Akademia Inspiracji Baltic Wood za nami - relacja

W klimat nadchodzących wydarzeń zgromadzeni goście zostali wprowadzeni już od samego wejścia. Na ten jeden dzień korytarze Showroomu zmieniły się bowiem w garderobę przygotowujących się do pokazu modelek, a jego sale w prawdziwy wybieg, na którym najważniejsze bohaterki dnia, luksusowe podłogi drewniane Baltic Wood, prezentowały swoje wdzięki. A wszystko to w blasku kolorowych jupiterów i nastrojowej muzyki...
Publiczność poznała tajniki sztuki kreacji ubiorem nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Wróblewska, wychodząc poza słowo i obraz, wyławiała z tłumu osoby, których ubiór stanowił świetne potwierdzenie stawianych przez prelegentkę tez. I tak panowie mieli okazję dowiedzieć się, jak ważny jest wybór odpowiednio skrojonego garnituru czy koszuli, a panie – że już niedługo na wybiegach i ulicach królować będą kolory ziemi, a najodważniejsze z Pań będą mogły bez ograniczeń komponować wspaniałe, wzorzyste kreacje zestawiane z mocnymi barwami.
Wróblewska udowadniała też, że trendy w modzie łączą się z trendami w architekturze wnętrz. Porównując buty do podłogi, gdyż zarówno jedne, jak i drugie stanowią podstawę do dalszych wyborów, podkreślała wagę decyzji w sprawie tego typu bazy. Projektantka uczulała, aby przy zakupie tak istotnych rzeczy nie oszczędzać kosztem (zwykle) jakości materiału.
Podsumowując swój wykład trendsetterka podkreślała, że "tak naprawdę w doborze stroju, dodatków czy podłogi liczy się oryginalność i prawdziwość, a nie – ślepe podążanie za obowiązującymi trendami. Wybierane przez nas projekty mają współgrać z naszym charakterem, naturalnie go dopełniając" – akcentowała.
I tak, jeśli nie lubimy eksperymentów, zdecydujmy się na klasykę, bo to ona będzie najbardziej do nas pasować. Jeśli chcemy się wyróżniać – eksperymentujmy – także w kontekście podłóg – wybierając stroje charakterystyczne, unikatowe, a podłogi uszlachetnione kilkoma bejcami, poddane procesowi opalania czy szczotkowania lub wykończone barwnymi olejami.
Najważniejszym punktem czwartkowego spotkania było oficjalne otwarcie najnowszej kolekcji luksusowych podłóg drewnianych Baltic Wood 2012-2013.
Elżbieta Szydłowska, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Członek Zarządu podkreślała, że "podłogi stanowią jeden z kluczowych elementów wyglądu, funkcjonalności i przyjazności wnętrza. Dlatego one także powinny podążać za trendami i czerpać z najnowszych rozwiązań. Stąd też najnowsza kolekcja Baltic Wood to 15 wzorów wykończenia podłóg – zgodnie z trendem Eco pokrytych przede wszystkim naturalnymi, ekologicznymi olejami, ze strukturą drewna podkreśloną procesem szczotkowania i podbarwiania pigmentami. To także nowatorska na rynku propozycja – 4 rozmiarów podłóg we wzorze pełnej deski – oprócz uznanej deski w rozmiarze Premium, wersja smuklejsza oraz wersje o krótszej długości do mniejszych pomieszczeń".
Każdy z gości otrzymał specjalny komplet materiałów poświęconych najnowszej kolekcji, w tym: katalog wizerunkowy TRENDBOOK, obszerny wzornik EXPERTBOOK oraz opisując listwy i środki pielęgnacyjne ACCESSORIES BOOK, a także CENNIK.
Skalska, rozpoczynając wykład słowami: "świat tak naprawdę jest inny niż Państwo myślą, wszystko zależy od sposobu patrzenia na niego, od perspektywy – zapraszam do odkrywania tego, jak ten świat się będzie zmieniał i dokąd zmierza", zasiała ziarno niepewności wśród zgromadzonych, które do końca dwugodzinnej prezentacji zdołało wyrosnąć na całkiem pokaźne drzewo.
Publiczność z ogromnym zainteresowaniem wysłuchiwała trendwatcherki, która udowadniała, że "nie ma jednego źródła trendów, z którego można czerpać inspiracje. Trzeba obserwować i wyciągać wnioski. Co więcej, "tak naprawdę nie kreujemy kompletnie niczego nowego. Wszystko co jest i zostanie wymyślone, zostało już wymyślone. Wprawdzie przejdzie w inną formę, ale sama potrzeba, motor napędowy rozwoju, jest dokładnie taka sama." Jednocześnie zdaniem Skalskiej "jesteśmy w bardzo interesującym momencie, jeśli chodzi o społeczeństwo zachodnie. To czas wielkich zmian".
Nakreślając obraz przyszłości Skalska akcentowała powrót do materiałów naturalnych oraz wagę rzeczy bardzo dobrych jakościowo, które będą służyć całym pokoleniom. "Szukamy jakości, która jest w materiale" – podkreślała. - "Jesteśmy zmęczeni produkcją przemysłową, gdzie wszystko jest podobne. Odchodzimy od materiałów sztucznych. Kiedyś były laminaty, teraz jest powrót do tego, co prawdziwe. To nowy trend – liczy się naturalny materiał i jakość rzemiosła".
W szerokim spektrum poruszanych przez prelegentkę tematów były m.in. te związane ze "srebrnym społeczeństwem", "nową ekonomią", "społeczeństwem sieciowym", "glokalnością" oraz "zdrowiem".
Każdy z przybyłych mógł spróbować m.in. mrożonych w ciekłym azocie pianek molekularnych, mięsa gotowanego w niskich temperaturach metodą Sous Vide, galaretek, różnych kawiorów i kapsułek molekularnych, a nawet dymiących drinków czy lodów z piwa.
Firma powiązana: Baltic Wood