Demontaż kostki brukowej
Pierwszy etap to demontaż kostki brukowej na ogrzewanej powierzchni podjazdu. Konieczne jest również zdjęcie pewnej warstwy podsypki piaskowej, jeśli zależy nam na dokładnym wypoziomowaniu podjazdu.
Ułożenie mat grzejnych
W kolejnym etapie układamy maty grzejne (np. ELEKTRA SnowTec®) na całej powierzchni podjazdu lub tylko pod miejscami na koła. Maty mają moc 300W/m² i szerokość 60 cm, więc bez trudu ogrzeją trakcje jezdną naszego auta. Równocześnie z ułożeniem mat musimy w garażu wydzielić miejsce, w którym znajdzie się rozdzielnia z regulatorem temperatury i zasilaniem podjazdu.
Od garażu prowadzimy zasilanie do mat grzejnych. Również na tym etapie prac należy w polu grzejnym umieścić czujnik temperatury i wilgoci, który będzie aktywował nasz system. Czujnik temperatury i wilgoci instaluje się w nawierzchni, w miejscu narażonym na najdłuższe utrzymywanie się wilgoci i niskiej temperatury (np. miejsce zacienione lub wyeksponowane na działanie wiatru); umieszczamy go ok. 5 mm poniżej nawierzchni, aby umożliwić zatrzymanie wody. Przewód czujnika prowadzimy rurką ochronną do rozdzielni elektrycznej w garażu.
Zasypujemy maty grzejne
Po ułożeniu mat grzejnych i czujnika temp. maty zasypujemy 2 cm piasku i na tym podłożu układamy kostkę brukową. Miejsce posadowienia czujnika temp. wypełniamy elastyczną zaprawą cementową. Możliwe jest również wykonanie ogrzewania podjazdu przewodami grzejnymi. W tym celu należy wykorzystać przewody o mocy 25–30 W/m² układając je tak, aby moc na 1 m² wynosiła 300 W. Przewody układamy na podłożu za pomocą taśm montażowych lub siatki stalowej.
Arkadiusz Kaliszczuk
Regionalny Kierownik Sprzedaży Elektra
fot. Elektra
- Jak zmierzyć rozstaw przyłączy grzejnika?
- Klasyka sprawdzona przez miliony - czy grzejnik aluminiowy może pasować do każdego wnętrza?
- Jak zbudowany jest grzejnik niskotemperaturowy?
- Grzejniki elektryczne Bursa