Wybierając bramę garażową, kierowałem się opiniami z forum dyskusyjnego
Wybierając bramę garażową, kierowałem się opiniami z forum dyskusyjnego
Wybrałem bramę segmentową z napędem, bo zależało mi na dobrej termoizolacyjności, jakości i atrakcyjnym wyglądzie wrót, długowieczności, możliwie najdłuższej gwarancji i serwisie na żądanie. Najpierw przeglądałem w Internecie fora dyskusyjne... - mówi Marcin, Czytelnik Budujemy Dom, który górną segmentową bramę użytkuje od 2010 r.
Garaż: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 38 m2; ogrzewany.
Bramy garażowe:
Segmentowa, górna;
Wymiary 500 × 225 cm;
Ze stali ocynkowanej o gr. 0,5 mm i wykończona laminatem; wewnątrz segmentów pianka PU o gr. 42 mm.
Napęd - z paskiem kewlarowym, siła uciągu 800 N, system wykrywania przeszkody, ciche i łagodne domykanie, blokada dociskowa.
Sterowanie - 4 piloty dwukanałowe.
Decyzja: wybrałem bramę segmentową z napędem, bo zależało mi na dobrej termoizolacyjności, jakości i atrakcyjnym wyglądzie wrót, długowieczności, możliwie najdłuższej gwarancji i serwisie na żądanie. Najpierw przeglądałem w Internecie fora dyskusyjne i sugerując się najpochlebniejszymi opiniami, wybrałem znanego producenta i sprzedającego jego wyroby dystrybutora. Umówiłem się z nim na kompleksową usługę.
Nie zamówiłem okienek, pochwytów, bo źle wpływają na termoizolację wrót i ułatwiają wejście z zewnątrz niepożądanym osobom, dodatkowo podnoszą cenę.
Napęd z paskiem kewlarowym monterzy dopasowali do bramy.
Brama segmentowa z napędem - rady i przestrogi:
Na etapie stawiania domu zgłosiłem wykonawcom, jaka będzie brama z napędem. Zgodnie ze sztuką budowlaną, wyprowadzili odpowiednie nadproże i otwór wjazdowy o szerokości 5 m a w jego świetle zastosowali mniejszą warstwę ocieplenia ze styropianu, żeby elementy zamocowania bramy mogły odpowiednio utrzymać się w ścianie. Jestem zadowolony z montażu. Prace trwały 3 godziny, zaskoczyła mnie sprawność tylko dwóch fachowców. Wiedzieli co i jak robić. Na ścianie tuż przy wrotach dodali przycisk, który ułatwia operowanie, gdy w pobliżu nie ma pilota. Polecam to rozwiązanie.
Uczestnicy forum dyskusyjnego podkreślali, że brama od wybranego przeze mnie producenta jest świetnie zaizolowana cieplnie i akustycznie, ma wysokie segmenty, więc skrzydło ma niewiele uszczelek na ich styku. Jestem pod dużym wrażeniem izolacji! Moja brama jest wystawiona na zachód, czyli na popołudniowe słońce i gorąco, a segmenty od strony garażu są w lecie zimne.
Znakomicie funkcjonują uszczelki. Świetne jest to, że ta progowa wyposażona jest fabrycznie w zintegrowany system wentylacji, który przez okrągły rok zapewnia w garażu komfortowy klimat. W tym pomieszczeniu powinno się mieć przecież również możliwość oddychania czystym powietrzem. Forumowicze często podnosili temat wykorzystania łożyskowych rolek jezdnych w prowadnicach i dobrze je oceniali. Rzeczywiście z nimi moja brama porusza się bardzo cicho i stabilnie. Jest bezusterkowa.
Tylko raz, po roku jej użytkowania, wezwałem serwis do przeglądu. Zrobiłem tak, aby utrzymać gwarancję na napęd. Fachowiec poinstruował mnie, jak powinienem sam dbać o wrota w celu przedłużenia ich żywotności. Stosuję się do jego zaleceń - regularnie czyszczę z kurzu i innych zabrudzeń prowadnice oraz uszczelki. Mechanizmy stalowe smaruję smarem technicznym, a uszczelki silikonowym. Laminat na bramie jest wysokiej jakości - nie ma na nim bąbli, ubytków, nie wypłowiał, wytrzymuje mycie wodą pod ciśnieniem.
Od ponad dwudziestu lat w przystępny sposób opisuje domy i ogrody Czytelników. Współpracowała z kilkoma znanymi poradnikami budowlanymi. Jest autorką tekstów i zdjęć. W wolnych chwilach z przyjemnością zajmuje się własnym ogrodem.
Metodą permakulturową uprawia w nim zarówno rośliny ozdobne, jak i zioła, warzywa itp. Amatorsko interesuje się architekturą, ogrodnictwem, ornitologią, sportem, filmem. Uwielbia podróżować, poznawać nowych ludzi i miejsca. Jeżeli potrzebuje wypocząć, najchętniej wyjeżdża nad morze, poza sezonem wakacyjnym.