Zakończenie akcji społecznej "Lepszy dach nad głową"

Zakończenie akcji społecznej "Lepszy dach nad głową"

Od maja do października 2013 trwała akcja społeczna "Lepszy dach nad głową" zorganizowana wspólnie przez firmę Ruukki Polska i Fundację Radia ZET. Dzięki niej zostało wymienione pokrycie na trzech dachach, wyłonionych w konkursie wśród Rodzinnych Domów Dziecka i Rodzin Zastępczych.

Nowe czekoladowe pokrycie dachu firmy Ruukki w Rodzinnym Domu Dziecka w Ząbrowie Pierwsze prace ruszyły 15 lipca, a ostatni gotowy dach odebrano 23 października. Jako pierwsze wymienione zostało stare pokrycie na dachu Rodzinnego Domu Dziecka "Ala" w Strzelinie. W drugiej kolejności został ukończony dach Rodzinnego Domu Dziecka w Ząbrowie, a ostatni - domu Specjalistycznej Rodziny Zastępczej z Zabierzowa Bocheńskiego. Każdy z nich zyskał nowe czekoladowobrązowe pokrycie.

Zazwyczaj przy remontach dachów wykorzystuje się blachę. Wybór jej modelu nie był jednak przypadkowy. Firma Ruukki Polska ufundowała pokrycie z oryginalnej blachodachówki Finnera wraz z montażem.

Nowy materiał jest na tyle lekki, że nie jest dużym obciążeniem dla nadwyrężonej upływem czasu więźby dachowej. Dzięki temu nie było konieczne jej wzmacnianie, a niewielki format blachy sprawił, że układanie nowego pokrycia przebiegało szybko i sprawnie. Prace prowadzone były pod czujnym nadzorem nie tylko fachowców, ale także zaciekawionych dzieci, które cieszyły się z ich postępu.

Nie było to łatwe przedsięwzięcie - nie tylko ze względu na stan starych dachów i potrzeby zachowania specjalnej ostrożności przy usuwaniu zniszczonego pokrycia, ale także z powodu obecności dzieci.

Lekka blachodachowka firmy Ruukki na dachu domu Specjalistycznej Rodziny Zastepczej z Zabierzowa Bochenskiego Każda taka inwestycja wymaga odpowiedniego zaplanowania. Najpierw trzeba przygotować się do montażu, zorganizować budowę tak, żeby przede wszystkim zachować bezpieczeństwo dla domowników, szczególnie gdy w domu mieszka mnóstwo małych dzieci. To było naszym priorytetem. – opowiada Pan Grzegorz Pucek, dyrektor sprzedaży w firmie Ruukki Polska.

Przeczytaj
Może cię zainteresować
Dowiedz się więcej
Zobacz więcej Zobacz mniej

Jednak nie potrzeba dużo miejsca, aby przechowywać tę blachodachówkę. Łatwo się ją transportuje na górę i właściwie wystarczą dwie osoby do montowania dachu. Przy innych pokryciach blaszanych potrzebne są minimum cztery osoby – tłumaczy.

Nowe dachy nie tylko dobrze się prezentują, ale przede wszystkim są solidne i trwałe. Z pewnością posłużą wybranym placówkom długie lata i kolejne dzieci znajdą w nich schronienie. W ciągu najbliższego roku w dwóch domach zaplanowane jest wykończenie poddaszy. Dla dzieci ma to bardzo duże znaczenie, ponieważ pod ciepłymi i suchymi dachami powstaną dla nich nowe, wymarzone pokoje oraz miejsca do zabaw i rehabilitacji. Dzięki firmie Ruukki Polska motto akcji "Lepszy dach nad głową" nabrało więc konkretnych kształtów.

Więcej informacji o akcji "Lepszy dach nad głową" można znaleźć na stronie www.ruukkidachy.pl i www.radiozet.pl.

Komentarze

Czytaj tak, jak lubisz
W wersji cyfrowej lub papierowej
Moduł czytaj tak jak lubisz