Budowa przydomowej oczyszczalni ścieków o dobowej przepustowości do 7,5 m3 nie wymaga pozwolenia na budowę. Jednakże, obowiązkowe jest zgłoszenie zamiaru budowy w administracji budowlanej (wydział architektury i budownictwa) właściwego dla inwestycji starostwa powiatowego lub urzędu gminy, co najmniej 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia robót budowlanych.
Po doręczeniu zgłoszenia, urząd ma 30 dni na rozpatrzenie wniosku. Jeżeli w tym okresie organ nie wniesie sprzeciwu, wniosek można uznać za rozpatrzony pozytywnie. Pamiętaj, że do montażu oczyszczalni należy przystąpić w ciągu 2 lat od daty podanej w zgłoszeniu jako termin rozpoczęcia budowy.
Jeżeli oczyszczona woda z oczyszczalni ma być odprowadzana poza teren, do którego inwestor ma tytuł własności – na przykład do rowu melioracyjnego, rzeki itp., konieczne jest uzyskanie dodatkowego pozwolenia.
Do zgłoszenia powinny być dołączone następujące dokumenty:
- Oświadczenie o posiadaniu prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
- Mapka do celów projektowych (sytuacyjno-wysokościowa) z naniesioną oczyszczalnią oraz drenażem rozsączającym,
- Dokumentacja techniczna oczyszczalni wraz z atestami i deklaracjami zgodności.
Produkty SZAKK spełniają wszystkie wymagania prawne i posiadają niezbędne dokumenty. Dzięki temu proces zakupu i montażu przydomowej oczyszczalni ścieków staje się znacznie prostszy i bardziej przystępny.
źródło i zdjęcia: EURO SZAKK PL