Garaż: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 38 m2; ogrzewany wodną podłogówką.
Bramy garażowe:
- Segmentowa, górna; wykonana z przetłaczanej blachy ocynkowanej o gr. 0,5 mm, wykończonej farbą proszkową w kolorze szarym, wewnątrz segmentów pianka poliuretanowa o gr. 48 mm; wymiary 5000 x 2250 mm. Żywotność - 15 000 cykli.
- Napęd - zostanie założony w najbliższej przyszłości.
- Brama zakupiona z usługą monterską.
Decyzja: chciałem, żeby garaż był obszerny i wygodny, więc od razu po wyborze gotowego projektu poprosiłem architektkę o zlikwidowanie słupa w otworze wjazdowym. Wolałem mieć jedną szeroką bramę, niż dwie mniejsze. Szukałem tylko solidnych materiałów i urządzeń dających maksymalną wygodę, dlatego zamówiłem wrota segmentowe górne. Moje pochodzą od dużego polskiego producenta. Podobają mi się jego wyroby i nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne.
Napęd kupiłem od innego producenta, ponieważ pracuję w firmie oferującej klientom automatykę domową, w tym napędy, i znam je od podszewki. W domu przymierzam się do zamontowania centrali automatyki i zależy mi, żeby wszystkie elementy z nią współpracujące były kompatybilne. To istotne też z punktu przyszłego serwisowania.
Choć wybrany przeze mnie model napędu ma wszelkie zabezpieczenia dla ludzi i przed włamaniem, a dom i garaż objęte są monitoringiem, zamierzam dodać jeszcze dźwiękowy czujnik alarmowy. Kiedy ktoś będzie podważał bramę, wzbudzi on syrenę.
Brama garażowa segmentowa górna bez napędu - rady i przestrogi:
Bramę zamontował lokalny dystrybutor i zajęło mu to dwie godziny. Wezwałem go, kiedy garaż miał już otynkowane ściany i płytki na ogrzewanej posadzce. Wrota, wystawione na zachodnie wiatry, są bardzo szczelne. Elastyczne uszczelki znajdują się z każdej strony bramy i doskonale ją chronią. Segmenty mają dobrą izolację cieplną i w garażu jest chłodno latem, w zimie ciepło.
Na razie ręczne otwieranie tak szerokiej bramy nie jest super wygodne, bo trzeba użyć trochę siły, żeby ją wprowadzić w ruch, ale potem leci lekko po prowadnicach. Najgorszy moment to poderwanie jej w górę. Żona spokojnie daje radę, lecz postaram się jak najszybciej zamontować kupiony niedawno automat. Poproszę o to zaprzyjaźnionego serwisanta.
Dobry napęd to podstawa, bo przy dwóch samochodach w kółko chodzi. Zamierzam posługiwać się pilotami czterokanałowymi, żeby otwierać bramę wjazdową, garażową i furtkę oraz zapalać światło. W momencie wyposażenia domu w centralę automatyki domowej dojdzie mi możliwość obsługiwania wjazdu telefonem. Na ścianie garażu, przy wejściu do domu, jeszcze planuję przycisk.
Koszty bramy garażowej segmentowej górnej bez napędu:
- brama z napędem i montażem 5000 zł (w tym napęd bez montażu - 900 zł);
- przegląd (co 2 lata) 100 zł.
Redaktor: Lilianna Jampolska
Na zdjęciu otwierającym: Zdaniem Arka, dom z garażem z jedną szeroką bramą wygląda nowocześniej
Zdaniem naszych Czytelników
Gość pam
06 Jun 2019, 15:39
cena z kosmosu. Nie kupię, bo są o wiele tańsze.
Gość ela
24 Feb 2017, 23:01
bardzo ładna brama, jaki to producent i interesuje mnie kolor, jasno szary??? wlasnie przymierzam sie do zakupu poodbnej :) dziekuje za odp
WiktorT
16 Dec 2016, 10:44
Raczej dziwne rozwiązanie. Jeśli montuje się dużą a zarazem ciężką bramę to trzeba myśleć o automacie, ponieważ to zwyczajnie wygodne. A jeśli chodzi o napędy do bram od różnych producentów to nie ma żadnego problemu. Wystarczy odpowiednio dobrać parametry automatu.
Gość Kamil
07 Nov 2016, 10:46
Fajnie, ze Pan Arek zna sie swietnie na napedach, ale ja jakos jestem zwolennikiem kupowania bramy i napedu od tego samego producenta. Nigdy nic nie wiadomo.