Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

Jak wykonać ogrzewanie antyoblodzeniowe istniejącego podjazdu?

Aby instalacja ogrzewania przeciwoblodzeniowego działa poprawnie należy zastosować się do wypracowanej przez ekspertów instrukcji montażu. Wykonanie instalacji ogrzewania już istniejącego podjazdu z kostki brukowej musimy wykonać w trzech etapach.

Jak wykonać ogrzewanie antyoblodzeniowe istniejącego podjazdu?
Elektra Ogrzewacze akumulacyjne OLSBERG
elektra.pl
Elektra Ogrzewacze akumulacyjne OLSBERG
Dane kontaktowe:
22 843 32 82
K. Kamińskiego 4, 05-850 Ożarów Mazowiecki

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Jak wykonać ogrzewanie podjazdu?

Pierwszy etap to demontaż kostki brukowej na ogrzewanej powierzchni podjazdu. Konieczne jest również zdjęcie pewnej warstwy podsypki piaskowej, jeśli zależy nam na dokładnym wypoziomowaniu podjazdu.

Ułożenie maty grzejnej na podjeździe

W kolejnym etapie układamy maty grzejne np. ELEKTRA SnowTec® albo na całej powierzchni podjazdu lub tylko pod miejscami na koła. Maty mają moc 300W/m² i szerokość 60 cm, więc bez trudu ogrzeją trakcje jezdną naszego auta.

Rozmieszczenie instalacji ogrzewania przeciwoblodzeniowego

Równocześnie z ułożeniem mat musimy w garażu wydzielić miejsce, w którym znajdzie się rozdzielnia z regulatorem temperatury i zasilaniem podjazdu. Od garażu prowadzimy zasilanie do mat grzejnych. Również na tym etapie prac należy w polu grzejnym umieścić czujnik temperatury i wilgoci, który będzie aktywował nasz system.

Czujnik temperatury i wilgoci instaluje się w nawierzchni, w miejscu narażonym na najdłuższe utrzymywanie się wilgoci i niskiej temperatury (np. miejsce zacienione lub wyeksponowane na działanie wiatru); umieszczamy go ok. 5mm poniżej nawierzchni, aby umożliwić zatrzymanie wody. Przewód czujnika prowadzimy rurką ochronną do rozdzielni elektrycznej w garażu.

Wykończenie ogrzewanego podjazdu

Po ułożeniu mat grzejnych i czujnika temp. maty zasypujemy 2 cm piasku i na tym podłożu układamy kostkę brukową. Miejsce posadowienia czujnika temp. wypełniamy elastyczną zaprawą cementową. Możliwe jest również wykonanie ogrzewania podjazdu przewodami grzejnymi. W tym celu należy wykorzystać przewody o mocy 25–30 W/m² układając je tak, aby moc na 1 m² wynosiła 300 W. Przewody układamy na podłożu za pomocą taśm montażowych lub siatki stalowej.

źródło i zdjęcie: Elektra