Libet podsumował wyniki sprzedaży w 2015 roku

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
Libet podsumował wyniki sprzedaży w 2015 roku

W 2015 r. Libet wprowadził do oferty rekordową liczbę 79 nowości, z których 90 proc. stanowiły wysokomarżowe produkty Premium. Jednocześnie firma inwestowała w optymalizację kanałów sprzedaży. W wyniku przeprowadzonych zmian, w autoryzowanej sieci Libet znajdują się wyłącznie Autoryzowane Punkty Sprzedaży (APS) Platinium, gwarantujące maksymalny poziom lojalności oraz oferujące najwyższe standardy obsługi. Wzrost przychodów o 6,2 proc. w skali roku to efekt konsekwentnej realizacji strategii Grupy. 

aktualizacja: 2016-03-21 09:20:28
  • Przychody Libet na polskim rynku kostki brukowej i materiałów nawierzchniowych klasy premium wyniosły w 2015 r. 286,6 mln zł i były najwyższe w historii Spółki.
  • Udział produktów Premium w przychodach ogółem wyniósł 44 proc.
  • Libet kontynuował inwestycje w rozwój kanałów sprzedaży. Posiada już 75 Autoryzowanych Punktów Sprzedaży Platinium na terenie całego kraju.
  • Spółka po raz kolejny odnotowała wzrost marży brutto na sprzedaży, która wyniosła w omawianym okresie 23,1 proc. – o 2,6 p.p. więcej niż rok wcześniej.

Rok 2015 był rokiem intensywnych inwestycji. Dynamicznie rozwijaliśmy sieć sprzedaży Libet Platinium. Na przestrzeni 2015 r. liczba tego typu punktów wzrosła o ponad połowę, sięgając 75 lokalizacji. Na terenie większości z nich zbudowaliśmy ogrody wystawowe. Stworzyliśmy wiele materiałów informacyjnych i promocyjnych, m.in. w związku z wprowadzeniem do sprzedaży nowej ekskluzywnej kolekcji gresów porcelanowych Evo_2/e z linii Libet Ceramic. Wszystko to przełożyło się na rekordowe wyniki sprzedaży – komentuje Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet S.A.

Cały czas inwestujemy również w zacieśnianie relacji z wykonawcami i architektami. Organizujemy cykliczne szkolenia dla brukarzy i stworzyliśmy z myślą o nich bardzo atrakcyjny program premiowy. Działania te miały wpływ na sprzedaż w 2015 r. i będą czynnikiem stymulującym ją również w kolejnych okresach – dodaje.

Instalacja domowej elektrowni słonecznej
Panele fotowoltaiczne, gotowy zestaw od znanej firmy Hewalex? Prześledziliśmy cały proces inwestycji w pewnym domu na Dolnym Śląsku.
6:11

Libet przeprowadził w ostatnim kwartale 2015 r. testy na utratę wartości aktywów oraz dokonał odpisów aktualizujących na łączną kwotę ok. 13 mln zł. Przekształcony w związku z odpisami wynik netto wyniósł minus 4,2 mln zł. Bez uwzględnienia odpisów wyniósłby 8,5 mln zł i był na porównywalnym poziomie co w 2014 r. Przekształcony wynik EBITDA sięgnął 36,4 mln zł, natomiast w ujęciu znormalizowanym 45,1 mln zł, czyli o 6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Libet konsekwentnie umacnia się na pozycji krajowego lidera w segmencie Premium, realizując strategię koncentracji na sprzedaży wysokomarżowych produktów. W 2015 r. udział tego typu produktów w sprzedaży ogółem wyniósł 44 proc. Dzięki temu spółka po raz kolejny odnotowała wzrost marży brutto na sprzedaży, która wyniosła w omawianym okresie 23,1 proc. – o 2,6 p.p. więcej niż rok wcześniej. W 2016 r. wszystkie nowości w ofercie będą stanowiły produkty z wyższej półki.

Naszym niezmiennym celem jest zwiększenie sprzedaży produktów Premium tak, aby odpowiadały one za połowę przychodów firmy. Służą temu wszystkie podejmowane działania promocyjne i edukacyjne, oraz inwestycje w naszą sieć sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że pozwoli nam to osiągnąć założone średnioterminowe cele biznesowe - wyjaśnia Thomas Lehmann.

Firma powiązana:
Libet

Dodaj komentarz

time image
time image
Zobacz inne artykuły
Jak dbać o trawnik po zimie?
Jak dbać o trawnik po zimie?
Zadaj pytanie ekspertowi Masz wątpliwości lub dodatkowe pytania? Napisz do nas!
expert image
Akceptowane formaty plików: 'jpg', 'jpeg', 'gif', 'bmp', 'png'. Dodawanie wielu plików - wciśnij CTRL.
Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Okres przetwarzania danych: Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w tym konkretnym przypadku, do czasu udzielenia odpowiedzi. Masz prawo do: dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych lub ich przenoszenia. Możesz: odwołać zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, zażądać, by Twoje wszystkie dane zostały usunięte. Podstawy prawne: art. 5, 6, 12, 13 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Czytaj więcej
Dodano plik do wysłania
Poradnik
Cenisz nasze porady? Możesz otrzymywać najnowsze w każdy czwartek!
Budujemy Dom
9,95 zł tylko teraz!
Teraz za darmo!
Od teraz, dla wszystkich! Wystarczy, że się zalogujesz. A otrzymasz dostęp do wszystkich artykułów z papierowego BudujemyDom! Całkowiecie za darmo!
Dom Energooszczędny Vademecum 2019

Dom Energooszczędny Vademecum

Jak zbudować dom energooszczędny

ABC Budowania 2019

ABC Budowania

To, co koniecznie musisz wiedzieć, żeby Twój pierwszy dom był dla Ciebie, a nie dla wroga

Wnętrza 2019

Wnętrza

Nowoczesne, stylowe, piękne wnętrza - zasady, porady, inspiracje

Czas na Wnętrze październik 2019

Czas na Wnętrze

Od inspiracji do realizacji

Twój Dom Twój Styl 2019

Twój Dom Twój Styl

Poradnik shoppingowy

Budujemy Dom wrzesień 2019

Budujemy Dom

Dla budujących dom i wykonawców

Dom Polski 2019

Dom Polski

Jak zbudować dom tańszy niż mieszkanie

Nowoczesne Instalacje 2019

Nowoczesne Instalacje

Jak zbudować dom energooszczędny