Przez zabezpieczenie przed włamaniem, wrota segmentowe są trudniejsze w obsłudze
Przez zabezpieczenie przed włamaniem, wrota segmentowe są trudniejsze w obsłudze
Odkąd mamy napęd w garażu, wjazd jest znacznie łatwiejszy, ponieważ nie musimy już najpierw wchodzić do domu przez główne drzwi i od środka otwierać rygle bram. W obawie przed włamaniem celowo zamówiliśmy wrota bez otworów i osprzętu w postaci klamek, pochwytów, no ale takie rozwiązanie spowodowało problemy z obsługą - mówią Halina i Jurek - Członkowie Klubu Budujących Dom, dwie bramy garażowe, segmentowe górne, użytkują od 2002 r.
Garaż: w bryle budynku, na 2 samochody, pow. 46 m2; ogrzewany.
Bramy garażowe przedzielone słupkiem:
2 segmentowe, górne; wymiary 2500 x 2500 mm; wykonane z przetłaczanej blachy ocynkowanej o gr. 0,5 mm, obustronnie wykończone laminatem w kolorze białym, wewnątrz segmentów pianka poliuretanowa o gr. 46 mm.
Bramy zakupione z usługą monterską.
Napęd - siła uciągu 650 N, 50 cykli na dobę, mechanizm łańcuchowy, system wykrywania przeszkody, ciche i łagodne domykanie.
Sterowanie - 2 piloty czterokanałowe.
Decyzja: projektując z architektem nasz dom, wyobrażaliśmy sobie, że jedna duża brama spowoduje w zimie natychmiastowe wyziębienie ogrzewanego garażu. Poprosiliśmy więc o zaprojektowanie wjazdu z dwoma mniejszymi wrotami. To była dobra decyzja, bo rzadko używamy obu wjazdów równocześnie, więc mniej zimna wpada do wnętrza domu. Na wszelki wypadek zrobiliśmy otwory wysokie, bo myśleliśmy o kupnie wyższego samochodu.
Wybraliśmy bramy segmentowe, otwierane do góry, bo takie są dla nas najwygodniejsze. Aby ograniczyć trochę koszty inwestycyjne, zamówiliśmy tylko wrota i montaż, a napęd dodaliśmy 8 lat później.
Markowe napędy z mechanizmem łańcuchowym dodano 8 lat po zamontowaniu wrót.
Dwie bramy segmentowe z napędem - rady i przestrogi:
Halina:wciąż jesteśmy zadowoleni z zastosowania dwóch bram i ich wielkości. Najważniejsze, że możemy otworzyć część garażu, nie cały. Dla samochodów osobowych wjazdy są dostatecznie wygodne i przedzielenie słupem nie przeszkadza. Wrota nie zepsuły się ani razu, mimo że upłynęło 15 lat i nie były jeszcze konserwowane. Są szczelne i ciepłe, a wierzchni laminat wciąż jest cały i nie zżółkł. Myjemy go myjką ciśnieniową 2 razy w roku. Biały kolor wrót rozjaśnia budynek.
Jurek: wrota zamontował mechanik, który współpracował z dystrybutorem. Zajęło mu to jedną dniówkę. Wezwałem go ponownie do dołożenia napędów. Dobrał markowe urządzenia z dobrymi parametrami i zabezpieczeniami, przed włamaniem, przeszkodami itp. Ich montaż trwał kilka godzin i działają bezawaryjnie od samego początku.
Odkąd mamy je w garażu wjazd jest znacznie łatwiejszy, ponieważ nie musimy już najpierw wchodzić do domu przez główne drzwi i od środka otwierać rygle bram. W obawie przed włamaniem celowo zamówiliśmy wrota bez otworów i osprzętu w postaci klamek, pochwytów, no ale takie rozwiązanie spowodowało problemy z obsługą.
Operowanie pilotami jest super komfortowe, lecz trochę żałuję, że nie mamy jeszcze przycisku na ścianie, bo zdarza nam się szukać pilotów. W pilotach wymieniamy baterie co 2 lata. Kiedy nie ma prądu, ręczne uruchamianie bram, poprzez linkę, nie sprawia żadnego kłopotu.
Skrzydła w pozycji otwartej ustawiają się pod sufitem pomieszczenia
Garaż ma dwie bramy górne segmentowe o wymiarach 2500 x 2500 mm
Koszty zakupu i montażu dwóch bram segmentowych z napędem:
Od ponad dwudziestu lat w przystępny sposób opisuje domy i ogrody Czytelników. Współpracowała z kilkoma znanymi poradnikami budowlanymi. Jest autorką tekstów i zdjęć. W wolnych chwilach z przyjemnością zajmuje się własnym ogrodem.
Metodą permakulturową uprawia w nim zarówno rośliny ozdobne, jak i zioła, warzywa itp. Amatorsko interesuje się architekturą, ogrodnictwem, ornitologią, sportem, filmem. Uwielbia podróżować, poznawać nowych ludzi i miejsca. Jeżeli potrzebuje wypocząć, najchętniej wyjeżdża nad morze, poza sezonem wakacyjnym.