Choć na końcu budowy trudno mi było wysupłać ponad 5000 zł na bramę garażową, świetnie się stało, że to zrobiłam i od razu zamówiłam komplet - segmentową bramę + napęd. Tego rodzaju bramę najpierw zobaczyłam u znajomych i bardzo mi się spodobała, ze względu na duży komfort użytkowania - mówi Ewa, Czytelniczka Budujemy Dom, która segmentową bramę garażową użytkuje od 2007 r.
Parametry garażu: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 38 m2; nieogrzewany.
Charakterystyka:
Brama - segmentowa górna, wykonana z blachy ocynkowanej o gr. 0,5 mm, izolowanych pianką poliuretanową o gr. 46 mm, wykończona okleiną z tworzywa sztucznego na zewnątrz w kolorze brązowym, wewnątrz białym; 4300 x 2500 mm.
Żywotność - 15 000 cykli.
Napęd- z mechanizmem łańcuchowym i enkoderem do wykrywania przeszkód; siła uciągu 1200 N; gwarancja 2 lata.
Sterowanie - 3 piloty dwukanałowe.
Brama zakupiona z napędem i usługą monterską.
Decyzja:choć na końcu budowy trudno mi było wysupłać ponad 5000 zł na bramę garażową, świetnie się stało, że to zrobiłam i od razu zamówiłam komplet - segmentową bramę + napęd. Tego rodzaju bramę najpierw zobaczyłam u znajomych i bardzo mi się spodobała, ze względu na duży komfort użytkowania. Firmy montującej poszukałam w okolicy. Celowo tak zrobiłam, żeby była blisko na wypadek awarii.
Już w projekcie domu zaplanowano szeroki otwór wjazdowy do garażu, bez słupka na środku.
Brama segmentowa z napędem - rady i przestrogi:
Przez 9 lat nie było żadnej awarii. Serwisant nie musi do mnie dojeżdżać daleko, co też wpływa na koszty przeglądu. Zlecam robić go co 2 lata. Trwa to moment, jest tanie, a ja mam świadomość, że wszystko w automatycznej bramie dobrze działa.
Wrota segmentowe wraz z prowadnicami i napędem układają się pod sufitem antresoli.
Monter między innymi sprawdza i smaruje zawiasy, łożyska i prowadnice oraz łańcuch napędu, reguluje naciąg sprężyn, żeby brama płynnie dociskała się do podłoża. Przed montażem fachowcy sami pomierzyli garaż i dopasowali moc napędu. Ja wskazałam tylko rodzaj i kolor wrót. Kolorystykę dopasowałam do drzwi wejściowych.
Brama była gotowa po 3 dniach od zamówienia, producent dawał sobie na to 5 dni. Monterzy wyrobili się z jej założeniem w kilka godzin. Wrota od razu miały w standardzie wewnętrzny rygiel oraz uchwyt i rygiel do ręcznego otwierania. Z dodatkowego wyposażenia zamówiłam natomiast napęd z pilotami, bo zamek ryglujący z szyldem i pochwyt na zewnątrz wydawały mi się zbędne. Nie brakuje mi ich teraz!
Dużą zaletą mojej bramy jest gruba izolacja z pianki poliuretanowej i szerokie elastyczne uszczelki, które bardzo dobrze chronią wnętrze garażu przed mrozem i wilgocią. Mam też pewność, że dotykając płaszcza bramy, nie przytrzasnę, ani nie wkręcę sobie palców. O to fabrycznie zadbał producent.
Co najważniejsze - napęd reaguje na moje zwierzaki, bo też ma odpowiednie zabezpieczenia. Kilka razy musiałam uruchomić ręczne otwieranie. To proste, bo trzeba tylko przekręcić awaryjny rygiel w inne położenie. Znajduje się on wysoko, na górnej prowadnicy, więc przekręcam go kijem od szczotki. Raz w roku myję wrota myjką ciśnieniową.
Wrota, zaizolowane pianką poliuretanową o gr. 46 mm, są wyposażone w trwałe uszczelki i wewnętrzny pochwyt.
Od ponad dwudziestu lat w przystępny sposób opisuje domy i ogrody Czytelników. Współpracowała z kilkoma znanymi poradnikami budowlanymi. Jest autorką tekstów i zdjęć. W wolnych chwilach z przyjemnością zajmuje się własnym ogrodem.
Metodą permakulturową uprawia w nim zarówno rośliny ozdobne, jak i zioła, warzywa itp. Amatorsko interesuje się architekturą, ogrodnictwem, ornitologią, sportem, filmem. Uwielbia podróżować, poznawać nowych ludzi i miejsca. Jeżeli potrzebuje wypocząć, najchętniej wyjeżdża nad morze, poza sezonem wakacyjnym.