Dwie uchylne płytowe bramy garażowe - piloty najsłabszym elementem napędu

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
Dwie uchylne płytowe bramy garażowe - piloty najsłabszym elementem napędu

Napęd w wyraźny sposób podniósł walory użytkowe bram. Serwisantów wzywamy, kiedy bramy nie unoszą się płynnym ruchem, tylko wpadają w konwulsje. Piloty, które przywiózł monter, okazały się marnej jakości. Po jednym upadku wymagały wymiany. Kolejne modele były trochę lepsze, lecz nadal oceniam je jako najsłabszy element napędu - mówią Natalia i Jarek, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy bramę garażową użytkują od 2003 r.

Parametry garażu: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 36 m2. W garażu grzejnik, który z powodu nieszczelnych bram został zakręcony.

 

Charakterystyka:

  • Bramy – dwie uchylne płytowe, wykonane z przetłaczanej blachy stalowej, od wewnątrz garażu zaizolowane płytami styropianu o gr. 30 mm, od strony zewnętrznej wykończone farbą proszkową w kolorze brązowym; wymiary 2500 × 2250 mm. 
  • Napęd – z paskiem kewlarowym i enkoderem do wykrywania przeszkód, siła uciągu 600 N; zamontowany w 2005 r. 
  • Sterowanie – 3 piloty dwukanałowe.
Dwie uchylne płytowe bramy garażowe zamontowano głęboko pod występem dachu i przedzielono wymurowanymi słupami
Dwie uchylne płytowe bramy garażowe zamontowano głęboko pod występem dachu i przedzielono wymurowanymi słupami

Decyzja: nie mieliśmy wpływu na wielkość garażu oraz układ, liczbę i rodzaj bram, ponieważ kupiliśmy dom z takim wyposażeniem. Na naszym osiedlu deweloper w identyczny sposób wyposażył wszystkie budynki. Zastosował najpopularniejsze w tamtym okresie płytowe uchylne bramy – więc jedyne, co wtedy sprawdziliśmy, to czy mają izolację termiczną.

 

Napęd do wrót dodaliśmy po dwóch latach po przeprowadzce, gdy zmęczyła nas ręczna obsługa dwóch uchylnych bram. Bez względu na aurę musieliśmy wychodzić z samochodu i dźwigać wrota, a to nie było komfortowe. Napędy zamówiliśmy u sprawdzonego i uznanego producenta.

Dwie uchylne płytowe bramy garażowe - rady i przestrogi:

  • Napęd – z paskiem kewlarowym i enkoderem do wykrywania przeszkód, siła uciągu 600 N; zamontowany w 2005 r.
    Natalia: napęd w wyraźny sposób podniósł walory użytkowe bram. Serwisantów wzywamy, kiedy bramy nie unoszą się płynnym ruchem, tylko wpadają w konwulsje.

     

    Kłopot ze sterowaniem pojawia się podczas wyłączeń prądu. Kilka razy brak prądu zastał mnie z samochodem wewnątrz garażu i nie mogłam sama zwolnić linki do ręcznego uruchamiania wrót, ponieważ mój zasięg ramion jest zbyt mały, a samochód zbyt wysoki. O pomoc musiałam prosić ochronę osiedla.

     

    Piloty, które przywiózł monter, okazały się marnej jakości. Po jednym upadku wymagały wymiany. Kolejne modele były trochę lepsze, lecz nadal oceniam je jako najsłabszy element napędu.

     

  • Posiadanie dwóch mniejszych bram, a nie jednej dużej, doceniliśmy już podczas pierwszej śnieżycy. Kiedy któreś z nas wjeżdżało na swoje miejsce postojowe, do garażu wpadało mniej śniegu i mroźnego powietrza, bo drugie wrota pozostawały zamknięte.

     

    Szybko się okazało, że wrotom brakuje szczelności – nie mają bowiem progowej, ani bocznych gumowych uszczelek, ściśle przylegających do posadzki i ościeżnicy. Wskutek tego zimno i brud dostają się do garażu. Byłoby jeszcze gorzej, gdyby wjazd nie był cofnięty głęboko pod występ dachu i nie osłaniały go murowane słupy.

     

    Para słupów przedziela obie bramy, co wymaga właściwego manewrowania samochodami. Choć na słupy trzeba uważać podczas wjeżdżania i wyjeżdżania, szybko przyzwyczailiśmy się do tego rodzaju operacji. Podobnie jak do konieczności parkowania aut w odpowiedniej odległości od wrót, które unosząc się do góry, zataczają szeroki łuk w stronę podjazdu. Garażując na podjeździe, nie można przekroczyć linii słupów.

     

    Goście często podjeżdżają jednak zbyt blisko wrót i dopiero po założeniu napędu od uderzenia chroni je czujnik przeszkody. Wcześniej musieliśmy sami uważnie operować bramą. Ościeżnica i próg, wykonane ze stali, po kilku latach zaczęły rdzewieć.

Dwie uchylne płytowe bramy garażowe - koszty:

  • Napęd z montażem 3600 zł. 
  • Serwisowanie 100–200 zł.
Wprawione w ruch wrota zabierają miejsce przed garażem Uchylne płytowe wrota na zewnątrz wykończono przetłaczaną i proszkowo polakierowaną blachą stalową
Wprawione w ruch wrota zabierają miejsce przed garażem Uchylne płytowe wrota na zewnątrz wykończono przetłaczaną i proszkowo polakierowaną blachą stalową

Lilianna Jampolska

Dodaj komentarz

time image
time image
Warto wiedzieć dodatkowo:
Zobacz inne artykuły
Poznaj nietypowe rozwiązania drzwi zewnętrznych i bram garażowych Hörmann
Poznaj nietypowe rozwiązania drzwi zewnętrznych i bram garażowych Hörmann
Zadaj pytanie ekspertowi Masz wątpliwości lub dodatkowe pytania? Napisz do nas!
expert image
Akceptowane formaty plików: 'jpg', 'jpeg', 'gif', 'bmp', 'png'. Dodawanie wielu plików - wciśnij CTRL.
Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Okres przetwarzania danych: Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w tym konkretnym przypadku, do czasu udzielenia odpowiedzi. Masz prawo do: dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych lub ich przenoszenia. Możesz: odwołać zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, zażądać, by Twoje wszystkie dane zostały usunięte. Podstawy prawne: art. 5, 6, 12, 13 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Czytaj więcej
Dodano plik do wysłania
Poradnik
Cenisz nasze porady? Możesz otrzymywać najnowsze w każdy czwartek!
Budujemy Dom
9,95 zł tylko teraz!
Teraz za darmo!
Od teraz, dla wszystkich! Wystarczy, że się zalogujesz. A otrzymasz dostęp do wszystkich artykułów z papierowego BudujemyDom! Całkowiecie za darmo!
Dom Energooszczędny Vademecum 2019

Dom Energooszczędny Vademecum

Jak zbudować dom energooszczędny

ABC Budowania 2019

ABC Budowania

To, co koniecznie musisz wiedzieć, żeby Twój pierwszy dom był dla Ciebie, a nie dla wroga

Wnętrza 2019

Wnętrza

Nowoczesne, stylowe, piękne wnętrza - zasady, porady, inspiracje

Czas na Wnętrze lipiec - sierpień 2019

Czas na Wnętrze

Od inspiracji do realizacji

Twój Dom Twój Styl 2019

Twój Dom Twój Styl

Poradnik shoppingowy

Budujemy Dom lipiec - sierpień 2019

Budujemy Dom

Dla budujących dom i wykonawców

Dom Polski 2019

Dom Polski

Jak zbudować dom tańszy niż mieszkanie

Nowoczesne Instalacje 2019

Nowoczesne Instalacje

Jak zbudować dom energooszczędny