Segmentowa brama garażowa z napędem i montażem za 7900 zł

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 6-9 minut
Segmentowa brama garażowa z napędem i montażem za 7900 zł

W gotowym projekcie był szeroki wjazd do garażu i taki mi odpowiadał. Generalny wykonawca domu doradził bramę segmentową, górną. To on wybrał model polskiego producenta i zamówił u niego kompletną usługę - mówi Arek, Czytelnik Budujemy Dom, który górną segmentową bramę garażową użytkuje od 2017 r.

aktualizacja: 2022-10-04 10:52:06

Garaż: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 32,20 m2; ogrzewany podłogówką.

Brama garażowa:

  • Segmentowa, górna; wymiary 4700 x 2150 mm; wykonana z ocynkowanej stali o grubości 0,5 mm, wykończona laminatem w kolorze jasnoszarym i białym; ocieplenie z pianki PU o grubości 40 mm.
  • Napęd - z mechanizmem łańcuchowym, siła uciągu 1000 N, 25 cykli dziennych; system wykrywania przeszkody, ciche i łagodne domykanie, blokada przed podważeniem z zewnątrz.
  • Sterowanie - 4 piloty czterokanałowe i przycisk na ścianie.

Decyzja: W gotowym projekcie był szeroki wjazd do garażu i taki mi odpowiadał. Generalny wykonawca domu doradził bramę segmentową, górną. To on wybrał model polskiego producenta i zamówił u niego kompletną usługę - powiedział, że znalazł lepszy wyrób, w porównaniu z tym, które wcześniej montował. Lepszy był np. system ręcznego ryglowania i firmowy napęd, który założyliśmy pół roku po wstawieniu bramy. Wcześniej zamykaliśmy ją ręcznie.

Napęd łańcuchowy o sile uciągu 1000 N płynnie podnosi i opuszcza szerokie wrota
Napęd łańcuchowy o sile uciągu 1000 N płynnie podnosi i opuszcza szerokie wrota.

Segmentowa brama garażowa z napędem - rady i przestrogi:

  • Monter przyjechał z napędem zaraz po moim sygnale - w firmie wcześniej wiedziano, że zamierzam go dołożyć i wyceniono razem wszystkie elementy. Co do ocieplenia i wiatroszczelności bramy - nie mam zastrzeżeń, ale do pierwszych firmowych pilotów już tak. Miały bardzo mały zasięg! Żona zagniotła jeden na śmierć. Na próżno miała nadzieję, że jeśli będzie silniej naciskać guziczki, zasięg się zwiększy. Rozwiązanie problemu przyszło wraz z wykończeniem ogrodzenia i osadzeniem automatycznej bramy - teraz otwieramy obie pilotami, które dostaliśmy do wjazdowej. Monter napędów zapytał, czy wrota w garażu mają chodzić szybko, czy wolno. Odpowiedziałem, żeby zrobił zgodnie z doświadczeniem i tak, żeby się nie psuły i długo pracowały. Ustawił średnią prędkość, czyli 15 cm/s. Zanim wsiądę i odpalę samochód po naciśnięciu przycisku na ścianie - jest już otwarta! Wygodę obsługi bardzo zwiększa stacjonarny przycisk, który przydaje się jeszcze przy wyjmowaniu rowerów, komunikacji z ogrodem. Pomyślałem o nim wcześniej, podczas budowy domu zleciłem elektrykom wypuszczenie kabli przy łączniku przy wyjściu z garażu. Z przycisku na ścianie korzystamy często, więc warto go mieć.

  • Laminat dobrze pasuje do orynnowania, nie widać na nim kurzu. Skrzydło jest szczelne, chroni przed wiatrem i deszczem - nie przewiewa i nie ma zacieków przez uszczelki. Od początku podoba mi się stalowa listwa przy nadprożu otworu wjazdowego i przylegająca do niego szeroka uszczelka. Kiedy wrota są zamknięte, garaż nie wychładza się od mrozu i nie nagrzewa od słońca. W trakcie pierwszej zimy zakręciłem ogrzewanie w podłodze i zarejestrowałem najniższą temperaturę 6°C. Podczas ostatniej delikatnie otworzyłem zawór - chciałem sprawdzić, jak podłogówka tu pracuje - temperatura powietrza nie spadła poniżej 15°C. Zapytałem montera o konserwację bramy. Poinstruował mnie, żebym kupił specyfik do bram garażowych CX80 i co 4 miesiące wpuszczał go w otwory w zaczepach między segmentami, a ponadto przecierał szmatką prowadnice i elementy jezdne. Robię to regularnie, procedura zajmuje kilka minut. Za pół roku kupię smar silikonowy i natłuszczę uszczelki.

Koszty zakupu i montażu segmentowej bramy garażowej z napędem:

  • brama z napędem i montażem 7900 zł.

Redaktor: Lilianna Jampolska

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły