NIEODPOWIEDNIA WIELKOŚĆ WJAZDU DO GARAŻU
Do niedawna wiele wjazdów do garażu projektowano z myślą o samochodach niskich, niewielkich rozmiarów. Od kilku lat dużą popularnością na rynku motoryzacyjnym cieszą się wyższe samochody typu SUV. Wiele aut ma też zamocowane do dachu bagażniki. Przy planowaniu wysokości wjazdu do garażu trzeba więc uwzględnić ten czynnik. Może się bowiem okazać, że wyższy samochód po prostu się nie zmieści. Jeżeli zaś chodzi o szerokość garażu to w obszerniejszym i z szerokim wjazdem manewruje się po prostu znacznie wygodniej. Trzeba też mieć na uwadze, że brama segmentowa boczna wymaga po boku odpowiedniej ilości miejsca. Jej pancerz przesuwa się bowiem obok samochodu, wzdłuż ściany.
BŁĘDY TYPOWE JAK PRZY MONTAŻU STOLARKI
Wiele wskazówek dotyczących montażu okien i drzwi ma zastosowanie również w przypadku bram garażowych. Podstawową kwestią jest dobranie odpowiednich łączników - w zależności od tego, z jakiego materiału wykonana jest ściana. Ich rozstaw powinien być zawsze zgodny z instrukcją producenta wrót garażowych.
Bardzo ważne jest też przygotowanie obwodu bramy, czyli tzw. glifów. Muszą być one nośne, stabilne i równe. Te miejsca powinny być też dobrze ocieplone. By nie zabierać światła otworu, najlepiej zastosować materiał termoizolacyjny cieńszy i o lepszych parametrach izolacyjnych od typowego styropianu fasadowego i wełny, które są zazwyczaj stosowane do ocieplania zewnętrznej powierzchni ścian. Może to być np. styropian grafitowy lub XPS.
Tomasz Rybarczyk
fot. Krispol