Jeśli jest możliwość uzyskania dotacji, to trzeba się upewnić, czy spełnia się wymagania określone w uchwale o dofinansowaniu i jeśli tak, to złożyć wniosek w urzędzie gminy. A oto przykłady gmin, starostw i miast, w których można się ubiegać o dofinansowanie demontażu i wywozu pokryć azbestowo-cementowych.
Starostwo Powiatowe w Suchej Beskidzkiej
Dofinansowanie obejmuje koszty unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest, czyli koszty ich transportu i składowania. O dofinansowanie może ubiegać się osoba fizyczna posiadającą budynek na terenie Powiatu Suskiego. Dofinansowanie jest w wysokości 40% poniesionych kosztów, ale nie więcej niż 1000 zł.Aby uzyskać takie dofinansowanie, należy złożyć fakturę wystawioną przez przedsiębiorcę mającego zezwolenie na wywóz odpadów azbestowych oraz wypełnić wniosek. Zasady ubiegania się o dofinansowanie oraz wzory dokumentów zawarte są w procedurze WS-1 na stronie . Od 2004 r. dofinansowano 460 osobom unieszkodliwianie 989 ton odpadów, na co przeznaczono 188 749 zł.
Gmina Będzin
Gmina finansuje w 100% koszty demontażu, transportu i unieszkodliwiania odpadów azbestowych, pochodzących z pokryć dachowych i elewacji budynków. O dofinansowanie usuwania azbestu mogą ubiegać się osoby fizyczne, nieprowadzące działalności gospodarczej.
- decyzję starosty o przystąpieniu do likwidacji pokryć dachowych i elewacji zawierających azbest z budynków mieszkalnych i gospodarczych;
- dokument potwierdzający prawo do dysponowania budynkami mieszkalnymi lub gospodarczymi;
- dokument z informacją o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania lub o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystywanie zostało zakończone.
Gmina Brwinów
Gmina dofinansowuje wymianę lub likwidację pokryć dachowych i elewacji zawierających azbest na budynkach mieszkalnych i gospodarczych. Mogą się o to ubiegać osoby fizyczne posiadające tytuł prawny do nieruchomości znajdującej się na terenie gminy. Dofinansowanie nie obejmuje przedsiębiorców. Dofinansowanie wynosi 8 zł/m² za 50% powierzchni dachowej lub elewacji.Do wniosku należy dołączyć:
- kserokopię dokumentu potwierdzającego własność nieruchomości;
- zgodę współwłaścicieli, jeśli tytuł prawny do nieruchomości ma kilka osób;
- kopię zgłoszenia w Starostwie Powiatowym prac budowlanych lub rozbiórki obiektu budowlanego;
- kopię umowy na wykonanie prac związanych z odbiorem odpadów zawierających azbest z firmą mającą zezwolenie Starosty Pruszkowskiego na usuwanie wyrobów azbestowych na terenie powiatu pruszkowskiego.
Gmina Miejska Pruszcz Gdański
Dofinansowuje demontaż, pakowanie, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest. O dofinansowanie mogą się ubiegać m.in. osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe i spółdzielnie mieszkaniowe w zakresie nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański. Można uzyskać 50% dofinansowania.Aby otrzymać dofinansowanie na usuwanie azbestu, należy złożyć w Starostwie Powiatowym w Pruszczu Gdańskim wniosek z załącznikami:
- tytułem prawnym do nieruchomości;
- kserokopią zgłoszenia robót rozbiórkowych.
Urząd Miasta w Strzegomiu
Dofinansowaniu podlegają koszty rozebrania pokryć dachowych z płyt azbestowo-cementowych, koszty zabezpieczenia odpadów, transportu i składowania oraz odkurzania powierzchni z pyłu azbestowego. Dofinansowanie przysługuje m.in. osobom fizycznym mającym tytuł prawny do obiektów budowlanych i wiat znajdujących się na terenie gminy Strzegom. Wysokość dofinansowania wynosi 80% udokumentowanych kosztów usuwania i unieszkodliwiania odpadów azbestowych, ale nie więcej niż 2000 zł.
Przeczytaj
Może cię zainteresować
Co jest ważne przy układaniu blachy dachowej z posypką...
Jak doświetlić pomieszczenia domu z płaskim dachem?
Dach płaski wentylowany czy niewentylowany? Które...
Dowiedz się więcej
- Jaka jest trwałość dachu krytego gontem bitumicznym?
- Jakie są zalety blachodachówek z posypką skalną?
- Zasady poprawnego montażu okna dachowego
- Co to jest blachodachówka hybrydowa i jak się ją montuje?
+ Pokaż więcej
- kopię aktualnego dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do obiektu budowlanego (ewentualnie też zgodę wszystkich współwłaścicieli obiektu na rozbiórkę) oraz
- potwierdzenie zgłoszenia w Starostwie Powiatowym w Świdnicy zamiaru usunięcia wyrobów zawierających azbest z budynku.
Cezary Jankowski
Zdaniem naszych Czytelników
Gość schy bez kicka
18 Jul 2013, 22:39
jesli już , to chybanie pow suski tylko suchski??? czy mi sie wydaje?
retrofood
27 Dec 2011, 01:55
Cytat państwowe władze to akceptowały wcześniej to niech ich następcy teraz płacą za ich błedy z własnej kieszeni a nie zwykły obywatel niewinny nikomu... Ale to myśmy teraz przejęli władzę...zwykli obywatele...
Gość wer
27 Dec 2011, 01:37
niech go usuwaja ci co go zalegalizowali do sprzedarzy dlaczego człowiek który kupił eternit w czasach kiedy to był ogólnie dostępny ma za to poność odpowiedzialność niech beknie za to ktoś kto sprzedawał produkował i rozprowadzał ten produkt a dodatkowo niech zapłaci za nowe ...
retrofood
07 Apr 2010, 20:49
Cytat Nic nie wiem o cofnięciu ewentualnych dotacji do usuwania azbestu z funduszu ochrony środowiska gminy. A może jest tak jak tu: Cytat wniosek bez spinacza nieważny, bo tak jest ...
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje
07 Apr 2010, 14:04
Nic nie wiem o cofnięciu ewentualnych dotacji do usuwania azbestu z funduszu ochrony środowiska gminy.
Gość Zawiedziony
06 Apr 2010, 23:21
Od początku tego - 2010 roku samorządy ponoć nie mogą dofinansowac osób fizycznych w usuwaniu azbestu - takie jest prawo. Ponad 89% dachów z azbestem jest własnością osób fizycznych. Gdzie tu sens i logika i gde równość wobec prawa...