Polacy coraz chętniej korzystają z automatyki w swoich domach. Częściej sięgają po systemy typu smart i doceniają mobilne sterowanie roletami, bramami i oświetleniem.
Najlepiej sprzedającymi się produktami z gamy napędów rurowych hitami sprzedażowymi były produkty Ilmo, Oximo io i T5 auto.
– "W przypadku rolet zewnętrznych zauważyliśmy większe zainteresowanie napędami wyposażonymi w detekcję przeszkód i czujniki oblodzenia. Dziś, aż 8 na 10 silników wyposażona jest w takie systemy". – tłumaczy Radosław Borkowski.
W opinii Borkowskiego w ubiegłym roku na popularności zyskały także rozwiązania typu smart, o które stopniowo poszerza się oferta producenta. To właśnie w tym segmencie w ubiegłym roku firma Somfy przygotowała największe premiery, dzięki którym jeszcze mocniej zaznaczyła swoją obecność w branży domów inteligentnych.
– "Wiosną ubiegłego roku wprowadziliśmy na rynek system sterowania Connexoon – urządzenie dla osób, które chcą rozpocząć swoją przygodę z inteligentnym domem. Natomiast jesienią do polskich klientów trafiła udoskonalona wersja naszego flagowego systemu sterowania domem inteligentnym – TaHoma Premium – która dodatkowo została wyposażona w system alarmowy. Co istotne, nasze nowe produkty nie wymagają kosztownych instalacji elektrycznych. Zarządzanie nimi, dzięki wykorzystaniu technologii radiowej, odbywa się za pomocą pilota, smartfona, czy laptopa" - mówi Radosław Borkowski.
Miniony rok był ważny dla Somfy także ze względu na inwestycje, które firma przeprowadziła w fabryce w Niepołomicach. Warto tutaj wymienić chociażby uruchomienie centrum serwisowo-diagnostycznego oraz rozbudowę istniejącego już centrum badań i rozwoju, a także fabryki o kolejne 5 000 m2. Nowe inwestycje i większa sprzedaż, przełożyły się także na nowe miejsca pracy. W relacji rok do roku zatrudnienie w polskim oddziale Somfy wzrosło o 12 proc.
W 2016 roku firma zaangażowała się także w projekty innowacyjne, czego przykładem jest warszawski Kampus+. Jego ideą jest stworzenie największej w Europie dzielnicy innowacji. Projekt zakłada testowanie i ciągłe unowocześnianie innowacyjnych rozwiązań w rzeczywistym otoczeniu użytkownika, w każdym z obszarów jego życia: na uczelni, w pracy, w domu, w przestrzeni publicznej.
źródło i zdjęcia: Somfy