Brama segmentowa obsługiwana pilotami, przyciskami na ścianie i panelem sterującym
Brama segmentowa obsługiwana pilotami, przyciskami na ścianie i panelem sterującym
Super wygodna w użytkowaniu jest zdalna obsługa bramy. Celowo nie poprzestaliśmy na pilotach, lecz na ścianie w garażu zamontowaliśmy przycisk, a w wiatrołapie elektroniczny panel do sterowania. Korzystamy ze wszystkich możliwości, bo są super funkcjonalne. Naprawdę warto je mieć - mówią Justyna i Olgierd, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy górną segmentową bramę garażową użytkują od 2013 r.
Garaż: w bryle budynku, na 2 samochody, pow. 40 m2; ogrzewany.
Brama garażowa:
Segmentowa, górna; wymiary 5400 x 2250 mm; wykonana z blachy ocynkowanej o gr. 0,5 mm i wykończona farbą proszkową w kolorze grafitowym i białym, wewnątrz segmentów pianka poliuretanowa o gr. 48 mm; specjalne antywyważeniowe rygle w ościeżnicy.
Sterowanie - 3 piloty dwukanałowe, przycisk na ścianie garażu i panel sterujący bramą w wiatrołapie.
Firmowy napęd zamontowano równolegle z wrotami
Decyzja: trochę czytaliśmy o bramach garażowych i napędach, i ostatecznie przekonały nas nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne znanego niemieckiego producenta, chroniące przed włamaniem i oferujące wszechstronne bezpieczeństwo podczas działania wrót. Plusem była pięcioletnia gwarancja.
Chcieliśmy zapewnić sobie możliwość fachowego serwisowania bramy, dlatego poszukaliśmy w okolicy dystrybutora. Zamówiliśmy u niego komplet - ciepłe i szczelne wrota, napęd z trzema możliwościami sterowania oraz usługę monterską. Kolor bramy dobraliśmy do koloru okien, które kupowaliśmy w tej samej firmie, z palety RAL. Zamówienie złożyliśmy pół roku przed montażem, wyznaczając pasujący nam termin. Garaż był już wewnątrz wykończony.
Co do samego garażu - musiał mieć dwa miejsca parkingowe i koniecznie szeroki wjazd, bo jeden z naszych samochodów to model terenowy.
Na ścianie garażu umieszczono przyciski do automatycznej obsługi bramy
Obszerny garaż i wjazd są bardzo wygodne. Ułatwiają manewrowanie i parkowanie aut, a nawet ich... mycie. Przy gorszej pogodzie wjeżdżamy jednym autem na środek garażu i tam go myjemy przy zamkniętym skrzydle.
Choć wrota są rzeczywiście duże, pracują szybko, lekko i cicho. Mocne sprężyny, zamontowane nad nadprożem, wspomagają ręczną obsługę bramy, kiedy czasami brakuje prądu. To super cecha, bo brama podnosi się wtedy, jakby była lekka jak piórko. Kolejnymi są znakomita termoizolacja i wiatroszczelność, no i najważniejsza - w ościeżnicy z ocynkowanej nierdzewnej stali znajdują się specjalne rygle, które zabezpieczają przed podniesieniem wrót od zewnątrz oraz wyważeniem.
Oprócz tego, dla jeszcze lepszego bezpieczeństwa, objęliśmy garaż instalacją alarmową i monitorowania. Nowoczesny firmowy napęd jest dopracowany - automatycznie wyczuwa wszelkie przeszkody, miękko dociska wrota do posadzki, chroni przed wyważeniem. Super wygodna w użytkowaniu jest zdalna obsługa bramy. Celowo nie poprzestaliśmy na pilotach, lecz na ścianie w garażu zamontowaliśmy przycisk, a w wiatrołapie elektroniczny panel do sterowania. Korzystamy ze wszystkich możliwości, bo są super funkcjonalne. Naprawdę warto je mieć.
Po pierwszej zimie monter wyregulował elementy bramy. Do dziś działa bez usterek, na razie bez konserwacji.
Elektroniczny panel sterowania ulokowano w wiatrołapie
Koszty zakupu i montażu bramy segmentowej z napędem:
Od ponad dwudziestu lat w przystępny sposób opisuje domy i ogrody Czytelników. Współpracowała z kilkoma znanymi poradnikami budowlanymi. Jest autorką tekstów i zdjęć. W wolnych chwilach z przyjemnością zajmuje się własnym ogrodem.
Metodą permakulturową uprawia w nim zarówno rośliny ozdobne, jak i zioła, warzywa itp. Amatorsko interesuje się architekturą, ogrodnictwem, ornitologią, sportem, filmem. Uwielbia podróżować, poznawać nowych ludzi i miejsca. Jeżeli potrzebuje wypocząć, najchętniej wyjeżdża nad morze, poza sezonem wakacyjnym.