Montaż bramy i napędu warto powierzyć wyspecjalizowanym fachowcom!

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
Montaż bramy i napędu warto powierzyć wyspecjalizowanym fachowcom!

Ja kupiłem elementy bramy w firmie, w której wybrałem stolarkę okienną i drzwiową, a montowali je podczas budowy murarze, wstawiający okna. Gdzieś komuś uleciały ważne szczegóły doboru i montażu napędu! - mówi Tomek, który wraz z Agnieszką są Członkami Klubu Budujących Dom, segmentową bramę garażową użytkują od 2008 r.

Nowy siłownik do bramy o wym. 4750 x 2250 mm ma siłę uciągu 1150 N i mechanizm łańcuchowy.
Parametry garażu: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 32 m2. Garaż ogrzewany w zimie do temperatury 5°C.

 

Charakterystyka:

  • Brama – segmentowa górna, wykonana z ocynkowanej blachy stalowej, izolowana pianką poliuretanową o gr. 46 mm, wykończona laminatem z tworzywa sztucznego; 4750 x 2250 mm. 
  • Napęd – najpierw boczny z paskiem kewlarowym, obecnie – górny, z mechanizmem łańcuchowym; siła uciągu 1152 N. 
  • Sterowanie – 2 piloty czterokanałowe.

Decyzja: chcieliśmy mieć wygodny szeroki wjazd do garażu, dlatego już podczas budowy domu poszerzyliśmy otwór wjazdowy o 60 cm. To był dobry ruch, podobnie jak zastosowanie bramy segmentowej, otwieranej do góry. Zły – wyposażenie bramy w boczny napęd.

Bramę, od strony wnętrza garażu, wykończono laminatem w białym kolorze.
Bramę, od strony wnętrza garażu, wykończono laminatem w białym kolorze.

Montaż bramy i napędu - rady i przestrogi:

  • Tomek: początkowo napęd, o sile uciągu 600 N, pracujący na pasku kewlarowym, zamontowano na bocznej prowadnicy. Po dwóch latach zaczęły się problemy – brama nie domykała się, albo odbijała od podłoża i leciała do góry. Kilka razy udało się wyregulować siłę uciągu, ale co jakiś czas problem powracał. Zawołałem więc innego speca od bram. Od razu orzekł, że przy tak szerokiej i ciężkiej bramie nie powinno się stosować napędu z boku, tylko na górze. Takie położenie, jak u nas, powodowało tendencję do skręcania sprężyn w prowadnicach.

     

    Napęd ostatecznie wyzionął ducha, gdy przypadkowo w jego mechanizm wkręcił się plastikowy worek. W 2014 r. wymieniłem go na nowy. Tym razem ma 1150 N siły uciągu i mechanizm łańcuchowy, a fachowiec zamontował go na prowadnicy górnej. Różnica jakościowa jest ogromna! Poprzednio brama skrzypiała i wolno się poruszała, obecnie pracuje szybko, płynnie i cicho. No i się nie psuje. W praktyce trochę przeszkadza, że ma gorzej działające piloty, stare otwierały bramę z odległości 100 m, a obecne – łapią sygnał praktycznie dopiero pod wjazdem na działkę.

     

    Cała przeróbka, czyli naprawa wrót i montaż napędu trwały niecałą dniówkę. Wniosek – montaż bramy i napędu warto powierzyć wyspecjalizowanym fachowcom. Ja kupiłem elementy bramy w firmie, w której wybrałem stolarkę okienną i drzwiową, a montowali je podczas budowy murarze, wstawiający okna. Gdzieś komuś uleciały ważne szczegóły doboru i montażu napędu!

     

  • Aga: dziś już wiemy, że otwór wjazdowy mógłby być jeszcze szerszy o jakieś 20–30 cm. Druga sprawa – trochę zbyt blisko względem ogrodzenia posadowiliśmy dom. Podjazd ma 7 m długości, ale gdyby miał 10 m, wygodniej by się po nim wjeżdżało samochodami do garażu. To takie drobne błędy, popełniane przy budowie pierwszego domu!

Montaż bramy i napędu - koszty:

  • brama z napędem i montażem 4500 zł, 
  • nowy napęd 1600 zł, 
  • montaż napędu + serwis całej bramy 400 zł.

Lilianna Jampolska

Dodaj komentarz

time image
time image
Warto wiedzieć dodatkowo:
Zobacz inne artykuły
Łukasz Piszczek podczas wyboru bramy garażowej w salonie KRISHOME
Łukasz Piszczek podczas wyboru bramy garażowej w salonie KRISHOME
Zadaj pytanie ekspertowi Masz wątpliwości lub dodatkowe pytania? Napisz do nas!
expert image
Akceptowane formaty plików: 'jpg', 'jpeg', 'gif', 'bmp', 'png'. Dodawanie wielu plików - wciśnij CTRL.
Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Okres przetwarzania danych: Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w tym konkretnym przypadku, do czasu udzielenia odpowiedzi. Masz prawo do: dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych lub ich przenoszenia. Możesz: odwołać zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, zażądać, by Twoje wszystkie dane zostały usunięte. Podstawy prawne: art. 5, 6, 12, 13 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Czytaj więcej
Dodano plik do wysłania
Poradnik
Cenisz nasze porady? Możesz otrzymywać najnowsze w każdy czwartek!
Budujemy Dom
9,95 zł tylko teraz!
Teraz za darmo!
Od teraz, dla wszystkich! Wystarczy, że się zalogujesz. A otrzymasz dostęp do wszystkich artykułów z papierowego BudujemyDom! Całkowicie za darmo!
Dom Energooszczędny Vademecum 2019

Dom Energooszczędny Vademecum

Jak zbudować dom energooszczędny

ABC Budowania 2019

ABC Budowania

To, co koniecznie musisz wiedzieć, żeby Twój pierwszy dom był dla Ciebie, a nie dla wroga

Wnętrza 2019

Wnętrza

Nowoczesne, stylowe, piękne wnętrza - zasady, porady, inspiracje

Czas na Wnętrze grudzień 2019 - styczeń 2020

Czas na Wnętrze

Od inspiracji do realizacji

Twój Dom Twój Styl 2019

Twój Dom Twój Styl

Poradnik shoppingowy

Budujemy Dom listopad - grudzień 2019

Budujemy Dom

Dla budujących dom i wykonawców

Dom Polski 2020

Dom Polski

Jak zbudować dom tańszy niż mieszkanie

Nowoczesne Instalacje 2020

Nowoczesne Instalacje

Jak zbudować dom energooszczędny