Oknoplast zaangażowany w projekt ekskluzywnego kalendarza La Dolce Vita

Oknoplast zaangażowany w projekt ekskluzywnego kalendarza La Dolce Vita

16 grudnia 2015 r. w Ambasadzie RP we Włoszech odbyła się premiera wyjątkowego projektu, ekskluzywnego kalendarza "La Dolce Vita". Jest on trafnym przykładem pokazywania Polski w wyjątkowo eleganckiej odsłonie.

Giuseppe Bengivenga - Szef Rynku Włoskiego, Piotr Stokłosa - fotograf, Mikołaj Placek - Prezes Zarządu Oknoplast

Prestiżowy kalendarz powstał z inicjatywy Ambasadora RP we Włoszech, Pana Tomasza Orłowskiego oraz światowej sławy fotografa, Piotra Stokłosy. Do współpracy zaproszono polskich przedstawicieli świata mody, m.in. top modelkę Olę Rudnicką, a także projektantów: Gosię Baczyńską, Bohoboco, Dawida Wolińskiego czy markę La Mania. Wyjątkowe przedsięwzięcie wsparły znane Włochom marki: Oknoplast oraz Dr Irena Eris.

Ideą projektu jest potrzeba połączenia siły polskiej tradycji z nowoczesnym spojrzeniem w przyszłość. Autorzy projektu podkreślają, że taka jest wizja polityki, a także potrzeba społeczeństwa, w którym żyjemy. To najlepszy sposób by zachować tożsamość, a jednocześnie patrzeć w przyszłość i otwierać się na świat. Projekt jest fuzją tych dwóch elementów. Z jednej strony stałości, odniesienia do długiego trwania, przedstawionego przez zabytkowy budynek Ambasady, z drugiej strony zaś nowoczesną kreatywność polską, która rodzi się z młodości, otwarcia, ambicji i piękna.

Ekskluzywny kalendarz jest dobrze znany nie tylko we Włoszech, ale także w Paryżu, gdzie kilka lat temu zrodził się pomysł jego realizacji. Scenerią do zdjęć były piękne pomieszczenia XVIII-wiecznego budynku ambasady, jednego z najpiękniejszych w stolicy Francji. Po przyjeździe do Wiecznego Miasta, Tomasz Orłowski jako ambasador RP we Włoszech postanowił kontynuować projekt i zaprezentować włoskiej publiczności ten sam typ skojarzeń z Polską, ale w oparciu o placówkę rzymską. Idea pozostała taka sama: w pięknej polskiej rezydencji dyplomatycznej przedstawiać piękno nowoczesnej polskiej kreacji.

Nie bez powodu zaangażowaliśmy się w projekt nazywany potocznie "dyplomatycznym kalendarzem Pirelli". Z jego ideą wiąże się również przewodnie hasło Oknoplast. Patrzymy w przyszłość, również polską przyszłość. W końcu Polska to kraj innowacji, bogatej historii oraz wybitnych talentów, a świadectwem tych wartości jest prezentacja kalendarza "La Dolce Vita". W temacie mody rynek włoski jest bardzo wymagający – to stolica najbardziej wyszukanego designu. Jestem przekonany, że projekt kalendarza ambasady, a tym samym polskiej sztuki, zostanie doceniony przez Włochów. Marka Oknoplast z rynkiem włoskim związana jest już od 10 lat, a Półwysep Apeniński jest naszym głównym rynkiem eksportowym. Wybraliśmy go bardzo świadomie. Przykładamy ogromną wagę do estetyki naszych produktów, a Włosi to właśnie w nas uwielbiają. – powiedział Mikołaj Placek, Prezes Zarządu Grupy Oknoplast.

Przeczytaj
Może cię zainteresować
Dowiedz się więcej
Zobacz więcej Zobacz mniej

Oknoplast swoją pozycję drugiego co do wielkości dostawcy stolarki na Półwyspie Apenińskim oraz najbardziej rozpoznawalnego producenta okien wypracował w ciągu 10 lat. Swój sukces w Italii zawdzięcza wysokiej jakości produktom, a także przemyślanym krokom w działaniach marketingowych. Okna polskiego producenta wyróżnia unikatowy design, zorientowany na zmieniające się potrzeby klienta i będący połączeniem ekonomii i ergonomii użytkowania.

Ekskluzywne, limitowane wydanie kalendarza zostanie wręczone wybitnym przedstawicielom świata polityki, kultury, członkom korpusu dyplomatycznego, przyjaciołom Polski i naszej Ambasady. Niezwykłe przedsięwzięcie powstało w oparciu o motto, będące przepisem na dobry rok, który przepisała Catherine Elisabeth Goethe swojemu synowi Johannowi Wolfgangowi:

Wziąć dwanaście miesięcy, obmyć je dobrze do czysta z goryczy, chciwości, pedanterii i lęku i podzielić każdy miesiąc na 30 albo 31 części, tak żeby zapasu starczyło akuratnie na rok. Każdy dzionek przyrządza się oddzielnie, biorąc po jednej części pracy i dwie części wesołości i humoru. Dodać do tego trzy kopiaste łyżki optymizmu, łyżeczkę tolerancji, ziarnko ironii i szczyptę taktu. Następnie masę tę polewa się obficie miłością. Gotowe danie ozdobić bukiecikami małych uprzejmości i podawać codziennie z pogodą ducha.

Firma powiązana: OKNOPLAST

Komentarze

Czytaj tak, jak lubisz
W wersji cyfrowej lub papierowej
Moduł czytaj tak jak lubisz