OKNOPLAST wspiera profilaktykę nowotworową

OKNOPLAST wspiera profilaktykę nowotworową

Firma OKNOPLAST została oficjalnym partnerem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej "Rak. To się leczy!". Spółka będąca czołowym producentem stolarki w Europie od zawsze angażuje się w inicjatywy ważne społecznie, szczególnie wspierając aktywny tryb życia wśród społeczności lokalnych.

Druga edycja kampanii "Rak. To się leczy!" ruszyła 4 lutego 2014 r. w Światowy Dzień Walki z Rakiem. W tej odsłonie organizatorzy, zgodnie z Europejskim Kodeksem Walki z Rakiem, będą namawiać m.in. do rzucenia palenia, zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej. Jak podkreślają eksperci ruch jest ważnym czynnikiem profilaktyki nowotworowej. Dla firmy OKNOPLAST, która mocno wspiera działalność sportową, włączenie się w kampanię było naturalnym wyborem.

Wyniki badań wskazują, że aktywny tryb życia zmniejsza ryzyko rozwoju raka. Poza sponsoringiem światowych gigantów piłkarskich jak Inter Mediolan, Olympique Lyon i Borussia Dortmund, od lat wspieramy programy sportowe skierowane do dzieci i młodzieży. Współpracujemy m.in. z Akademią Sportu Progres pod patronatem Jerzego Dudka. W ten sposób staramy się kształtować zdrowe nawyki wśród młodego pokolenia. W OKNOPLAST jesteśmy głęboko przekonani, że firmy odnoszące rynkowe sukcesy mają obowiązek działać na rzecz społeczeństwa - mówi Grzegorz Filipek, Dyrektor ds. Marketingu OKNOPLAST. Spółka uruchomiła właśnie osobną stronę internetową www.oknoplastsport.pl, na której prezentuje aktualności dotyczące swojej działalności sportowej.

Jednym z elementów projektu jest bieg "Przegonić raka". W tym roku zorganizowane zostaną aż 4 takie wyścigi na dystansie 5 km. Weźmie w nich udział reprezentacja OKNOPLAST, która regularnie uczestniczy w maratonach.

Głównym celem kampanii "Rak to się leczy!" jest przekonanie Polaków do badań profilaktycznych i uświadomienie społeczeństwu, że nowotwory można skutecznie leczyć. Dziś wcześnie wykryty rak jest wyleczalny i możliwe jest z nim prowadzenie normalnego aktywnego życia. Kampania ma także zmieniać stereotypy związane z nowotworami.

Znakiem rozpoznawczym OKNOPLAST są odważne działania marketingowe. Jako pierwsza polska firma podjął decyzję o sponsorowaniu słynnego Interu Mediolan. Kampania "Rak to się leczy!" w sposób niebanalny porusza tematykę profilaktyki nowotworowej oraz wykorzystuje innowacyjne formy dotarcia. W ramach projektu stworzono pierwszą
w Polsce aplikację mobilną "Piersi badacze", zachęcającą do profilaktyki i samobadania piersi. Przemysław Saleta, Maciej Jachowski, Radosław Majdan, Tomasz Puzon i Jacek Stachursky, na swoim przykładzie uczą kobiety jak badać piersi.

Przeczytaj
Może cię zainteresować
Dowiedz się więcej
Zobacz więcej Zobacz mniej

Kampania pokazuje, że problem nowotworów dotyczy nas wszystkich, w dzisiejszych czasach jest to bowiem choroba niemalże cywilizacyjna. Dlatego nie możemy na ten temat milczeć. Program oswaja z tematyką raka, pokazuje jak o nim rozmawiać i gdzie szukać pomocy. Jednocześnie wykorzystuje nowoczesne metody przekazu – aplikacje mobline, social media, dzięki czemu jest niezwykle angażujący. To z kolei znacznie zwiększa jego skuteczność – mówi Grzegorz Filipek z OKNOPLAST. Najważniejsze, że dzięki takim działaniom, możemy realnie pomóc wielu osobom, które zbadają się i trafią do lekarza we właściwym czasie.

Organizatorzy planują szereg happeningów i spotkań łączących zajęcia sportowe z profilaktyką, w czasie których możliwe będzie wykonanie bezpłatnych badań: mammografii czy badań krwi na obecność wirusa HCV. Podobnie jak w zeszłym roku w akcje zaangażowali się znani aktorzy, sportowcy i ludzie kultury. Kampania obejmie prasę, internet, outdoor
a oraz spoty TV.

Firma powiązana: OKNOPLAST

Komentarze

Czytaj tak, jak lubisz
W wersji cyfrowej lub papierowej
Moduł czytaj tak jak lubisz