Inteligentne zamki w ofercie firmy GERDA

Globalna kwarantanna, które zostaliśmy poddani w ostatnim czasie, znacząco wpłynęła na zmianę dotychczasowych zachowań ludzi. Interesującym przykładem są choćby aplikacje randkowe lub te do nauki języków obcych. Przez kilkanaście ostatnich miesięcy uchodziły one za nudne i wiele osób z nich rezygnowało, a teraz zyskały nowe życie. 

Inteligentne zamki w ofercie firmy GERDA
Gerda Drzwi zewnętrzne i wewnętrzne wejściowe antywłamaniowe (w tym przeciwpożarowe)
gerda.pl
Dane kontaktowe:
22 329 10 30
Sokołowska 49 05-806 Komorów, Sokołów

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Inteligentne zamki podbiją rynek smart home 

Badania prowadzone we Włoszech i Hiszpanii wykazują, że popularny serwis randkowy odnotował w ostatnim czasie wzrosty liczby rozmów nawet o 25%. Natomiast w krajach Europy Wschodniej długość rozmowy wzrosła od 10 do 30% w porównaniu z lutym 2019 r. Można przypuszczać, że powyższy trend jest tymczasowy i utrzyma się tylko w okresie wzmożonej izolacji.

Nowa rzeczywistość na pewno wpłynie na zwiększenie zainteresowania innowacyjnymi rozwiązaniami mobilnymi, szczególnie takimi, które będą przydatne także po pandemii.

Trzeci kwartał 2019 r. obfitował w rozwój filozofii smart home. W Europie Środkowo-Wschodniej, wzrastał on wyjątkowo dynamicznie, bo aż o 51%.

W Polsce najpopularniejsze wśród smart urządzeń są obecnie systemy oświetleniowe (21% udziału w rynku) oraz głośniki (16%). Analitycy oczekują, że światowy sektor inteligentnych zamków w najbliższych latach dorówna im i osiągnie wartość ok. 2 mld USD do 2023 r.

Inteligentne zamykanie

– Wzrost świadomość na temat bezpiecznych rozwiązań dla domu, stały wzrost liczby urządzeń smart, rosnący dochód do dyspozycji konsumentów oraz rozpowszechnianie Internetu rzeczy (IoT) są jednymi z głównych czynników napędzających ten rynek. Powszechność smartfonów i coraz większa liczba ich użytkowników powoduje, że sektor aplikacji mobilnych oraz łączących się z nimi urządzeń również będzie rósł w szybkim tempie – dodaje Andrzej Kaszycki, wiceprezes zarządu tedee.

Według firmy doradczej ABI Research zajmującej się globalnym rynkiem technologii 26% amerykańskich gospodarstw domowych posiada co najmniej jedno inteligentne urządzenie domowe, takie jak inteligentna blokada drzwi, dzwonek wideo lub inteligentny termostat.

Badania pokazują, że urządzenia smart home mogą spodziewać się wzrostu sprzedaży o 30% r/r w nadchodzących miesiącach, pomimo negatywnego wpływu COVID-19 na chińskie fabryki w I kwartale 2020 r. Światowa izolacja sprawiła, że coraz więcej osób interesuje się nowymi technologiami, które mogą zastosować w swoich domach.

Polska coraz bardziej smart

Konsumenci szukają gadżetów oraz urządzeń do domu, które ułatwią im życie oraz pomogą zadbać o bezpieczeństwo także po pandemii. Jeszcze w 2019 roku w Polsce co trzecia osoba budująca dom lub mieszkanie zdecydowała się na zamontowanie urządzeń smart.

Wśród najpopularniejszych inteligentnych technologii Polacy wymieniają nie tylko telewizory lub zegarki, ale także rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo: alarmy (13%), czujniki, np. czadu lub otwartego okna (10%) oraz kamery monitoringu (9%).

– Współcześni konsumenci oczekują, ze smart technologie pomogą im w drobnych sprawach, na które nie chcą tracić czasu. Obecnie silną motywacją dla tego typu rozwiązań jest również chęć ograniczenia obcowania z potencjalnym wirusem. Najlepszym przykładem jest wzrost zainteresowania inteligentnymi zamkami do drzwi.

Wiele osób boi się bowiem zakażenia przez kontakt różnego rodzaju powierzchni, które dotyka wiele osób, na przykład z klamkami do drzwi. Dlatego szukają rozwiązań, które ograniczą tę konieczność – mówi Andrzej Kaszycki, wiceprezes zarządu tedee.

Eksperci oczekują, że światowy sektor inteligentnych zamków w najbliższej przyszłości znajdzie się w fazie wzrostu. Jego głównymi motorami będą duże inwestycje w działalność badawczo-rozwojową oraz większy nacisk społeczeństwa na rozwój internetu rzeczy (IoT).

Pandemia już teraz napędza popyt na technologie mobilne, co spowodowane jest potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony siebie lub rodziny. W najbliższych latach trend powinien się odwrócić, a dominującą motywacją do zakupu takich urządzeń jak inteligentne zamki, będzie chęć ułatwienia sobie życia.

Źródło i zdjęcia: GERDA