Barlinek w Chinach

Barlinek w Chinach
Barlinek dostarcza swoje produkty, zwłaszcza deskę barlinecką, do 45 krajów na 4 kontynentach. To oznacza, że podłogi spółki są dostępne niemal  na wszystkich rynkach Europy oraz na wybranych rynkach światowych. Ostatnio jednym z  upodobanych kierunków dla polskiego producenta stały się Chiny.

Barlinek w Chinach Powodów jest co najmniej kilka. W Chinach dziś żyje ponad 1,3 mld mieszkańców i jest to obecnie największy rynek konsumentów.  W ubiegłym roku kraj ten osiągnął wzrost gospodarczy ponad 9% PKB, a ich produkcja przemysłowa wzrosła również o 9%.

Tempo wzrostu PKB od lat nie słabnie, za trzy  kwartały 2009 roku wyniosło aż blisko 8%! Chiny to także od kilku ostatnich lat  największy plac budowy i kraj przyciągający najwięcej bezpośrednich inwestycji zagranicznych.

Z tych właśnie powodów rynek ten był bacznie obserwowany przez firmy z Grupy Kapitałowej Michała Sołowowa  jako coraz bardziej interesujący rynek zbytu.

Mimo silnej konkurencji, Chiny to światowy potentat produkcji warstwowych podłóg drewnianych, o potencjale produkcji około 25  mln m kw. rocznie,  a konsumpcji  ponad 78 mln m kw. (dane za 2008 r.). Barlinek jako pierwszy zdecydował się zbudować  tam struktury sprzedażowe. Spółka zleciła badania rynku, których wyniki skłoniły zarząd do podjęcia szeregu śmiałych decyzji.

Okazało się, że na rynku  jest jeszcze miejsce dla europejskiego producenta – mówi Marek Janke, członek zarządu i dyrektor handlowy Barlinka.

Barlinek w Chinach Pierwszy  salon  firmowy Barlinka oferujący bogaty asortyment podłóg oraz akcesoriów drewnianych został otwarty w  końcu  października br.  w Szanghaju.  Producent stawia na produkty typu premium: najwyższej jakości,  dla wymagających klientów,  w cenach znacznie przewyższających ofertę miejscowej konkurencji. 

W ofercie dla chińskiego klienta prym wiodą  podłogi jednolamelowe, deski postarzane oraz egzotyczne.  Wkrótce przewidywany jest również na tym rynku debiut ekskluzywnej marki w portfolio Barlinka -  L’Esprit Decoration.  

Plany dotyczące rynku chińskiego w 2010 r. są ambitne, ale realne – uważa Marek Janke. Planujemy  otworzyć  w 2010r. 15 sklepów franszyzowych, będziemy również prowadzić dystrybucję naszych podłóg we współpracy z miejscowymi sieciami DIY.

 

Firma powiązana: Barlinek

Komentarze

Czytaj tak, jak lubisz
W wersji cyfrowej lub papierowej
Moduł czytaj tak jak lubisz