Dzięki kampanii firmy AkzoNobel, producenta m.in. farb Dulux, orazponad 50 000 internautów w miniony weekend udało się odmalować ponad 1000 m2 zniszczonych przestrzeni Centrum Onkologii w Warszawie - największej tego typu placówki w kraju. W finale #DodajKoloru wzięło udział ponad 80 wolontariuszy oraz wiele gwiazd.
Firma AkzoNobel wyjściowo zadeklarowała odmalowanie 500 m2 przestrzeni, ale widząc skalę zapotrzebowania postanowiła zaangażować w działania konsumentów. W trakcie trwania listopadowej kampanii #DodajKoloru każde 100 ściągnięć bezpłatnej aplikacji Dulux Visualizer lub udostępnień w kanałach social media dedykowanego zdjęcia, z oficjalnym hashtagiem, stanowiło dodatkowy odmalowany m2 Centrum Onkologii w Warszawie. Tym samym udało się uzbierać 1000 m2.
Jesteśmy dumni i niezwykle szczęśliwi, że udało się w tak krótkim czasie zaangażować aż tylu ludzi w ten projekt, a tym samym pomóc inadać pozytywnych barw Centrum Onkologii. Jest to wspólne dzieło naszych pracowników, ich rodzin, partnerów, ale też samych pacjentów placówki – gdyby nie oni to nie osiągnęlibyśmy tego celu – mówi Katarzyna Kowalczyk, Communications&
Engagement Manager w AkzoNobel.
W trakcie trwania kampanii działania online mocno wspierały m.in. blogerka modowa Macademian Girl - Tamara Gonzalez Perea oraz aktorka Katarzyna Zielińska. Dodatkowo w samą akcję malowania zaangażowali się m.in.Miss Polonia 2016 Izabella Krzan, piosenkarka Iwona Węgrowska, prezenter Zygmunt Chajzer oraz popularni dziennikarze telewizyjni: Marek Horczyczak, Rafał Patyra, Joanna Kryńska, Michał Bebło czy też Magda Kaliniak.
Cieszę się, że mogliśmy wziąć udział w akcji #DodajKoloru i choć w minimalnym stopniu rozjaśnić naszym Pacjentom rzeczywistość, która pozostaje w cieniu choroby. Jest mi miło, że tak wiele osób włączyło się w akcję i zechciało przyjść i razem z nami malować. Dziękuję naszym zaprzyjaźnionym gwiazdom, które także wsparły te działania. Naszym życzeniem i marzeniem byłoby teraz wyremontować kolejne kliniki i poczekalnie. Wierzę, że i na to uda nam się pozyskać środki – mówi Ewelina Kopic-Melilo, rzecznik prasowa Centrum Onkologii w Warszawie.
Kampania #DodajKoloru była realizowana w ramach globalnego programu Human Cities firmy AkzoNobel, którego celem jest m.in. poprawa jakości otoczenia w miastach. Do tej pory w Polsce zostało zrealizowanych ponad 115 inicjatyw, w których udział wzięło ponad 15 000 uczestników.
Od pewnego czasu obserwujemy polski rynek i zauważamy, że firmy coraz chętniej podejmują działania z zakresu CCI PR (corporate community involvement), a tym samym dokonują realnej zmiany w otoczeniu, gdzie są obecne. To bardzo dobry kierunek i mamy nadzieję na coraz więcej inicjatyw odpowiedzialnych społecznie. Cieszę się, że mogliśmy przystąpić do tej akcji i dołożyć swoją cegiełkę w tym szczytnym projekcie - mówi Łukasz Peliksza z firmy doradczej Deloitte, która była partnerem wydarzenia.
Wśród partnerów wspierających znalazły się takżem.in. Fundacja Rak’n’Roll.
Firma powiązana: AkzoNobel Decorative Paints