Słup w środku garażu przesądził o wyborze bramy garażowej
Słup w środku garażu przesądził o wyborze bramy garażowej
Wjazd do garażu zrobiliśmy tak szeroki, na ile pozwalała największa dostępna w sprzedaży brama u wybranego producenta. Zależało nam na tym, bo na środku garażu stoi słup podpierający piętro - mówią Kasia i Jakub, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy górną segmentową bramę garażową użytkują od 2005 r.
Garaż: w bryle budynku, na dwa samochody, powierzchnia 36 m2; ogrzewany.
Brama garażowa:
Segmentowa, górna; wymiary 5000 × 2200 mm; wykonana z przetłaczanej blachy ocynkowanej, wykończonej białym laminatem z fakturą drewna; wewnątrz segmentów pianka poliuretanowa o gr. 48 mm.
Wyposażenie dodatkowe - pochwyty, ręczny rygiel z zamkiem na klucz.
Napęd - z pasem kewlarowym, siła uciągu 900 N, system wykrywania przeszkody, hamowanie przed progiem, blokada dociskowa.
Sterowanie - 3 piloty.
Brama segmentowa z laminatem o fakturze drewna ma wygodną szerokość 5 m.
Decyzja: wjazd do garażu zrobiliśmy tak szeroki, na ile pozwalała największa dostępna w sprzedaży brama u wybranego producenta. Zależało nam na tym, bo na środku garażu stoi słup podpierający piętro. Garaż jest duży, lecz słup wyznacza 2 wąskie miejsca postojowe. Zastanawialiśmy się nad zamontowaniem dwóch bram, ale ostatecznie woleliśmy na wjeździe jedną segmentową bramę, otwieraną do góry. Z nią manewrowanie autami jest łatwiejsze i bryła domu nie zmieniła zaprojektowanego wyglądu.
Napęd dodaliśmy po kilku miesiącach, dlatego do ręcznego zamykania bramy zamówiliśmy zamek z kluczem oraz pochwyt. Nawet teraz się przydają. Kupiliśmy wrota z grubą warstwą pianki PU i dobrymi uszczelkami.
Napęd i linka do ręcznej obsługi bramy.
Przed dłuższym wyjazdem z domu wrota rygluje się dodatkowo ręcznym ryglem i zamyka zamek na klucz.
Słup w środku garażu - rady i przestrogi:
Kasia: wybierając projekt gotowy, nie bardzo się przejęłam słupem w centrum garażu. Dopiero podczas wykańczania zorientowałam się, że może sprawiać kłopot przy parkowaniu. I tak rzeczywiście jest. Zdarzyło mi się przytrzeć o niego lusterko. Niemożliwy jest wjazd tyłem, bo nie otworzą się drzwi aut. Słup to poważna zawalidroga. Byłoby jeszcze gorzej, gdyby otwór wjazdowy był węższy. Brama maksymalnie szeroka jest bardzo pomocna, bo ułatwia manewrowanie samochodem.
Jakub: jeśli chodzi o izolację termiczną, wrota są ciepłe i szczelne. Poruszają się płynnie i równo. Uszczelki nie sparciały, nie przymarzają do ścian i posadzki. Progowa trochę się rozciągnęła i myszy zaczęły wchodzić do garażu, więc sam ją lekko naciągnąłem. Biały laminat nie zniszczył się i nie zżółkł. Po zimie myję go szczotką i wodą z szamponem samochodowym, spłukuję myjką ciśnieniową. Przez 12 lat użytkowania tylko raz serwisant musiał ponownie wyregulować napęd i pracę wrót, bo trochę się rozregulowały, wymienił rolkę i łożysko, nasmarował elementy jezdne. Sam tego nie robię.
Koszty zakupu bramy garażowej z napędem:
brama z montażem 5000 zł;
napęd z montażem 1250 zł;
serwis 200 zł + koszt nowej rolki i łożyska.
Redaktor: Lilianna Jampolska Na zdjęciu otwierającym: Choć w otworze wjazdowym nie ma słupa, murowana podpora w środku garażu ściśle wyznacza miejsca postojowe.
Od ponad dwudziestu lat w przystępny sposób opisuje domy i ogrody Czytelników. Współpracowała z kilkoma znanymi poradnikami budowlanymi. Jest autorką tekstów i zdjęć. W wolnych chwilach z przyjemnością zajmuje się własnym ogrodem.
Metodą permakulturową uprawia w nim zarówno rośliny ozdobne, jak i zioła, warzywa itp. Amatorsko interesuje się architekturą, ogrodnictwem, ornitologią, sportem, filmem. Uwielbia podróżować, poznawać nowych ludzi i miejsca. Jeżeli potrzebuje wypocząć, najchętniej wyjeżdża nad morze, poza sezonem wakacyjnym.
ten słup w garażu jest niepotrzebny, budowałem podobny dom i zamiast słupa były dwa nawzajem krzyżujące się podciągi, mogę udostępnić foto, bardzo fajne rozwiązanie
Gość Max
14-09-2017 14:25
Ludzie zwykle kupują projekt, bo im się elewacja podobała :P Szkoda, że nie podajecie nazwy projektu.