudzień 2019

Budujemy Dom

Dla budujących dom i wykonawców

Dom Polski 2020

Dom Polski

Jak zbudować dom tańszy niż mieszkanie

Nowoczesne Instalacje 2020

Nowoczesne Instalacje

Jak zbudować dom energooszczędny