Jak przygotować otwór wjazdowy do montażu bramy segmentowej?

Jak przygotować otwór wjazdowy do montażu bramy segmentowej?

Odpowiedź eksperta: Najkorzystniej jest montować bramę po całkowitym wykończeniu garażu, sam montaż jest zaliczany do czystych prac. Jeżeli ma być wykonany wcześniej, należy pamiętać o wykończeniu niezbędnych części garażu.

Znaczącym elementem jest nadproże i węgarki - do nich będzie przymocowana konstrukcja bramy. Powinny być otynkowane i pomalowane, ponieważ później dostęp do nich będzie ograniczony. Muszą być proste i tworzyć równoległą płaszczyznę. W ten sposób zostaną zapewnione odpowiednie warunki do prawidłowego montażu prowadnic czy wału napędowego. Przed montażem warto też otynkować sufit.

Ważnym aspektem, o którym zapominają Inwestorzy, jest ocieplenie ścian budynku. Należy bezwzględnie pamiętać o wnętrzu ościeża bramy - warstwa izolacji położona w tym miejscu zapobiega powstawaniu mostków termicznych. Ocieplenie ościeża po zamontowaniu bramy, a bez wcześniejszych ustaleń może wpłynąć na wygląd bramy, np. zasłonić uszczelki lub krawędź przeszklenia.

Kolejnym zasadniczym elementem jest posadzka w garażu. Powinna mieć równą płaszczyznę i prawidłowy poziom w stosunku do ścian - w tym do nadproża i węgarków. Niestety nadal można spotkać garaże, w których otwór wjazdowy nie ma zachowanych właściwych przekątnych. Jeśli przed montażem bramy posadzka nie będzie wylana, niezbędna będzie ponowna wizyta serwisu po jej wykończeniu.

Ostatnim ważnym czynnikiem jest przygotowanie instalacji pod napęd. Istotne jest, aby przed otynkowaniem garażu położyć instalację elektryczną przeznaczoną dla napędu, w tym gniazdka w suficie - pozwoli to uniknąć późniejszego rozkuwania ścian lub sufitu.

 

Tomasz Kubczak
Kierownik Działu Zarządzania Produktem KRISPOL

Komentarze

Czytaj tak, jak lubisz
W wersji cyfrowej lub papierowej
Moduł czytaj tak jak lubisz