Radosław Borkowski ma 35 lat, a z Somfy Sp. z o.o. związany jest od 2001 roku. Karierę rozpoczynał w dziale sprzedaży na stanowisku kierownika sprzedaży regionu północnej Polski (2002). W kolejnych latach objął stanowisko Menadżera ds. kluczowych klientów oraz Kierownika sprzedaży B2B, w 2009 roku objął funkcję Dyrektora Handlowego, od 2011 był odpowiedzialny za marki Somfy, Simu, ASA oraz Mingardi Magnetic w Polsce i na Litwie.
Radosław Borkowski jest także współzałożycielem i wiceprezesem Stowarzyszenia Nowoczesne Budynki. Ma wykształcenie humanistyczno-ekonomiczne, w 2014 roku skończył Master of Business Administration (MBA) Erasmus University Rotterdam, GFKM, University of Gdansk.
Jestem przekonany, że wiedza na temat rynku, którą zdobyłem przez ostatnie trzynaście lat pracy w Somfy, jak i znajomość wszystkich procesów funkcjonowania organizacji, pozwoli mi na sprawne zarządzanie firmą – podkreśla nowo powołany dyrektor zarządzający.
Jako jedno z pierwszych zadań na nowym stanowisku dyrektor Radosław Borkowski wymienia zakończenie projektu uruchomienia Centrum Dystrybucyjnego w Niepołomicach.
To będzie nie lada wyzwanie dla naszej Spółki, bo zależy nam, żeby nasi Klienci nie odczuli żadnych skutków ubocznych tego przedsięwzięcia. To dla nas obecnie zadanie priorytetowe. Magazyn w Warszawie jest wykorzystany w 100%, a przy tak dynamicznym rozwoju i planach na przyszłość musimy zabezpieczyć naszą dzienną sprzedaż. W obszarze marketingu i komunikacji kolejne lata to systematyczna budowa marki zarówno na polskim jak i litewskim rynku. Równie ważnym zadaniem będzie także rozwój nowych kanałów dystrybucji. Chcemy w sposób zauważalny wejść na rynek automatyki bramowo-garażowej jak i otwieraczy okiennych, a w szczególności systemów oddymiających RWA.
Somfy Sp. z o.o. jest w Polsce od lat liderem na rynku automatyki do rolet i markiz. W tym roku w czerwcu, w Niepołomicach (woj. małopolskie) otwarta została fabryka Sopem (należąca do Grupy Somfy), która docelowo ma zatrudniać nawet 800 osób, kolejnych 1500 ma znaleźć zatrudnienie w firmach kooperujących z Sopem. Fabryka w Niepołomicach ma zaopatrywać głównie rynki Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii, Ukrainy i Rosji, ale przede wszystkim rynek polski, na którym spółka Somfy z każdym rokiem systematycznie zwiększa sprzedaż swoich produktów.
W mojej ocenie rynek ostatnio zatoczył koło. Jak zaczynałem swoją przygodę z tą branżą w 2001 roku, rynek był niewielki, ale świadomy produktu. Opierał się o kilku dużych, jak na tamte lata, graczy plus hurtownie. Przez ten czas hurtownie w sposób naturalny zostały wyeliminowane z rynku, pozostali tylko producenci. Ta sytuacja uległa zmianie po zalewie rynku przez włoskich producentów tanimi silnikami. Tuż po tym pojawiła się kolejna fala fascynacji chińskimi rozwiązaniami. Teraz jednak odnoszę wrażenie, że z powrotem wróciliśmy do rynku świadomego wyboru produktu. Jestem też pełen podziwu dla naszych klientów, którzy w tak krótkim okresie czasu, przez jedno dziesięciolecie, tak wykorzystali swoje szanse i rozwinęli firmy, że stały się bardziej nowoczesne niż ich zachodnioeuropejscy konkurenci – podkreśla nowo powołany dyrektor Somfy Sp. z o.o..
źródło i zdjęcia: Somfy