Patrząc na szerokość oferowanego asortymentu – nazwa Blachy Pruszyński – jest już nieco myląca. Przedsiębiorstwo to, oprócz pokryć dachowych, ma bowiem w swojej ofercie kompletne akcesoria i obróbki, wyłazy i okna dachowe, stalowe systemy rynnowe, płyty warstwowe z rdzeniem styropianowym i z wełny mineralnej, profile konstrukcyjne, kasety ścienne oraz kasetony i panele elewacyjne.
Od początku istnienia głównym założeniem był rozwój – praktycznie każdego roku pojawiały się kolejne nowości produktowe. Trend ten utrzymuje się nadal, a najlepszym tego przykładem jest prowadzona od zeszłego roku rozbudowa fabryki w Sokołowie. Tylko w samym 2016 roku na zakup nowych maszyn przeznaczono 20 mln zł. Pozwoli to na uruchomienie nowej linii produkującej płyty warstwowe z rdzeniem z pianki poliuretanowej.
Staramy się wyprzedzać trendy i konkurencję. Produkcja płyt warstwowych, która ruszy w czerwcu, uwzględnia już teraz przewidziane ustawą restrykcje dotyczące izolacyjności cieplnej, które obowiązywać będą od 2017 i 2021 roku, mówi Eliza Gissel Kierownik ds. Technicznych Blachy Pruszyński.
Skutkiem takiego podejścia są liczne nagrody, w tym dwukrotny w ostatnich latach tytuł "Kreatora Budownictwa" przyznawany przez Wydawnictwo Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, statuetki Budowlanej Marki Roku, Godło "Teraz Polska" XIII Edycji Konkursu, czy 6 Złotych Medali Międzynarodowych Targów Poznańskich "Budma".
Jak się to wszystko przekłada na pozycję firmy na polskim rynku? Zgodnie z wynikami badań dwóch niezależnych ośrodków Centrum Badań i Analiz Rynku ("Rynek pokryć dachowych w Polsce 2015") oraz BCMM Omnibud ("Profil dekarza 2016") firma
Blachy Pruszyński utrzymuje pozycję lidera w branży stalowych pokryć dachowych i elewacyjnych. Wskaźniki, które brane były pod uwagę, to rozpoznawalność marki oraz częstotliwość stosowania produktów przez wykonawców. W obu tych kategoriach firma Blachy Pruszyński okazała się lepsza od swojej konkurencji.
fot. Marcin Oliva Soto, Bartek Syta