Napęd do bramy przesuwnej nie kosztuje fortuny, a jest bardzo przydatny
Napęd do bramy przesuwnej nie kosztuje fortuny, a jest bardzo przydatny
Przesuwną bramę jednoskrzydłową wykonaliśmy w końcowym etapie budowy domu. Kiedy odbudowaliśmy domowy budżet, zamówiliśmy u kolegi automat i montaż - mówią Kasia i Darek, którzy napęd do bramy wjazdowej użytkują od 2020 r.
Skrzydło - wersja samonośna, wykonana z profili stalowych ocynkowanych zamkniętych.
Słupki - stalowe, ocynkowane, o profilu zamkniętym, 10 × 10 cm.
Fundament - o głębokości 1,20 m, liniowy, zbrojony.
Napęd:
Przeznaczony do skrzydeł przesuwnych o wadze do 400 kg i szerokości do 6 m; moc 600 W; technologia RTS; temperatura pracy od -20 do +60°C; maksymalna ilość cykli na dobę 20; łagodny start i stop; poziom ochrony IP 44; kompatybilny z systemem inteligentnej automatyki domowej TaHoma.
Sterowanie - 3 dwukanałowe piloty.
Akcesoria - lampa ostrzegawcza, fotokomórki.
Decyzja:Kasia - Ze względu na ukośny podjazd (ma spory spadek od garażu w kierunku wjazdu), nie mogliśmy zastosować rozwieranej bramy dwuskrzydłowej. Tę jednoskrzydłową wykonaliśmy w końcowym etapie budowy domu. Wiedzieliśmy, że w przyszłości dodamy napęd, dlatego elektryk przygotował w budynku odpowiednie przyłącze. Nieco później, przed ułożeniem kostki na podjeździe, doprowadził przewody do ogrodzenia. Kiedy odbudowaliśmy domowy budżet, zamówiliśmy u kolegi automat i montaż. Zaproponował dobry bezusterkowy model, od renomowanego producenta. Zaufaliśmy mu.
Napęd do bramy przesuwnej - rady i przestrogi:
Darek: montaż napędu trwał krótko. Nie musieliśmy dokupować żadnych części, bo wszystkie niezbędne producent zawarł w zestawie fabrycznym. W trakcie wykonywania fundamentu pod bramę przesuwną, przygotowano z betonu postument (jest teraz zlicowany w wierzchem kostki brukowej), do którego kolega przykręcił (solidnymi śrubami) skrzynkę z motoreduktorem i przekładnią. Zastrzegł wtedy, żeby jej nie otwierać. Zapewnił, że w razie awarii przyjedzie bez zwłoki - nie zaszła jeszcze taka okoliczność, za wyjątkiem wyregulowania mechanizmu po wybrukowaniu podjazdu.
Skrzynka z motoreduktorem stoi obok słupka z lampą ostrzegawczą, na zalecanym podwyższeniu.
Zamówiliśmy trzy piloty, tylko nimi się posługujemy, chociaż jest możliwość korzystania z aplikacji na smartfon i systemu TaHoma. Model dwukanałowy wykorzystujemy do sterowania bramą wjazdową i garażową, to bardzo wygodne. Brama się otwiera z odległości 30 m. Chwilkę musimy zaczekać na pełne otwarcie. Przy starcie i końcówce cyklu, skrzydło zwalnia (tzw. miękki domyk). Brama porusza się w miarę cicho, nie dygoce.
Napęd nie kosztuje fortuny, a jest bardzo przydatny, warto go zatem założyć. Naszego jeszcze nie konserwowaliśmy. Wszystko świetnie działa, łącznie z listwą zębatą zamocowaną wzdłuż dolnej krawędzi skrzydła. W pilocie żony, który wozi w samochodzie, musiałem wymienić baterie.
Od ponad dwudziestu lat w przystępny sposób opisuje domy i ogrody Czytelników. Współpracowała z kilkoma znanymi poradnikami budowlanymi. Jest autorką tekstów i zdjęć. W wolnych chwilach z przyjemnością zajmuje się własnym ogrodem.
Metodą permakulturową uprawia w nim zarówno rośliny ozdobne, jak i zioła, warzywa itp. Amatorsko interesuje się architekturą, ogrodnictwem, ornitologią, sportem, filmem. Uwielbia podróżować, poznawać nowych ludzi i miejsca. Jeżeli potrzebuje wypocząć, najchętniej wyjeżdża nad morze, poza sezonem wakacyjnym.