W napędach bramy brakuje integracji z systemem domu inteligentnego
W napędach bramy brakuje integracji z systemem domu inteligentnego
Do garażu wolno stojącego oraz w bryle domu wybraliśmy identyczny model bramy segmentowej z najlepszymi parametrami technicznymi i z wyższej półki cenowej - mówią Karolina i Piotr, którzy bramy garażowe użytkują od 2015 r.
Garaż: w bryle domu o powierzchni 21 m2 (ogrzewany) i w wolno stojącym domku gościnnym 39 m2 (na razie nieogrzewany).
Bramy garażowe:
2 szt., segmentowe, górne; ten sam model 2400 × 2300 mm i 4500 × 2300 cm; z przetłoczonej blachy, pomalowanej metodą proszkową na kolor antracyt (z palety RAL 7016), ocieplenie z pianki PU grubości 60 mm.
Napęd - 2 szt., firmowe, z mechanizmem łańcuchowym, siła uciągu 600 i 700 N.
Sterowanie - piloty.
Decyzja:Piotr - W wiejskich siedliskach podoba mi się czworokątna zabudowa, otaczająca wewnętrzne podwórko. Żeby stworzyć namiastkę takiego układu, w głębi działki zbudowałem wolno stojący garaż na mój samochód i motocykl. Garaż w głównym budynku ma tylko jedno miejsce parkingowe na auto żony. Do obu budynków wybrałem identyczny model bramy segmentowej z najlepszymi parametrami technicznymi i z wyższej półki cenowej.
Wytypowałem go z rozmysłem, ponieważ potrzebowałem wyrobów ze świetną termoizolacją oraz fabrycznym zabezpieczeniem segmentów przed odkształcaniem się pod wpływem gorąca - wiedziałem, że przy ekspozycji na południe blacha w kolorze antracyt, będzie się bardzo silnie nagrzewać na słońcu. Z tego powodu zamówiłem "ciepłe" skrzydła ze wzmocnioną konstrukcją segmentów. Ponieważ jestem inżynierem elektronikiem, sam wybrałem napędy z wieloma funkcjami.
W obu garażach zamontowano taki sam "ciepły" model bramy segmentowej, tylko w innych wymiarach.
Bramy segmentowe - rady i przestrogi:
Piotr: Dziś kupiłbym napędy innego producenta, istniejących nie mogę w sposób wielofunkcyjny zintegrować z bezprzewodowym systemem domu inteligentnego, z którego korzystamy. Zdalnie działa jedynie operacja otwórz-zamknij, lecz chciałbym, aby np. układ inteligentny informował mnie każdorazowo, czy aktualnie użytkowana brama zamknęła się do końca. Kiedy obecne napędy się zepsują, kupię nowe, zwracając baczną uwagę na ten aspekt. Standardowe funkcje nie zawodzą. Między innymi wykrywają przeszkody, jednak żeby zwiększyć bezpieczeństwo, zamówiłem fotokomórki, jako ponadstandardowe dodatkowo płatne wyposażenie. Zdecydowałem się też na zabezpieczenie wrót kontaktronami i podłączenie do systemu alarmowego. Każdy napęd wyposażyłem w akumulator awaryjnego zasilania, który ma umożliwiać wykonanie kilku cykli otwórz/zamknij bez zasilania elektrycznego, lecz nasze starczają tylko na 1 cykl.
Karolina: Na bramy producent udzielił gwarancji na 10 lat, na napędy 5 lat, co już na wstępie przekonywało do ich wysokiej jakości. Oba zamknięcia w garażach są "ciepłe", szczelne i bezawaryjne. Przez 6 lat użytkowania obyło się bez przeglądów i konserwacji. Kiedy nie ma prądu, funkcja awaryjnego otwierania pozwala mi łatwo uruchomić wrota. Model o minimalistycznym wyglądzie dobrze pasuje do prostej bryły domu - przy tak bogatej ofercie producenta, nie mieliśmy kłopotu z dopasowaniem designu.
Koszty bram garażowych:
dwie bramy segmentowe z napędem i montażem 13 400 zł.
Od ponad dwudziestu lat w przystępny sposób opisuje domy i ogrody Czytelników. Współpracowała z kilkoma znanymi poradnikami budowlanymi. Jest autorką tekstów i zdjęć. W wolnych chwilach z przyjemnością zajmuje się własnym ogrodem.
Metodą permakulturową uprawia w nim zarówno rośliny ozdobne, jak i zioła, warzywa itp. Amatorsko interesuje się architekturą, ogrodnictwem, ornitologią, sportem, filmem. Uwielbia podróżować, poznawać nowych ludzi i miejsca. Jeżeli potrzebuje wypocząć, najchętniej wyjeżdża nad morze, poza sezonem wakacyjnym.