Wiedza, pasja i szkło
Kanał z podcastami „Natchnieni szkłem”, prowadzony przez markę Pilkington, to wyjątkowa przestrzeń edukacyjna dla całej branży budowlanej. Dzięki eksperckim materiałom, studiom przypadków i prezentacjom innowacyjnych produktów, projekt zyskał miano rzetelnego źródła wiedzy i inspiracji w zakresie zrównoważonego budownictwa.
Zrównoważone budownictwo – to fraza, z którą spotykamy się niemal na każdym kroku. W materiałach marketingowych, strategiach rozwoju, ale też w przepisach i regulacjach branżowych.
Jednak najważniejsze pytanie brzmi: co za tym stoi?
Jakie konkretne działania podejmują firmy, by hasła przekuć w realne zmiany?
Właśnie na to pytanie próbuje odpowiedzieć marka Pilkington na swoim kanale podcastowym – „Natchnieni szkłem”.
To projekt, który powstał z myślą o tych, którzy nie tylko chcą być na bieżąco z nowinkami technologicznymi, ale też szukają pogłębionej wiedzy na temat szkła, praktycznych rozwiązań i inspiracji do bardziej odpowiedzialnego projektowania.
Kanał to przestrzeń, w której pojawiają się eksperci, praktycy i pasjonaci budownictwa – zarówno z Polski, jak i zagranicy - by dzielić się doświadczeniem i wiedzą z zakresu stosowania szkła w architekturze oraz jego roli w procesie transformacji środowiskowej branży.
Wśród opublikowanych do tej pory treści znalazły się m.in. webinary tematyczne, studia przypadków, przeglądy innowacyjnych produktów czy rozmowy z ekspertami. Poruszane tematy objęły szeroki wachlarz zagadnień - od recyklingu stłuczki szklanej, przez wpływ szkła na mikroklimat wnętrz, wpływ szkła na hodowlę roślin, aż po jego znaczenie w drodze do neutralności klimatycznej.
- „Natchnieni szkłem” to kompendium wiedzy, które tworzymy z myślą o projektantach i architektach, jak i inwestorach oraz osobach na co dzień związanych z produkcją i dostarczaniem rozwiązań dla budownictwa. Według mnie to odpowiedź na potrzebę pogłębionego dialogu - nie tylko o tym, czym jest zrównoważone budownictwo, ale przede wszystkim za sprawą, jakich rozwiązań wdrażać je w praktyce. W sposób merytoryczny, poparty badaniami, doświadczeniem i innowacjami, które już dziś zmieniają oblicze współczesnej architektury – tłumaczy Ewelina Wójcicka kierownik komunikacji marketingowej w Pilkington IGP.
Misja realnych zmian
Dla NSG Group, do której należy marka Pilkington, „Natchnieni szkłem” to element szerszej strategii edukacyjnej i proekologicznej. Dzięki inicjatywom takim jak ta, pojęcie zrównoważonego budownictwa przestaje być abstrakcyjnym hasłem i zmienia się w zestaw podpowiedzi realnych działań, rozwiązań i produktów, które można wdrożyć tu i teraz.
Pilkington IGP jako przetwórca szkła architektonicznego, udowadnia, że odpowiedzialność wobec środowiska może iść w parze z nowoczesną technologią i estetyką. Materiały publikowane na kanale często opierają się na badaniach, danych i doświadczeniach nabytych podczas realizacji rzeczywistych projektów. Dzięki temu stanowią wiarygodne źródło wiedzy i praktyczne wsparcie dla decydentów w branży.
- Zrównoważone budownictwo to nie jest temat zamknięty ani jednorodnie zdefiniowany. To obszar, który dynamicznie się zmienia, zarówno pod kątem technologii, jak i oczekiwań społecznych czy regulacji. Chcemy, by nasza platforma pomagała te zmiany śledzić i rozumieć. Pomysłów i tematów do omówienia mamy bardzo dużo - od praktycznych przykładów zastosowania szkła, przez nowe badania, aż po rozmowy z architektami, którzy chcą projektować świadomie. Naszym celem jest być blisko tych zmian i pokazywać, jak przekładają się one na realne rozwiązania w budownictwie - dodaje Ewelina Wójcicka.
„Natchnieni szkłem” to również zachęta do wspólnego działania - dla producentów, projektantów, inwestorów i klientów. Kanał pokazuje, że droga do neutralności klimatycznej w branży budowlanej już się rozpoczęła, a szkło – jako materiał innowacyjny, trwały i podlegający recyklingowi - odgrywa w tej transformacji kluczową rolę.
źródło i zdjęcia: NSG Group, Pilkington IGP