Po zamontowaniu napędu do dwuskrzydłowej bramy wzrosły rachunki za prąd!

Po zamontowaniu napędu do dwuskrzydłowej bramy wzrosły rachunki za prąd!

Napęd dołożyliśmy 3 miesiące po przeprowadzce. Monter podpowiedział, żeby wydać kilkaset złotych na napęd dobrej jakości. Komfort musi kosztować - zaraz po zainstalowaniu dwóch siłowników rachunki za prąd wzrosły, nie ma nic za darmo - mówią Danusia i Janusz, Członkowie Klubu Budujących Dom, którzy bramę wjazdową użytkują od 2008 r.

Brama wjazdowa:

  • Dwuskrzydłowa, 4,20 m. 
  • Skrzydła - każde 2,05 m, ze stali polakierowanej na czarno. 
  • Słupki - murowane z cegły klinkierowej i zbrojone prętami stalowymi. 
  • Fundament - o gł. 0,80 m, liniowy, zbrojony.

Napęd:

  1. 2 siłowniki o mocy 300 W. 
  2. Sterowanie - 3 dwukanałowe piloty. 
  3. Akcesoria - lampa ostrzegawcza, fotokomórki.
Napęd (śruby zaspawane obejmą chroniącą przed kradzieżą)
Napęd (śruby zaspawane obejmą chroniącą przed kradzieżą)

Decyzja: planując strefę wjazdową, z rozmysłem wytyczyliśmy wnękę o gł. 2 m i w niej zamontowaliśmy bramę o szer. 4,20 m. Przy wąskiej ulicy taka wnęka to skarb! Możemy zatrzymać w niej samochód i pozostawić na drodze wolny przejazd.

Wybraliśmy dwuskrzydłowy wariant z kilku powodów. Chcieliśmy, żeby furtka znalazła się idealnie na wprost ganku i głównych drzwi, a brama na wprost garażu. Przy takiej lokalizacji zabrakło miejsca wzdłuż ogrodzenia na przesuwne wrota. Ponadto wiedzieliśmy, że dwa będą lżejsze niż jedno długie, więc konstrukcja nie będzie przeciążona.

Brama miała działać automatycznie, dlatego podczas budowy domu wyprowadziliśmy kable elektryczne o napięciu 230 V. Plan był taki - najpierw wylewamy solidny fundament, stawiamy przy wjeździe murki i słupki z cegły klinkierowej, potem zamawiamy u ślusarza skrzydła ze stali, na końcu dodajemy napęd.

Fotokomórka na słupku
Fotokomórka na słupku
Przeczytaj
Może cię zainteresować
Dowiedz się więcej
Zobacz więcej Zobacz mniej
Dwuskrzydłowa brama wjazdowa
Dwuskrzydłowa brama wjazdowa
Pilot do obsługi dwuskrzydłowej bramy wjazdowej i bramy garażowej
Pilot do obsługi dwuskrzydłowej bramy wjazdowej i bramy garażowej

Dwuskrzydłowa brama z napędem - rady i przestrogi:

  • Napęd dołożyliśmy 3 miesiące po przeprowadzce. Nie jesteśmy już młodzi i męczyło nas wychodzenie z samochodu, żeby otworzyć bramę. Wezwaliśmy montera, który ją obejrzał i dobrał moc automatyki. Podpowiedział, żeby wydać kilkaset złotych na napęd dobrej jakości. Przez pierwsze 7 lat nie mieliśmy z napędem żadnego kłopotu, ale w pewnym momencie "padł" jeden z siłowników. Wezwany serwisant, po odspawaniu klamry zabezpieczającej urządzenie przed kradzieżą, zdjął obudowę i znalazł w środku spalone ślimaki. To one spowodowały spięcie i, niestety, musieliśmy wymienić uszkodzony siłownik. Oprócz tej naprawy brama działa na każde wezwanie, wystarczy "pyk" na pilocie. Piloty otwierają dwie bramy - wjazdową i garażową. Wymieniliśmy je już raz, bo się zużyły. Co dwa lata wkładamy nowe baterie. Komfort musi kosztować - zaraz po zainstalowaniu dwóch siłowników rachunki za prąd wzrosły, nie ma nic za darmo.
  • Murarze starannie wylali i zazbroili fundament pod ogrodzenie, potem postawili murki i słupki. Znowu solidnie je zazbroili stalą, doprowadzili kable elektryczne, zamontowali uchwyty na skrzydła bramy. Ślusarz pokazał nam kilka wzorów przęseł i bram - celowo wybraliśmy ażurowe, bo całość wygląda lżej. Ponieważ spodziewaliśmy się, że raz na 8-10 lat stal będzie wymagać lakierowania, woleliśmy mieć prosty pionowy układ prętów. Prawidłowo dobraliśmy szerokość dwuskrzydłowej bramy, nie potrzeba szerszej. Konieczność odśnieżania podjazdu nie jest wielkim kłopotem.

Koszty montażu dwuskrzydłowej bramy z napędem:

  • Brama dwuskrzydłowa z montażem 3400 zł; 
  • Napęd i wideofon z montażem - 3200 zł, 
  • Wymiana jednego siłownika 1200 zł.

Redaktor: Lilianna Jampolska

FAQ Pytania i odpowiedzi
  • Dlaczego wybrano dwuskrzydłową bramę wjazdową?

    Wybrano dwuskrzydłową bramę, ponieważ chciano, aby furtka była na wprost ganku i głównych drzwi, a brama na wprost garażu. Dodatkowo, nie było miejsca wzdłuż ogrodzenia na przesuwne wrota, a dwa skrzydła są lżejsze niż jedno długie, co zapobiega przeciążeniu konstrukcji.
  • Jakie elementy składają się na bramę wjazdową i jej napęd?

    Brama wjazdowa składa się z dwóch skrzydeł, każde o szerokości 2,05 m, wykonanych ze stali i polakierowanych na czarno. Słupki są murowane z cegły klinkierowej i zbrojone prętami stalowymi, a fundament ma głębokość 0,80 m i jest liniowy oraz zbrojony. Napęd zawiera dwa siłowniki o mocy 300 W, sterowany za pomocą trzech dwukanałowych pilotów, oraz wyposażony w lampę ostrzegawczą i fotokomórki.
  • Jakie koszty poniesiono na montaż bramy z napędem?

    Koszt montażu dwuskrzydłowej bramy wyniósł 3400 zł, napęd i wideofon z montażem kosztowały 3200 zł, a wymiana jednego siłownika to wydatek rzędu 1200 zł.
  • Jakie problemy wystąpiły z napędem bramy po kilku latach użytkowania?

    Po siedmiu latach użytkowania spaliły się ślimaki w jednym z siłowników, co spowodowało spięcie i konieczność wymiany uszkodzonego siłownika.
  • Jakie były wady i zalety automatycznego napędu do bramy?

    Zaletą napędu jest komfort użytkowania, który pozwala na otwieranie bramy bez wychodzenia z samochodu. Wadą jest wzrost rachunków za prąd zaraz po zainstalowaniu siłowników oraz koszty związane z naprawą i wymianą zużytych elementów, takich jak siłowniki i piloty.
  • Czytaj więcej Czytaj mniej
Lilianna Jampolska
Lilianna Jampolska

Od ponad dwudziestu lat w przystępny sposób opisuje domy i ogrody Czytelników. Współpracowała z kilkoma znanymi poradnikami budowlanymi. Jest autorką tekstów i zdjęć. W wolnych chwilach z przyjemnością zajmuje się własnym ogrodem.

Metodą permakulturową uprawia w nim zarówno rośliny ozdobne, jak i zioła, warzywa itp. Amatorsko interesuje się architekturą, ogrodnictwem, ornitologią, sportem, filmem. Uwielbia podróżować, poznawać nowych ludzi i miejsca. Jeżeli potrzebuje wypocząć, najchętniej wyjeżdża nad morze, poza sezonem wakacyjnym.

Komentarze

Gość Piotrek
13-04-2020 04:28
Może odgrzewam kotleta ale policzmy: Płyta sterująca z trafo 24v - 10w Płytka radiowa do pilotów - 6 w Fotokomórki - 10w Razem 26w na godzinę x24hx31dni= około 12 zł miesięcznie i to tylko "standby". Także to nie są koszty bez znaczenia za nic
Gość Marek
10-12-2018 11:17
Rachunki za prąd mogłyby wzrosnąć gdyby napęd był używany tysiąc razy dziennie. Proszę nie pisać takich głupot.
retrofood
09-08-2018 16:53
1 godzinę temu, demo napisał: A podobno Kain zabił Abla za to że mu opowiadał stare dowcipy. Widocznie Danusia i Janusz o tym nie wiedzą.
Wiecej na Forum BudujemyDom.pl
Czytaj tak, jak lubisz
W wersji cyfrowej lub papierowej
Moduł czytaj tak jak lubisz