Spotkanie zainaugurowało lokalne działania promocyjne NIBE-BIAWAR, które realizowane są w ramach jubileuszu 50-lecia firmy. W tych dniach ruszyła kampania promocyjna, której celem jest umocnienie wizerunku marki BIAWAR jako, z jednej strony, producenta nowoczesnych i ekologicznych urządzeń grzewczych, z drugiej strony, godnego zaufania podlaskiego pracodawcy.
Na konferencji przedstawiono sześcioro wyróżnionych pracowników firmy NIBE-BIAWAR, ambasadorów marki w kampanii wizerunkowej. Jak uzasadnili przedstawiciele Zarządu: Kampania jest związana z naszymi pracownikami, bo to oni tworzą naszą firmę i to z ich indywidualnego doświadczenia bierze się nasza obecna pozycja. Właśnie SIŁA DOŚWIADCZENIA jest hasłem przewodnim kampanii z okazji 50-lecia powstania firmy.
W czasie konferencji poruszono ponadto wiele kwestii związanych z silną pozycją BIAWARU na rynku podgrzewaczy wody, kotłów peletowych i pomp ciepła w Polsce, jak również - planów inwestycyjnych, rozwoju eksportu, a także planowanej akcji charytatywnej. Na konferencji obecni byli przedstawiciele organizacji społecznych: O. Edward Konkol - Prezesa Stowarzyszenia Pomocy Rodzinie "Droga", Pan Marek Masalski - Dyrektor Prawosławnego Ośrodka Miłosierdzia Diecezji Białostocko Gdańskiej - Eleos. Właśnie te dwa podmioty w lipcu 2018 r. otrzymają wsparcie finansowe wg zasady, iż od każdego sprzedanego w drugim kwartale 2018 roku podgrzewacza wody, jedna złotówka będzie przeznaczona na cele charytatywne, po połowie dla obu organizacji. Szacunkowo, łączna ilość sprzedanych w tym okresie podgrzewaczy wynosi ponad 20 tys. sztuk.
Z konferencji można było dowiedzieć się o najważniejszych wydarzeniach z 50-letniej historii BIAWARU. Początkowo firma była praktycznie monopolistą na rynku podgrzewaczy wody. W latach 70-tych funkcjonowały w Polsce tylko dwie firmy, które produkowały tzw. bojlery z czego BIAWAR miał wtedy około 80% rynku. Te złote czasy skończyły się na początku lat 90-tych, kiedy zakład znalazł się w programie powszechnej prywatyzacji, który nie zawsze kończył się dobrze dla firm. Na szczęście jednak w 2000 roku znalazł się inwestor z branży, szwedzki koncern NIBE i firma zdołała przetrwać.
Z dzisiejszej perspektywy można powiedzieć, że był to najbardziej przełomowy i szczęśliwy moment w dziejach firmy. Od tego czasu firma zaczęła się ponownie intensywnie rozwijać. Stało się tak głównie dzięki dywersyfikacji produktowej i geograficznej. Pod względem produktowym postawiono na rozwój Odnawialnych Źródeł Energii tj. pomp ciepła i kotłów peletowych, które stanowią już łącznie połowę przychodów firmy. Dywersyfikacja geograficzna przejawia się z kolei w 50% udziale eksportu w sprzedaży. Firma ma odbiorców w ponad 20 krajach Europy, wśród których najwięksi to: Dania, Szwecja i Niemcy.
Przeczytaj
Może cię zainteresować
Dowiedz się więcej
Zobacz więcej
Zobacz mniej
Popularność na tak wymagających rynkach zbytu świadczy o niekwestionowanej, najwyższej jakości oferowanych wyrobów. Rosnące przychody, które na koniec roku 2017 osiągnęły poziom bliski 130 mln PLN skłoniły firmę do inwestycji w budowę nowego zakładu produkcyjnego, której pierwszy etap ma zakończyć się w II kwartale 2019 roku. Początkowo powstanie, kosztem około 25 mln zł, hala produkcyjno-magazynowa o pow. 10.000 m2 wraz z salą szkoleniową oraz laboratorium. W czasie konferencji dostępne były wizualizacje projektów inwestycji zlokalizowanej w Strefie Ekonomicznej w Białymstoku.
Na koniec konferencji Prezes Mariusz Maliborski podziękował wszystkim pracownikom, którzy wnieśli swój wkład w rozwój firmy i zaprosił wszystkich już teraz na kolejne spotkanie, przy okazji otwarcia nowego zakładu wiosną 2019 roku.