W 2008 r. kupiliśmy dom z garażem z uchylną bramą, którą obsługiwało się pilotem. Napęd był okay, lecz inne parametry bramy nie były wygodne - mówią Joanna i Adam, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy uchylną bramę garażową użytkowali w latach 2008-2014, a segmentową górną od 2014 r
Parametry garażu: wolno stojący, powierzchnia 42 m2; nieogrzewany.
Charakterystyka:
Brama - najpierw uchylna płytowa, z przetłaczanej blachy stalowej; 2400 x 2130 mm, obecnie - segmentowa górna, z ocynkowanych paneli stalowych, izolowanych pianką poliuretanową o gr. 46 mm, wykończona okleiną z tworzywa sztucznego na zewnątrz w kolorze mahoń, wewnątrz biała; 3000 x 2130 mm.
Nowy napęd - z mechanizmem łańcuchowym i enkoderem do wykrywania przeszkód; siła uciągu 900 N.
Sterowanie - 3 piloty dwukanałowe.
Decyzja: w 2008 r. kupiliśmy dom z garażem z uchylną bramą, którą obsługiwało się pilotem. Napęd był okay, lecz inne parametry bramy nie były wygodne.
Po pierwsze i najważniejsze - podjeżdżając pod garaż samochodem, musieliśmy uważać, żeby nie zahaczyć o duże niełamane skrzydło, poruszające się po łuku do góry.
Po drugie - w garażu było zimno.
Po sześciu latach po przeprowadzce, podczas remontu elewacji poszerzyliśmy otwór wjazdowy o 30 cm z obu stron. Wcześniej był niewygodny ze względu na fakt, że garaż nie stoi idealnie na wprost bramy wjazdowej na działkę, tylko podjeżdża się do niego po linii ukośnej. Zamontowaliśmy nowoczesną bramę segmentową z napędem. Chodziło nam o solidny komplet.
Kolor i fakturę okleiny zewnętrznej dobraliśmy do okien. Kupiliśmy czterokanałowe piloty, żebyśmy mogli nimi otwierać furtkę i bramę wjazdową na posesję.
Otwór wjazdowy poszerzono o 30 cm z każdej strony i podłączono nowy napęd.
Nowoczesna brama segmentowa z napędem - rady i przestrogi:
Demontaż poprzedniej bramy był prosty i wykonali go murarze, remontujący elewacje. Montaż nowej wykonali pracownicy dystrybutora, u którego zamówiliśmy pełną obsługę. Trwał zaledwie kilka godzin. Nowa brama zdaje egzamin. Wrota pracują szybko, ale lekko i cicho, no i teraz nie wysuwają się nad podjazd, jak poprzednio. Wszystkie elementy są dopracowane - każdy segment jest dobrze zaizolowany termicznie i ma świetne uszczelki, dlatego w garażu jest cieplej, niż było wcześniej.
Nowoczesny napęd automatycznie wyczuwa wszelkie przeszkody. W ościeżnicy z ocynkowanej nierdzewnej stali znajdują się specjalne rygle, które zabezpieczają bramę przed podniesieniem od zewnątrz oraz wyważeniem. Oprócz tego, dla lepszego bezpieczeństwa, objęliśmy garaż instalacją alarmową.
Koszty zakupu i montażu nowoczesnej bramy segmentowej z napędem:
brama z napędem, sterowaniem i montażem 5000 zł.
Redaktor: Lilianna Jampolska Na zdjęciu otwierającym: Brama jest bezpieczna dla ludzi i zwierząt - napęd ma enkoder do wykrywania przeszkód. Wysunięty okap dachu chroni bramę przed opadami atmosferycznymi.
Od ponad dwudziestu lat w przystępny sposób opisuje domy i ogrody Czytelników. Współpracowała z kilkoma znanymi poradnikami budowlanymi. Jest autorką tekstów i zdjęć. W wolnych chwilach z przyjemnością zajmuje się własnym ogrodem.
Metodą permakulturową uprawia w nim zarówno rośliny ozdobne, jak i zioła, warzywa itp. Amatorsko interesuje się architekturą, ogrodnictwem, ornitologią, sportem, filmem. Uwielbia podróżować, poznawać nowych ludzi i miejsca. Jeżeli potrzebuje wypocząć, najchętniej wyjeżdża nad morze, poza sezonem wakacyjnym.