Radość bierze się z powietrza - nowa odsłona kampanii #LepiejBezSmogu

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 6-9 minut
Radość bierze się z powietrza - nowa odsłona kampanii #LepiejBezSmogu

Pod hasłem "Radość bierze się z powietrza" marki ISOVER, RIGIPS, WEBER rozpoczynają kolejną edycję kampanii społecznej "Lepiej Bez Smogu", wspierającą rządowe programy na rzecz termomodernizacji. W nowej odsłonie akcji organizatorzy przekonują, że zaangażowanie w ograniczenie smogu dziś przełoży się na to, jakim powietrzem będą oddychać kolejne pokolenia jutro.

aktualizacja: 2021-11-30 05:38:09

"Lepiej bez smogu" - #LepiejBezSmogu - to kampania społeczna realizowana od 2019 roku, promująca przemyślaną termomodernizację budynków, jako pierwszy krok na drodze do przeciwdziałania zanieczyszczeniom powietrza, ale też osiągnięcia komfortu termicznego za rozsądne pieniądze. Jej celem jest podniesienie świadomości na temat źródeł powstawania smogu i optymalnych rozwiązań ograniczających to zjawisko.

- W Polsce wciąż wiele domów jest nieocieplonych, a niska emisja, pochodząca z domowych pieców grzewczych, to jedna z głównych przyczyn smogu. Dzięki kompleksowej modernizacji budynków jednorodzinnych jakość powietrza w naszym kraju może znacząco się poprawić w ciągu kilkunastu lat! To od naszych codziennych decyzji - tych małych względem np. zużycia plastiku, segregacji śmieci, czy ekonomicznej jazdy samochodem, ale też tych większych - budowlano-remontowych wyborów - zależeć będzie jakość naszego życia i naszych bliskich - mówi Anna Kozera, Koordynator kampanii "Lepiej bez smogu".

Głównym filarem akcji jest znana już polskim internautom platforma edukacyjna www.lepiejbezsmogu.pl, na której poza kalkulatorem doboru ocieplenia, raportem "Polska Ocieplona" i artykułami edukacyjnym będą realizowane kolejne działania. Już niebawem ukaże się najnowsze, rozszerzone wydanie e-booka "Termoizolacja - zysk dla Ciebie i środowiska", stanowiące kompendium wiedzy dla inwestora w zakresie termomodernizacji - pozyskiwania środków z programów rządowych, doboru materiałów, wymogów prawa budowlanego.

Tym razem eksperci Saint-Gobain przedstawią systemowe rozwiązania termomodernizacyjne i wyjaśnią krok po kroku, jak skorzystać nie tylko z programu "Czyste Powietrze", ale ze wszystkich dostępnych aktualnie rządowych dofinansowań do termomodernizacji. Każdy inwestor znajdzie dla siebie pomocną radę i być może podejmie decyzje o wypełnieniu właściwego wniosku. Szczególnie, jeśli wziąć pod uwagę, że to właśnie ogrzewanie i wentylacja pochłaniają 70% wydatków z domowych budżetów. W Polsce w dalszym ciągu ok. 4 000 000 wymaga kompleksowego ocieplenia uwzględniającego wymianę źródła ciepła.

Obok budowania świadomości roli termoizolacji w zwalczaniu smogu, ważna jest wiedza na temat rozwiązań systemowych, które zapewnią inwestorowi nie tylko ciepło i oszczędności, ale także bezpieczeństwo pożarowe oraz zdrowy mikroklimat. W termomodernizacji domu kluczowe jest, aby było to działanie efektywne, a nie tylko efektowne. Odnowiona elewacja czy nowe pokoje na poddaszu cieszą oko właścicieli, ale nie mogą i nie powinny być jedynym wynikiem nakładu prac i finansów. Warto podejść do termomodernizacji świadomie, bo tylko wtedy zyskamy na tym najwięcej - w skali domu i planety.

Więcej o kampanii: www.lepiejbezsmogu.pl

Firma powiązana:
Isover Saint-Gobain Construction Products Polska

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły
Profesjonalne wykonanie termoizolacji
Profesjonalne wykonanie termoizolacji
Poradnik
Cenisz nasze porady? Możesz otrzymywać najnowsze w każdy czwartek!