Pracownicy Kärcher podziękowali sprzątaczkom i sprzątaczom

Stale niedoceniany, choć wart w Polsce już 17,5 mld zł, zatrudniający 195 000 pracowników i rozwijający się w naszym kraju w średnim tempie ponad 12 % rocznie (jak podaje prestiżowy, amerykański Instytut Badawczy IBIS World)- sektor czystościowy miał swój dzień. 19. października obchodzony był Thank Your Cleaner Day.

Pracownicy Kärcher podziękowali sprzątaczkom i sprzątaczom
Kärcher Sp. z o.o. Domowe urządzenia czyszczące - wokół domu
www.kaercher.com
Dane kontaktowe:
801 811 234, 12 63 97 105
Stawowa 138-140 31-346 Kraków

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

To międzynarodowe święto zapoczątkowane w 2015 roku w Nowej Zelandii przez firmę Kärcher. Obecnie na pokładzie projektu jest już 46 krajów pod każdą szerokością geograficzną: od Australii po Dominikanę, od Singapuru po USA. W Polsce TYCD obchodzony jest od 2019 roku.

W tym roku, w ramach podziękowań, pracownicy Kärcher odwrócili role. Zakasali rękawy i sami chwycili za mopy i ściereczki mierząc się ze sprzątaniem swych miejsc pracy, by pokazać, że cenią i zauważają ważną pracę osób, które zajmują się tym na co dzień. Jak im poszło? Przekonajmy się!

19. października był dla polskiego oddziału Karcher wyjątkowy.
19. października był dla polskiego oddziału Kärcher wyjątkowy.

Dzień inny niż wszystkie - czyli TYCD

19. października był dla polskiego oddziału Kärcher wyjątkowy, i to pod wieloma względami. Pracownicy postanowili uhonorować osoby, które spotykają codziennie, z którymi zawsze zamieniają parę słów w firmowej kuchni czy na korytarzu.

Gdy kończy się biurowy dzień i zatrudnieni w Kärcher pracownicy idą do domów, te osoby swoją pracę rozpoczynają. Personel sprzątający w siedzibie lidera branży czystościowej czekała tego dnia miła niespodzianka.

Okazało się, że gdy panie sprzątające przybyły do firmy, jak co dzień, ich praca była już wykonana. I nawet przeprowadzony obowiązkowo test białej rękawiczki został zdany pomyślnie. Wszystko lśniło czystością a na bohaterki dnia czekała uroczystość przygotowana specjalnie dla nich. Z tortem, słodkościami, podziękowaniami i prezentami.

Relację z przebiegu niełatwych zmagań pracowników biurowych Kärcher z wymagającym zajęciem jakim jest profesjonalne utrzymanie czystości w przestrzeni publicznej można zobaczyć na specjalnie przygotowanym filmie:

Na filmie najlepiej widać, jak wiele pozytywnych emocji towarzyszyło temu wydarzeniu. Była więc dobra zabawa, integracja oraz doskonale zrobiona, jak oceniły same ekspertki wykonujące te zadania na co dzień – praca. Wydarzeniem objęła patronatem instytucjonalnym Polska Izba Gospodarcza Czystości.

Na bohaterki dnia czekały słodkie niespodzianki.
Na bohaterki dnia czekały słodkie niespodzianki.

Dzień jak co dzień – czyli branża czystościowa w Polsce

Branża utrzymania czystości w naszym kraju dynamicznie się rozwija. Według danych prezentowanych przez Instytut Badawczy Ibis World sektor ten jest na wysokim, ósmym miejscu w Europie pod względem przychodów ocenionych na 3,7 mld Euro. Prym wiodą Francja, Włochy i Hiszpania, gdzie jego wartość wynosi odpowiednio: 17,5 mld, 14,8 mld i 11,6 mld Euro.

Mimo jej strategicznej wagi dla funkcjonowania społeczeństwa, co potwierdziła tym mocniej pandemia, jest ona wciąż niedostatecznie doceniania. Natomiast osoby w niej pracujące często pozostają niezauważane, a ich wysiłki byśmy mogli pracować czy choćby korzystać komfortowo z urzędów, placówek oświaty czy galerii handlowych – pomijane.

Współcześnie branża ta jest wysoce zaawansowana technologicznie. Praca w niej wymaga wiedzy, doświadczenia i umiejętności. Czasy, gdy osoby sprzątające dysponowały wiaderkiem z wodą i ścierką, są już – zdecydowanie słusznie - minione.

Podczas TYCD, co widać także na filmie, pracowały zaawansowane sprzęty, takie jak szorowarki do posadzek w tym pierwsza w pełni autonomiczna maszyna tego typu na rynku, czyli KIRA B 50.

Automatyzacja, technologiczne zaawansowanie, urządzenia bateryjne, to kierunki w których branża będzie się według wszystkich prognostyków nadal bardzo szybko rozwijać.

Warto wprowadzać ten temat do debaty publicznej, gdyż zdaniem firmy Kärcher, każda praca, a szczególnie tak potrzebna i znacząca, jak utrzymanie czystości zasługuje na docenienie i zauważenie.

TYCD to tylko symbol, który ma zachęcić do zwykłego, prostego powiedzenia kilku miłych, życzliwych słów osobom, które dbają o porządek. Do czego namawiamy nie tylko w TYCD, ale każdego dnia!

źródło i zdjęcia: Kärcher Sp. z o.o.