Niezależnie od konstrukcji bramy, podczas montażu powinno się przestrzegać kilku zasad:
Planując ocieplenie ścian garażu, trzeba mieć na uwadze ościeża. Warstwa izolacji położona w tym miejscu zapobiega powstawaniu mostków termicznych. Ocieplenie ościeży po montażu bramy wpłynie na jej wygląd, bo w przypadku bram segmentowych oraz rolowanych może nawet zakryć boczne prowadnice.

Przed otynkowaniem garażu, należy zaplanować i wykonać instalację elektryczną przeznaczoną do napędu - pozwoli to uniknąć ponownego rozkuwania ścian lub sufitu.
Nadproże i węgarki, do których będzie przymocowana konstrukcja bramy, powinny być w większości otynkowane i pomalowane przed montażem, ponieważ potem dostęp do nich będzie ograniczony. Muszą też być proste i tworzyć równoległą płaszczyznę, umożliwiającą prawidłowy montaż prowadnic i wału napędowego.
Łączniki należy rozmieścić równomiernie, aby przytwierdzenie prowadnic bocznych i górnych oraz ościeżnicy było stabilne.
Kołki mocujące trzeba dopasować do rodzaju materiału, z jakiego wykonana jest ściana. W przypadku pełnej cegły i betonu, można użyć zwykłych kołków rozporowych. Przy przegrodach z pustaków poryzowanych, konieczne jest zastosowanie specjalnych kołków lub kotew chemicznych.
Posadzka w garażu musi mieć równą płaszczyznę i prawidłowy poziom w odniesieniu do ścian - w tym do nadproża i węgarków. Określenie ostatecznego jej poziomu jest niezbędne do wyregulowania bramy i zaprogramowania napędu pod względem położeń krańcowych wrót, czyli ich pozycji przy całkowitym otwarciu i zamknięciu. Jeżeli przed montażem posadzka nie będzie wylana, nie obędzie się bez ponownej wizyty serwisu po jej wykończeniu.
Na zakończenie montażu należy wyregulować sprężyny, które wspomagają otwieranie i zamykanie bramy oraz sprawdzić, czy skrzydło szczelnie przylega do ościeżnicy - nie może opadać.

Wstawienie najpopularniejszych wersji segmentowych wraz z wyregulowaniem napędu sprawnej ekipie powinno zająć kilka godzin.
Joanna Dąbrowska
fot. otwierająca: Hörmann
Dodaj komentarz