Popełniłam kilka błędów podczas zakładania automatyki do bramy wjazdowej!
Popełniłam kilka błędów podczas zakładania automatyki do bramy wjazdowej!
Przy dobieraniu napędu do bramy wjazdowej zaufałam specjaliście i nie żałuję, chociaż podczas największych upałów automat samoczynnie uruchamiał bramę! Poprosiłam też montera, by nie zakładał w progu bramy kształtki ograniczającej ruch skrzydeł i to był błąd. Bez tego ogranicznika niekiedy ramiona wysuwały się w stronę ulicy, co jest nieprzepisowe i jeszcze pojawiała się groźba ich wyłamania - mówi Olga, Czytelniczka Budujemy Dom, bramę wjazdową użytkuje od 2013 r.
Skrzydła - każde o szer. 2,10 m, z walcowanej stali.
Słupki - stalowe o śr. 0,10 m.
Fundament - o gł. 0,80 m, liniowy, zbrojony.
Napęd:
2 siłowniki, moc 350 W.
Sterowanie - 3 dwukanałowe piloty.
Akcesoria - lampa ostrzegawcza, fotokomórki.
Decyzja: pięć lat temu kupiłam kilkuletni dom i na wjeździe na posesję zastałam dwuskrzydłową metalową bramę i furtkę... bez żadnych zamków. Poprzednia właścicielka ich nie założyła. Ponieważ wiedzieli o tym ludzie, wchodzili na działkę, kiedy tylko chcieli. Postanowiłam z tym skończyć i zamontować automatykę.
Napęd przy bramie miał też zapewnić komfort wjazdu. Wcześniej za każdym razem, czyli w dzień i w nocy, musiałam wyjść z samochodu i ją otworzyć, zamknąć. Dodanie automatu okazało się świetnym rozwiązaniem! Żałuję, że ze względu na wysoki kosztorys - najpierw elektryk musiał doprowadzić do wjazdu kable elektryczne - zrezygnowałam z ocynkowania skrzydeł i tylko pomalowałam je farbą do stali.
Skrzydła rozwierają się do 110°
Dobór napędu do bramy wjazdowej - rady i przestrogi:
Farba już się zaczęła łuszczyć i czeka mnie malowanie, potem kolejne i kolejne. Dlatego innym właścicielom radzę w takim przypadku jednak oddać wrota do ocynkowania, choć kosztuje to ponad tysiąc złotych plus koszt transportu.
Kiedy przyłącze elektryczne było już gotowe, zaprosiłam montera, specjalizującego się w instalowaniu napędów do bram. Zaproponował markowy wyrób, mówiąc, że będzie działał długo i bezawaryjnie. Zaufałam mu i nie żałuję, chociaż podczas największych upałów automat samoczynnie uruchamiał bramę! Poniekąd wynikało to z mojej decyzji - dopiero po jego założeniu planowałam utwardzić podjazd kostką, więc poprosiłam montera, żeby na razie nie zakładał w progu bramy kształtki ograniczającej ruch skrzydeł i to był błąd. Bez tego ogranicznika niekiedy ramiona wysuwały się w stronę ulicy, co jest nieprzepisowe i jeszcze pojawiała się groźba ich wyłamania. Poprosiłam fachowca o pomoc, incydenty ustały po tym, jak od nowa zaprogramował ruch wrót i zabezpieczył zawiasy.
Do sterowania bramą wjazdową i furtką od początku służą dwukanałowe piloty. Jestem zadowolona z dwóch skrzydeł, chociaż muszę odśnieżać pole w obrębie ich ruchu. Chodzą płynnie. Nie radzę sobie jedynie z awaryjnym otwieraniem. Potrafię zdjąć obudowę i zacząć ręczną obsługę, ale - niestety - nie potrafię wrócić do zdalnej.
Jeden z siłowników, sterownik w obudowie, lampa ostrzegawcza
Koszty zakupu i montażu napędu do bramy wjazdowej:
przyłącze elektryczne i napęd z montażem 5000 zł
Redaktor: Lilianna Jampolska Na zdjęciu otwierającym: Widok na bramę z ulicy
Od ponad dwudziestu lat w przystępny sposób opisuje domy i ogrody Czytelników. Współpracowała z kilkoma znanymi poradnikami budowlanymi. Jest autorką tekstów i zdjęć. W wolnych chwilach z przyjemnością zajmuje się własnym ogrodem.
Metodą permakulturową uprawia w nim zarówno rośliny ozdobne, jak i zioła, warzywa itp. Amatorsko interesuje się architekturą, ogrodnictwem, ornitologią, sportem, filmem. Uwielbia podróżować, poznawać nowych ludzi i miejsca. Jeżeli potrzebuje wypocząć, najchętniej wyjeżdża nad morze, poza sezonem wakacyjnym.