Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

Bezpieczeństwo instalatorów i klientów w czasie pandemii koronawirusa

Mimo pandemii koronawirusa nie należy odkładać planowanych prac serwisowych i konserwacji urządzeń grzewczych. Marka De Dietrich zadbała więc o pracowników i klientów wprowadzając zasady oparte na zaleceniach Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

Bezpieczeństwo instalatorów i klientów w czasie pandemii koronawirusa
BDR Thermea Poland Sp. z o.o. Pompy ciepła do CO i CWU
www.dedietrich.pl
BDR Thermea Poland Sp. z o.o. Pompy ciepła do CO i CWU
Dane kontaktowe:
71 71 27 400, 801 080 881
Północna 15-19, 54-105 Wrocław
Zobacz firmę w innym dziale: Kotły gazowe i olejowe Pompy ciepła

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Jak przeprowadzić prace w bezpieczny sposób?

Stowarzyszenie SPIUG, zrzeszające producentów i importerów urządzeń grzewczych, przygotowało instrukcje dla serwisantów, instalatorów i klientów. Jak więc zapewnić największe bezpieczeństwo i ochronę?

Dokładny przebieg zlecenia trzeba uzgodnić z wyprzedzeniem przez telefon, co skróci czas pobytu serwisanta w naszym domu.

Zalecenia dla klientów:

  • zachowanie odległości 2 metrów pomiędzy serwisantem i klientem,
  • technik powinien pracować sam, bez obecności klienta,
  • utrzymywanie zalecanej odległości przy powitaniu i pożegnaniu,

Uwaga! Jeśli klient nie czuje się zbyt dobrze, albo jest na zaleconej kwarantannie, musi odwołać zlecenie serwisowe!

Zasady dla serwisantów:

  • przestrzeganie zalecanych przez Ministerstwo Zdrowia środków bezpieczeństwa,
  • regularne i dokładne mycie rąk mydłem,
  • używanie środków dezynfekujących lub jednorazowych rękawiczek,
  • powitanie i pożegnanie bez podawania rąk, przy zachowaniu odpowiedniej odległości,
  • unikanie przebywania z klientem w tym samym pomieszczeniu,
  • utrzymywanie odległości 2 metrów od innych osób.

Warto zaznaczyć, że serwisanci należą do nielicznej grupy zawodowej, w której ryzyko infekcji jest znaczne niższe niż w przypadku innych profesji, ponieważ serwisant dojeżdża do klienta i z powrotem własnym samochodem, unikając w ten sposób innych ludzi.

Dlaczego nie należy rezygnować z przeglądu instalacji?

Kotły gazowe to urządzenia bezobsługowe, ale jak każde urządzenie, wymagają konserwacji. W przypadku awarii może dojść do wycieku gazu, a niesprawny system spalinowy może doprowadzić do zatrucia tlenkiem węgla. Zapobiegają temu regularne przeglądy serwisowe. Powinno wykonywać się je co roku.

Przegląd zrobiony we właściwym czasie zapobiegnie przestojowi ogrzewania w czasie sezonu grzewczego. Na co należy zwrócić uwagę podczas przeglądu instalacji grzewczej?

Zazwyczaj instalator zgodnie z zaleceniami producenta powinien zająć się:

  • czyszczeniem powierzchni grzewczych w części spalinowej kotła,
  • demontażem i czyszczeniem elementów palnika,
  • kontrolą i ewentualną wymianą uszczelek,
  • sprawdzeniem i nastawieniem elektrody zapłonowej oraz jonizacyjnej,
  • montażem palnika,
  • kontrolą odpływu kondensatu (w kotłach kondensacyjnych) i czyszczeniem syfonu,
  • oceną stabilności połączeń elektrycznych,
  • kontrolą szczelności połączeń hydraulicznych,
  • sprawdzeniem szczelności przewodu powietrzno-spalinowego,
  • pomiarem prądu jonizacji,
  • regulację palnika i analizą składu spalin,
  • kontrolą zaworów bezpieczeństwa,
  • sprawdzeniem nastaw regulatora,
  • kontrolą czujników,
  • oceną pracy pomp i zaworów automatycznych.

Nawet w tak trudnej sytuacji jak epidemia koronawirusa trzeba pamiętać o regularnych przeglądach, które można wykonać w sposób bezpieczny sposób. Prawidłowe funkcjonowanie instalacji grzewczych to mniejsze ryzyko tragicznych wypadków.

źródło i zdjęcia: De Dietrich