- Przychody Libet na polskim rynku kostki brukowej i materiałów nawierzchniowych klasy premium wyniosły w 2015 r. 286,6 mln zł i były najwyższe w historii Spółki.
- Udział produktów Premium w przychodach ogółem wyniósł 44 proc.
- Libet kontynuował inwestycje w rozwój kanałów sprzedaży. Posiada już 75 Autoryzowanych Punktów Sprzedaży Platinium na terenie całego kraju.
- Spółka po raz kolejny odnotowała wzrost marży brutto na sprzedaży, która wyniosła w omawianym okresie 23,1 proc. – o 2,6 p.p. więcej niż rok wcześniej.
Rok 2015 był rokiem intensywnych inwestycji. Dynamicznie rozwijaliśmy sieć sprzedaży Libet Platinium. Na przestrzeni 2015 r. liczba tego typu punktów wzrosła o ponad połowę, sięgając 75 lokalizacji. Na terenie większości z nich zbudowaliśmy ogrody wystawowe. Stworzyliśmy wiele materiałów informacyjnych i promocyjnych, m.in. w związku z wprowadzeniem do sprzedaży nowej ekskluzywnej kolekcji gresów porcelanowych Evo_2/e z linii Libet Ceramic. Wszystko to przełożyło się na rekordowe wyniki sprzedaży – komentuje Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet S.A.
Cały czas inwestujemy również w zacieśnianie relacji z wykonawcami i architektami. Organizujemy cykliczne szkolenia dla brukarzy i stworzyliśmy z myślą o nich bardzo atrakcyjny program premiowy. Działania te miały wpływ na sprzedaż w 2015 r. i będą czynnikiem stymulującym ją również w kolejnych okresach – dodaje.
Libet przeprowadził w ostatnim kwartale 2015 r. testy na utratę wartości aktywów oraz dokonał odpisów aktualizujących na łączną kwotę ok. 13 mln zł. Przekształcony w związku z odpisami wynik netto wyniósł minus 4,2 mln zł. Bez uwzględnienia odpisów wyniósłby 8,5 mln zł i był na porównywalnym poziomie co w 2014 r. Przekształcony wynik EBITDA sięgnął 36,4 mln zł, natomiast w ujęciu znormalizowanym 45,1 mln zł, czyli o 6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Libet konsekwentnie umacnia się na pozycji krajowego lidera w segmencie Premium, realizując strategię koncentracji na sprzedaży wysokomarżowych produktów. W 2015 r. udział tego typu produktów w sprzedaży ogółem wyniósł 44 proc. Dzięki temu spółka po raz kolejny odnotowała wzrost marży brutto na sprzedaży, która wyniosła w omawianym okresie 23,1 proc. – o 2,6 p.p. więcej niż rok wcześniej. W 2016 r. wszystkie nowości w ofercie będą stanowiły produkty z wyższej półki.
Naszym niezmiennym celem jest zwiększenie sprzedaży produktów Premium tak, aby odpowiadały one za połowę przychodów firmy. Służą temu wszystkie podejmowane działania promocyjne i edukacyjne, oraz inwestycje w naszą sieć sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że pozwoli nam to osiągnąć założone średnioterminowe cele biznesowe - wyjaśnia Thomas Lehmann.
Przeczytaj
Może cię zainteresować
Dowiedz się więcej
Zobacz więcej
Zobacz mniej