Parametry garażu: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 35 m2. Garaż ogrzewany w zimie do temperatury 7°C.
Charakterystyka:
- Brama - segmentowa górna, wykonana z paneli stalowych izolowanych pianką poliuretanową o gr. 46 mm, wykończona okleiną z tworzywa sztucznego na zewnątrz w kolorze ciemny orzech, wewnątrz - biała; wymiary 4250 × 2250 mm. Wrota zaopatrzone w aktywny rygiel, a stalowa ościeżnica - w zapadkowy system antywyważeniowy. Brama kupiona z napędem i montażem.
- Napęd - z paskiem kewlarowym; enkoderem do wykrywania przeszkód; płynny docisk do posadzki; siła uciągu 800 N. Gwarancja 2 lata.
- Sterowanie - 2 przyciski na ścianie garażu, 4 piloty czterokanałowe.
Decyzja: nie chciałem bramy otwieranej na boczną ścianę, bo wolałem tam umieścić wieszaki na sprzęt. Górna segmentowa brama pozwala na dobre zaizolowanie garażu przed mrozem i gorącem oraz na automatyczne sterowanie. Z uwagi na inteligentną automatykę w budynku, przy wjeździe do garażu i wewnętrznym przejściu do domu, zainstalowałem na ścianach przyciski sterujące napędem i zaopatrzyłem pięcioosobową rodzinę w piloty.
Zadbałem, żeby wrota były dobrze zabezpieczone przed włamaniem. Po zamknięciu bramy, pilotem lub przyciskiem na ścianie, tzw. aktywny rygiel dodatkowo blokuje ją przed niepożądanym otwarciem z zewnątrz. Poza tym, na moją prośbę, ościeżnicę wyposażono w specjalne zapadki antywyważeniowe, również uniemożliwiające podniesienie wrót z zewnątrz. Wymienione parametry bramy i napędu były dla nas, użytkowników, najważniejsze.
Przeczytaj
Może cię zainteresować
Dowiedz się więcej
Starałem się, żeby wjazd był jak najszerszy, lecz podczas budowy umknęły mojej uwadze niektóre prace murarskie i wykonawcy zmniejszyli światło otworu wjazdowego o 24 cm, czyli z każdej strony o szerokość cegły. Niby niewiele, a jednak brama ma teraz szer. 425 cm, a nie zaplanowane 450 cm. Montaż bramy zaordynowałem po przykryciu posadzki w garażu płytkami gresu. Celowo dopłaciłem 204 zł za tzw. niskie nadproże, bo zależało mi na pozostawieniu zupełnie płaskiej posadzki i wyposażeniu wrót w specjalną uszczelkę progową.
Kiedy w posadzce zostaje założona szyna, lub wykonuje się inne zagłębienia na wrota, niepotrzebnie zbiera się w nich brud, i miejsca te wymagają później regularnego sprzątania. Z bramy i napędu jesteśmy zadowoleni, trafiliśmy natomiast na niekompetentnych monterów.
Napęd, o sile uciągu 800 N, płynnie dźwiga i opuszcza wrota
Brama garażowa z napędem - rady i przestrogi:
Głupota niektórych pseudofachowców nie zna granic - u nas podczas zakładania prowadnic, uszkodzili młotkiem nowe płytki gresu na posadzce. Wskutek tego wyrzuciłem pierwszą ekipę, zrobiłem zdjęcia uszkodzeń i od razu zareklamowałem jej pracę w firmie dystrybutora, w której kupiłem bramę i napęd wraz z usługą montażu. W sumie przy osadzaniu bramy męczyły się aż 3 kolejne ekipy, ale i tak nie udało się im od razu prawidłowo wyregulować ustawienia napędu.
Na początku wrota odbijały się od posadzki i pozostawiały szparę na dole oraz nie dociskały się do listwy górnej. Bramę prawidłowo wyregulował dopiero fachowiec z innej firmy.
Po nieprzyjemnych przygodach z nierzetelnymi monterami, specjalnie zadałem sobie trud, żeby wyszukać dobrego i przystępnego cenowo specjalistę, powierzając mu na lata serwis naszej bramy. Jego regularnemu serwisowi właśnie, i dobrym parametrom technicznym bramy i jej oprzyrządowania - zawdzięczamy obecnie sprawne funkcjonowanie i łatwość jej obsługi.
Co 2 lata, za 150 zł z dojazdem, monter reguluje naciąg, żeby brama szczelnie i płynnie dociskała się do ościeży i posadzki oraz konserwuje części mechaniczne. Brama jest tak dobrze zaizolowana, że w zimie rzadko włączamy w garażu grzejnik. W lecie chroni wnętrze garażu, skierowanego na zachód, przed nagrzewaniem się od słońca.
Ościeżnicę wyposażono w specjalne zapadki antywyważeniowe, uniemożliwiające podniesienie wrót z zewnątrz
Do sterowania bramą wykorzystuje się przyciski na ścianach - na zdjęciu przycisk przy wewnętrznym przejściu z garażu do domu, drugi znajduje się przy wjeździe
Koszty zakupu bramy garażowej z napędem:
- brama z napędem 6887 zł, w tym montaż 990 zł.
Redaktor: Lilianna Jampolska
Na zdjęciu otwierającym: Bramę segmentową zamontowano na wysokości odpowiedniej do podjazdu, który niebawem zostanie utwardzony kostką brukową