W pierwszym półroczu 2016 r. przychody ze sprzedaży w Grupie Libet wyniosły 130,7 mln zł, co oznacza wzrost o 3 proc. wobec 127,1 mln zł wypracowanych rok wcześniej. Zwiększona sprzedaż determinowana była w dużej mierze wyprzedażą stanów magazynowych. Wynik EBITDA wyniósł w omawianym okresie 7,3 mln zł, podczas gdy w 2015 r. było to 17,6 mln zł. Na poziomie netto wynik wyniósł minus 7,2 mln zł w porównaniu do 1,4 mln zł zysku w roku ubiegłym.
Od początku roku obserwujemy na rynku silną presję cenową. Brakuje dużych przetargów, dlatego producenci gotowi są sprzedawać swoje towary dużo taniej, byleby tylko nie zalegały one na magazynie - tłumaczy Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet SA. - Odnotowaliśmy również wzrost kosztów sprzedaży. Wynika on ze zwiększonych nakładów na rozwój sieci dystrybucji oraz inwestycji w kanały sprzedaży wysokomarżowych płyt ceramicznych. Obserwujemy jednocześnie wzrost cen usług zewnętrznych - dodaje.
W I półroczu 2016 roku Libet konsekwentnie rozwijał ofertę w zakresie produktów Premium. Wszystkie 50 nowości zaprezentowanych w tegorocznym katalogu to produkty z tego segmentu.
Obserwujemy stały wzrost sprzedaży wysokomarżowych produktów Premium. W tym segmencie jesteśmy liderem rynku i wyznaczamy nowe trendy dla całej branży. Dlatego też często to do nas w pierwszej kolejności trafiają klienci doceniający nowe, ciekawe rozwiązania w zakresie wzornictwa. Sprzedaż tej klasy produktów odpowiadała w pierwszym półroczu za 46 proc. sprzedaży ogółem - mówi Thomas Lehmann.
Libet niezmiennie koncentruje się na rozwoju sieci sprzedaży oraz dalszym rozwoju dystrybucji poprzez sieć punktów Platinium. Producent podpisał nowe umowy dystrybucyjne z największymi odbiorcami i posiada aktualnie 82 punkty APS Platinium z ogrodami wystawowymi.
Przeczytaj
Może cię zainteresować
Dowiedz się więcej
Zobacz więcej
Zobacz mniej
Spółka inwestuje również w zacieśnianie relacji z wykonawcami i architektami. Organizuje szereg cyklicznych szkoleń dla brukarzy i z myślą o nich wprowadziła w ostatnim czasie bardzo atrakcyjny program premiowy. Działania te miały stymulujący wpływ na sprzedaż w I półroczu 2016 r.
Na zdjęciu: Gres porcelanowy EVO_2/E™ z oferty Libet