Garaż: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 40 m2; ogrzewany.
Brama garażowa:
- Segmentowa, górna; 4500 x 2150 mm; wykonana z przetłaczanej i ocynkowanej stali, wykończonej laminatem; wewnątrz segmentów 40 mm pianki poliuretanowej.
- Wyposażenie - obrotowa klamka z ryglem.
- Napęd - z mechanizmem łańcuchowym, siła uciągu 700 N, prędkość 14 cm/sek., hamowanie przed progiem, blokada dociskowa.
- Sterowanie - 3 dwukanałowe piloty.
Decyzja: Kiedy przyszło do zamknięcia garażu i wykonania ogrodzenia z automatycznym wjazdem, udaliśmy się do lokalnego dystrybutora. Zależało nam na bliskim serwisie i ewentualnych niezwłocznych naprawach. Do garażu wybraliśmy wrota segmentowe. Dystrybutor przyjechał na pomiary, a potem zaproponował model z ocynkowanej stali, powleczonej laminatem. Wybraliśmy fakturę imitującą słoje drewna w kolorze brązowym - dopasowaliśmy ją do ram okien i rynien.
Zdecydowaliśmy się na ręczną obsługę, więc zamówiliśmy klamkę z ryglem. Napęd dodaliśmy po dwóch latach. Podczas budowy domu elektryk przygotował do niego instalację.
Górna segmentowa brama garażowa - rady i przestrogi:
- Asia: Po dodaniu napędu momentalnie podniósł się komfort obsługi wjazdu, możliwość niewysiadania z samochodu doceniłam szczególnie w zimie i przy brzydkiej pogodzie. Fajne jest to, że brama zyskała nowe zabezpieczenia przed podważeniem i przeszkodami. Skoro wcześniej przyzwyczaiłam się do ręcznego operowania wrotami, awaryjne uruchamianie nie przysparza mi teraz kłopotu, pomaga w tym linka i uchwyt.
Napęd w garażu działa bezawaryjnie, kilku interwencji wymagał natomiast ten przy bramie w ogrodzeniu. Monter przyjeżdżał bezzwłocznie, na umówioną godzinę. Wtedy przy okazji prosiłam go o przejrzenie w bramie garażowej mechanizmów i napędu. Skrzydło, podnoszone automatycznie, pracuje jednostajnie i w miarę cicho. - Wiktor: Płaszcz bramy na całym obwodzie szczelnie przylega do ścian, nadproża, progu. Uszczelka górna, boczne i progowa nie przepuszczają wody, ani mrozu. Bez żadnej konserwacji nadal są elastyczne i całe, amortyzują docisk skrzydła. Nie popękały też uszczelki między czterema segmentami. Oceniam, że brama ma dobrą izolację termiczną i akustyczną, jest dostatecznie wiatroszczelna. W garażu jest ciepło i cicho.
Laminat zachowuje kolory, brązowy nie wyblakł, a biały nie zżółkł. W okresie pylenia drzew na pierwszym odznacza się jednak żółty pył, zmywam go wodą z węża, albo zmiatam szczotką. Pielęgnacja jest łatwa, konserwacja również. Do tej pory tylko raz wrota zaczęły piszczeć, więc odkurzyłem prowadnice i spryskałem elementy mechaniczne smarem w spreju.
Koszty zakupu i montażu górnej segmentowej bramy garażowej z napędem:
- brama z montażem 4200 zł;
- napęd z montażem 1750 zł;
- serwis 180 zł.
Redaktor: Lilianna Jampolska
Dodaj komentarz