Tą spektakularną realizacją Dulux chce podziękować tysiącom wolontariuszy za dotychczasowe zaangażowanie w odmienianie miejskiej rzeczywistości za pomocą koloru.
Druga edycja Dulux Let’s Colour za nami
Poznań, Gdańsk i nareszcie Warszawa. Stolica to trzecie miasto, które zagrało kolorem
w ramach
drugiej edycji Dulux Let’s Colour. Warszawski mural to spektakularne zakończenie akcji i główna atrakcja tegorocznego projektu. Kolorowy bluszcz, autorstwa Swanskiego, oplótł parking naziemny przy hotelu Novotel.
Energetyczną rewolucję przeprowadziła ekipa Dulux, która w ciągu 10 dni ożywiła kolorem blisko 2 tysiące metrów kwadratowych powierzchni. Tak powstał jeden z największych murali w Polsce. Warszawiacy nie zawiedli i pojawili się na miejscu już z samego rana. Bacznie podziwiali barwną metamorfozę, która powstawała na ich oczach. Pogoda, która przez cały tydzień była dość kapryśna, w dniu finału dopisała. Wspaniałe słońce wydobywało soczyste kolory muralu, który stał się street artową wizytówką Warszawy.
Marka Dulux - organizator akcji, zapewniła farby oraz wszelkie akcesoria malarskie. Swanski, tegoroczny opiekun artystyczny zmienił szarą przestrzeń w płótno malarskie, tworząc niespotykane dotąd dzieło.
Realizacja muralu to spektakularne i niespotykane do tej pory wydarzenie w skali naszego kraju. Wielkość i rozmach z jakim powstał, a także sam projekt artysty sprawiają, że akcja Dulux Let’s Colour zyskuje nowy wymiar, a miasto – niepowtarzalny przykład sztuki w przestrzeni publicznej – mówi
Piotr Cywiński, przedstawiciel marki Dulux.
Swanski w Warszawie
Parking naziemny za hotelem Novotel to prawdziwe street artowe wyzwanie. Powierzchnia prawie 2 tysięcy metrów kwadratowych wymaga ogromnego zaangażowania
i niekonwencjonalnego pomysłu. Dlatego marka Dulux zaprosiła do współpracy Swanskiego. Warszawski artysta stworzył projekt, który ożył na ścianach naziemnego parkingu i tchnął pozytywna energię w miasto. Dzieło nawiązuje do ubiegłorocznej edycji akcji Dulux Let’s Colour. Wówczas za pomocą koloru ożywiono aż 4 miasta. Praca „Swanskiego” jest symbolicznym studium natury oraz gry kolorem.
−
Projekt oddaje charakterystyczny dla mnie styl. Udało mi się uchwycić w nim niezwykłość natury – tego, jakimi prawami się rządzi
i w jaki sposób przenikają się nawzajem jej poszczególne elementy – tłumaczy artysta. Dlaczego gąszcz?
Jest niezależny, samowystarczalny, jest zarówno początkiem, jak i końcem. Dodatkową inspiracją byli dla mnie ludzie, którzy mieszkają w tym mieście – odpowiada
Swanski. W akcję malowania parkingu zaangażowało się również Good Looking Studio. Artyści mogli liczyć na wsparcie warszawiaków, którzy dodawali ekipie Dulux pozytywnej, kolorowej energii. Dzięki temu projekt zakończył się sukcesem, finalizując t
egoroczną edycję Dulux Let’s Colour oraz wpisując się na stałe w kroniki Warszawy, jako jej artystyczna wizytówka stolicy.
Dulux Let’s Colour dodaje koloru do życia ludzi na całym świecie
Dulux Let’s Colour spotyka się z entuzjastycznym przyjęciem na całym świecie. Akcja przyciąga coraz więcej osób, które chcą się bawić i grać kolorem, by uczynić świat piękniejszym. Polska jest jednym z ponad 20 krajów, w których realizowano projekt Dulux Let’s Colour. Do tej pory wspólne malowanie przestrzeni publicznej odbyło się m.in.
w Brazylii, Francji, Anglii, Turcji, Indiach oraz RPA. W zeszłym roku do polskiej
edycji akcji Dulux Let’s Colour przyłączyły się setki osób i odmieniły za pomocą koloru dworce kolejowe w Warszawie, Sopocie oraz Krakowie, a także ogrodzenie wrocławskiego ZOO.
Kampanię można śledzić na blogu Dulux Let’s Colour oraz profilu Dulux Let’s Colour na Facebooku.