Marki Ytong, Silka i Multipor zyskały nową, przebudowaną stronę internetową. Nowoczesny i rozbudowany serwis o przejrzystej szacie graficznej jest dynamiczny, przez co wygodny także dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych.
Data publikacji: 2015-02-16
Data aktualizacji: 2015-02-16
W sierpniu 2014 roku urządzenia mobilne (np. smartfony, tablety) generowały 28,5% internetowego ruchu na całym świecie, w porównaniu do 17,1 % w sierpniu roku ubiegłego, jak wynika z danych StatCounter. Według raportu agencji BMC z 2014 roku aż 50% konsumentów najpierw szuka informacji na urządzeniu mobilnym, a dopiero potem na komputerze stacjonarnym, przy tym 40% osób opuści natychmiast stronę, jeśli ta nie posiada swojej wersji mobilnej.
Te wszystkie zmiany w sposobie korzystania z internetu stały się podstawą do przebudowy strony ytong-silka.pl. W 2014 roku 11% wejść na ten serwis pochodził z urządzeń mobilnych, prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej. Postanowiono, że zmodernizowana strona będzie w pełni mobilna oraz przyjazna dla wszystkich użytkowników.
Nowy serwis niezależnie od urządzenia wyświetla się w optymalny sposób. Układ treści i grafiki dostosowuje się do wielkości ekranu. Xella Polska po raz kolejny jest prekursorem w dziedzinie internetowej obecności firm z branży budowlanej. To jeden z pierwszych tak dużych polskich serwisów w tej kategorii, który jest w pełni mobilny.
Prosta struktura i minimalizm
Nowoczesna szata graficzna ma oddawać ducha firmy stawiającej na innowacyjność. Postawiono na minimalizm, tak by w zalewie szumu informacyjnego, który atakuje każdego użytkownika internetu zewsząd, strona ytong-silka.pl była wytchnieniem i miejscem, w którym będzie chciał spędzić więcej czasu.
Także struktura strony została udoskonalona i uproszczona, by jeszcze wygodniej można było po niej nawigować. Dostęp do informacji o produktach i ich zastosowaniach stał się przez to łatwiejszy i szybszy.
Badając zachowania użytkowników na poprzedniej stronie, jak i mając na uwadze ich najczęstsze pytania, wyróżniono skróty do najważniejszych informacji dla firm handlowych, wykonawców czy architektów. Podkreślono również zakładki, z których można pobrać najnowsze katalogi produktów, jak i poradniki pomagające poprawnie budować z Ytonga, Silki, czy ocieplać z Multipora.
Xella Polska, producent i dystrybutor energooszczędnych materiałów budowlanych Ytong, Silka i Multipor od początku istnienia wyznacza nowe standardy obecności firm z branży budowlanej w internecie. Posiada nie tylko sieć powiązanych stron internetowych dedykowanych swoim produktom i rozwiązaniom, stanowiących wielką bazę wiedzy technicznej i poradnikowej z zakresu budowy i murowania, ale i popularny kanał na You Tube, który osiągnął już ponad 1,7 miliona wyświetleń. A sztandarowa strona poświęcona głównym produktom ytong-silka.pl odnotowała w 2014 roku blisko 1,5 miliona odsłon.