Parametry garażu: w bryle domu, dwustanowiskowy, powierzchnia 36 m2, ściany zbudowane z betonu komórkowego o grubości 24 cm i ocieplone wełną mineralną o grubości 15 cm. Garaż ogrzewany w zimie do 14°C.
Charakterystyka bramy:
- segmentowa, górna, wykonana z ocynkowanych paneli stalowych z przetłoczeniami, izolowanych pianką poliuretanową o grubości 40 mm; na zewnątrz pomalowana farbą proszkową RAL 8023.
- Wymiary bramy 500 x 210 cm; gwarancja 4 lata.
- Brama kupiona z napędem oraz usługą montażową.
- Napęd elektryczny, obecnie sterowany dwoma pilotami dwukanałowymi (przed wymianą czterokanałowymi).
- Przycisk przy wewnętrznym przejściu z garażu do domu.
Decyzja: garaż już w projekcie domu przewidzieliśmy z szeroką bramą segmentową. Mamy w miarę duże samochody i Beata chciała mieć wygodny wjazd, bez ocierania się o ściany i słupek podporowy. Otwór wjazdowy i szerokość garażu dopasowaliśmy do maksymalnego rozmiaru belek teriva (6 m).
Przed wyborem producenta bramy, sprawdziliśmy w Internecie "korzenie" różnych firm. Wybraliśmy firmę, która działa na rynku od dawna i nie jest to firma „krzak”. Daje długą gwarancję. Poza tym miała w standardowej ofercie bramy segmentowe malowane proszkowo, a niektóre tego nie mają.
Podobały się nam przetłocznia na segmentach, oferowane klamki i pochwyty. Zamówiliśmy kolor farby pasujący do okien i drzwi. Brama była korzystna cenowo. Kupiliśmy ją w zestawie z napędem i montażem. Osadziliśmy ją po otynkowaniu i wylewkach na posadzce. Praca trwała "dniówkę", czyli 8 godzin.
Segmenty bramy z przetłoczeniami, za dopłatą, pomalowano farbą proszkową w kolorze stolarki okiennej
Brama garażowa z napędem - rady i przestrogi:
- Jesteśmy zadowoleni z bramy i napędu. Niczego byśmy obecnie nie zmienili. Farba na zamówienie kosztowała 530 zł, ale dzięki niej brama idealnie pasuje do koloru okien i drzwi. W użytkowaniu tylko leciutko wypłowiała. Bramę myjemy myjką ciśnieniową. Izolacja i uszczelki sprawują się dobrze, co ma znaczenie, bo garaż otwiera się w kierunku zachodu, skąd najczęściej wieją wiatry. W zimie, przy otwartej bramie, garaż się na chwilę wychładza, ale jakiś kompromis musiał być. Wybraliśmy wygodę!
- Na początku kupiliśmy dwa czterokanałowe piloty. Po 6 latach wymieniliśmy je, bo zużyły się gumowe przyciski. Tym razem wybraliśmy tańsze piloty dwukanałowe, ponieważ w poprzednich nie wykorzystywaliśmy całkowicie ich możliwości. Pilotem obsługujemy tylko bramę garażową i wjazdową.
- Napęd wybieraliśmy, również kierując się renomą producenta i solidną technologią. Przekonały nas 4-letnia gwarancja i zastosowanie w mechanizmie napędu łańcucha, zamiast paska gumowego. Okresowo konserwujemy prowadnice i rolki olejem do smarowania zawiasów w sprayu. Napęd jest odporny na zakłócenia i dobrze zabezpieczono go od strony zasilania – przetrwał przepięcia i liczne wyłączenia prądu. Musieliśmy wymienić jedynie przepaloną żarówkę. Polecamy przycisk na ścianie garażu, bo jest bardzo przydatny i nie musimy zawsze nosić ze sobą pilotów. Był w komplecie z napędem. Nie zamontowaliśmy fotokomórki, bo mamy czuły napęd. Nie mamy też dodatkowych zabezpieczeń antywłamaniowych, bo garaż chroni instalacja alarmowa.
Właściciele dodatkowo wyposażyli bramę w pochwyt, ręczny rygiel oraz przycisk na ścianie garażu (przy wewnętrznym ciągu komunikacyjnym)
Koszty zakupu bramy garażowej z napędem:
- brama z napędem i montażem 6100 zł.
Redaktor: Lilianna Jampolska
Na zdjęciu otwierającym: W garażu o szerokości 6 m zamontowano bramę segmentową o szer. 5 m