Brama segmentowa z napędem i montażem za 7500 zł

Brama segmentowa z napędem i montażem za 7500 zł

Brama garażowa i napęd działają bezawaryjnie - tylko raz wezwałem serwisantów do wyregulowania sprężyn, bo trochę się naciągnęły. Regulacja z dojazdem kosztowała 150 zł. Nie zainstalowałem fotokomórki, ani sterującego bramą przycisku na ścianie garażu, za to zamówiłem aż 4 piloty, po jednym do każdego samochodu, do garażu i domu - mówi Janusz, który wraz z Danusią są Członkami Klubu Budujących Dom, i bramę garażową użytkują od 2007 r.

Parametry garażu: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 32 m2. Garaż ogrzewany w zimie do temperatury 7-8°C.

Charakterystyka:

  • Brama - segmentowa górna, wykonana z ocynkowanych paneli stalowych, izolowanych pianką poliuretanową o gr. 45 mm, wykończona okleiną z tworzywa sztucznego na zewnątrz w kolorze jasny dąb, wewnątrz - biała; wymiary 4600 × 2300 mm. Brama kupiona z napędem i montażem. 
  • Napęd - z łańcuchem i enkoderem do wykrywania przeszkód, siła uciągu 900 N; gwarancja 2 lata. 
  • Sterowanie - 4 piloty dwukanałowe.
Pilot do bramy garażowej
Od siedmiu lat napęd obsługuje się czterema markowymi pilotami dwukanałowymi

Decyzja: w poprzednim domu mieliśmy wolno stojący garaż i podczas dżdżystej pogody chodzenie między nim, a domem, nie było komfortowe. Jeszcze mniej wygodna była ręczna obsługa szerokiej uchylnej bramy garażowej. Budując nowy wygodny dom na jesień życia, wyszukaliśmy projekt z garażem na 2 samochody w bryle budynku i szerokim wjazdem, bez słupa pośrodku. Zmieniliśmy typ bramy na segmentową, otwieraną do góry, bo taka wydawała się nam najwygodniejsza i zabiera najmniej miejsca w garażu.

Szeroką bramę od razu wyposażyliśmy w napęd elektryczny. Po obejrzeniu różnych modeli w sklepach firmowych, zdecydowaliśmy się na bramę od znanego producenta. Zależało nam szczególnie na wysokiej jakości, trwałości i dobrym serwisie. Konkretnego dystrybutora wybraliśmy przez Internet, ponieważ oferował niższe ceny, niż sklepy stacjonarne. We wstępnej rozmowie wyraźnie podkreśliliśmy, że potrzebujemy szczelnej i dobrze zaizolowanej termicznie bramy, bo garaż będzie ogrzewany.

To monter dobrał do niej rodzaj i moc napędu. Kolor okleiny na zewnątrz bramy dopasowaliśmy do okien. Wewnątrz woleliśmy mieć okleinę białą, żeby było jaśniej.

Napęd do bramy garażowej
Właściciele od razu wyposażyli bramę w napęd elektryczny
Brama segmentowa podczas pracy
Brama segmentowa podczas pracy
Uniesienie wrót, zaizolowanych pianką poliuretanową o gr. 45 mm, tylko na moment wychładza w zimie ogrzewany garaż
Uniesienie wrót, zaizolowanych pianką poliuretanową o gr. 45 mm, tylko na moment wychładza w zimie ogrzewany garaż

Brama segmentowa z napędem i montażem - rady i przestrogi:

  • Danusia: w naszej okolicy często brakuje prądu i wtedy nie mamy innego wyboru, jak manualna obsługa. Dla mnie operacja ręcznego otwierania tak szerokiej bramy jest niekomfortowa, bo brakuje mi siły do wprawienia jej w ruch. Mimo to łatwiej mi to robić z obecną bramą, niż z poprzednią. Szeroki okap nad garażem sprawia, że dolna uszczelka nigdy nie przymarza do podłoża i nie niszczy się podczas uruchamiania wrót.

  • Janusz: brama garażowa i napęd działają bezawaryjnie - tylko raz wezwałem serwisantów do wyregulowania sprężyn, bo trochę się naciągnęły. Regulacja z dojazdem kosztowała 150 zł. Niekiedy sam reguluję sprężyny. Nie smaruję części mechanicznych bramy, bo nikt tego nie zalecił. Nie zainstalowałem fotokomórki, ani sterującego bramą przycisku na ścianie garażu, za to zamówiłem aż 4 piloty, po jednym do każdego samochodu, do garażu i domu. To dobre i tańsze rozwiązanie. Kiedy z żoną operujemy pilotami, uważamy na wnuki mimo że napęd dobrze reaguje na przeszkody w świetle bramy. Markowe piloty nie wymagają jeszcze wymiany. Montaż bramy, po wcześniejszym wymierzeniu otworu i garażu, trwał 5 godzin. Nasze zamówienie zrealizowano po dwóch tygodniach. Bramę założyliśmy po wylaniu betonowej posadzki w garażu i ociepleniu ścian i sufitu, ale przed wykończeniem powierzchni płytkami gresu. Monterzy pozostawili dla płytek odpowiednio dużo miejsca, a po ich położeniu nie trzeba było regulować docisku bramy do podłoża. Wrota myjemy po zimie. Przed włamaniem zabezpieczyliśmy je instalacją alarmową i monitoringiem. Kiedy wyjeżdżamy na dłużej, bramę ryglujemy ręcznie.

Koszty zakupu i montażu bramy segmentowej z napędem:

  • brama z napędem i montażem 7500 zł.

Redaktor: Lilianna Jampolska
Na zdjęciu otwierającym: Brama segmentowa o szer. 460 cm szczelnie zamyka wjazd do garażu na 2 samochody

Lilianna Jampolska
Lilianna Jampolska

Od ponad dwudziestu lat w przystępny sposób opisuje domy i ogrody Czytelników. Współpracowała z kilkoma znanymi poradnikami budowlanymi. Jest autorką tekstów i zdjęć. W wolnych chwilach z przyjemnością zajmuje się własnym ogrodem.

Metodą permakulturową uprawia w nim zarówno rośliny ozdobne, jak i zioła, warzywa itp. Amatorsko interesuje się architekturą, ogrodnictwem, ornitologią, sportem, filmem. Uwielbia podróżować, poznawać nowych ludzi i miejsca. Jeżeli potrzebuje wypocząć, najchętniej wyjeżdża nad morze, poza sezonem wakacyjnym.

Komentarze

Czytaj tak, jak lubisz
W wersji cyfrowej lub papierowej
Moduł czytaj tak jak lubisz